• Dr. Hangonyi Csilla

        tüdőgyógyász, allergológus

        949

        kérdésre
        válaszolt

        Szakterülete:

        tüdőgyógyász, allergológus

        Bemutatkozás:



        • 1987-ben szereztem orvosi diplomát a Semmelweis Orvostudományi Egyetem Budapesten.


        • 1996-ig az Országos Korányi TBC és Pulmonológiai Intézetben dolgoztam.


        • 1993-ban szakvizsgáztam Tüdőgyógyászatból.


        • 1996-óta a Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház Tüdőgondozójában dolgozom, melynek 2010-óta vezető főorvosa vagyok.


        • 2008-ban Allergológia és Klinikai Immunológia szakvizsgát tettem.



        Elsősorban légúti allergiás betegségekkel, krónikus légzőszervi betegségekkel foglalkozom, de szakterületemhez tartoznak egyéb légúti gyulladásos kórképek is. Segítséget nyújtok a dohányzásról való leszokásban is.

        Szeretnék kérdezni tőle
      • Dr. Hangonyi Csilla legutóbbi válaszai
        Kedves Kérdező! A Diprophos injekció ma már nem tartozik az allergia korszerű terápájához, mert a szteroidnak lehetnek komoly mellékhatásai. Az asztma kezelésére sem alkalmas gyógyszer. Légzésfunkció és a tünetek alapján kell beállítani az asztma kezelését, kombinált,hosszú hatású hörgőtágító készítmény is szükséges lehet. Tüneteinek enyhítésére korszerű antihisztamin javasolt. Azt javaslom forduljon szakorvoshoz. Üdvözlettel:
        Kedves Kérdező! Fiatal felnőtt korban gyakori betegség a Sarcoidosis, ami jóindulatú, és jól kezelhető.Az eddigi vizsgálatok szerint Önnek is ez a betegsége van,a tünetek típusosak de a korrekt diagnózishoz és kezelés elkezdéséhez szükséges mintavétel ami a hörgőtükrözés során kivitelezhető. Aggodalomra semmi oka. Üdvözlettel:
        Kedves Kérdező! Ha a légcsövébe került a bogár, az erős köhögéssel valószínűleg már kikerült onnan. Ha mégsem, a tüdő csillószőrei segítségével kiürül majd. Ha a nyelőcsőbe, és így a gyomorba került,a széklettel fog távozni. Úgy gondolom, nincs oka aggódni. Üdvözlettel:
        Kedves Kérdező! A tüdőembólia kockázatát valóban növeli a fogamzásgátló szedése, ezért azt gondolom, nem tette rosszul, hogy abbahagyta. Ugyancsak sokat tett az egészségéért a dohányzás elhagyásával. Semmiképpen ne szokjon rá vissza! Ha nem dohányzik, biztosan kitisztul a tüdeje a lerakódott szennyeződésektől. Azt javaslom éljen fizikailag aktív életet, töltsön sok időt jó levegőn, és járjon rendszeresen szűrővizsgálatokra. Úgy gondolom nincs oka aggódni, nem is lehet állandó rettegésben élni. Figyeljen oda az egészséges életmódra, de ne stresszelje magát ok nélkül. Üdvözlettel:
        Kedves Kérdező! Ez a lelet teljesen negatív. A kötegárnyékoknak nincs jelentősége, az egy valamikori gyulladás következménye, ami lehetett élete során bármikor. Üdvözlettel:
        Kedves Kérdező! Az Ön által leírt információ kicsit kevés ahhoz, hogy pontos véleményt alkothassak. Ha röntgen vizsgálat alapján mondják betegségét tüdőgyulladásnak, úgy antibiotikum váltása lehet szükséges a gyógyuláshoz. Ha nem készült röntgen felvétel, az mielőbb szükséges a diagnózis megállapításához. Egy tüdőgyulladás hetekig eltarthat, a panaszok teljes megszűnéséig. Amennyiben nem történik javulás, tüdőgyógyászati kivizsgálása javasolt. Üdvözlettel:
        Kedves Kérdező! Az a tény, hogy 3 hónap alatt semmi változást nem mutatnak az észlelt tüdőelváltozások, alapjában véve jó jel. Viszont az elváltozás jellege alapján sajnos teljesen nem zárható ki a daganat lehetősége. Mindenképpen szoros ellenőrzése javasolt. Üdvözlettel:
        Kedves Attila! A gyógyszerallergia nagyon veszélyes. Súlyos allergiás reakciót válthat ki akár egy tabletta bevétele is. Semmiképpen nem javaslom annak a gyógyszernek a szedését , amire már egyszer allergiás reakciója volt. Üdvözlettel:
        Kedves Kérdező! A tüdőben lerakódott szennyeződések , amik a dohányzás során, vagy a belélegzett levegővel jutnak a légutakba, váladékos köhögéssel ürülnek ki. Ez a tüdő tisztulási folyamatának része. Okozhatja még allergia, vagy hörgő gyulladás. Gyulladás esetén a felköhögött váladék színe sárga,vagy zöld. Azt javaslom teljesen hagyja el a dohányzást,és ha nem szűnnek meg a panaszai kérjen allergia vizsgálatot. A vádli mérete a két végtag között mutathat kis eltérést, ez nem feltétlenül kóros, de lehet, hogy azt a lábát jobban terheli. Ha a leletei negatívak nincs oka aggódni. Üdvözlettel:
        Kedves Kérdező! Biztosan nincs COPD-je. Köhögését okozhatja allergia, valamilyen gégészeti ok, de akár Reflux betegség is. Elsőként gégészeti vizsgálatot javaslok, ennek eredményétől függően allergia teszt, vagy gyomortükrözés lehet szükséges. Üdvözlettel:
        Kedves Kérdező! Semmiképpen ne hagyja abba édesanyja az alvadásgátló( vérhígító) szedését! Egyrészt mert a pitvarfibrilláció hajlamosít vérrög képződésre, aminek következtében súlyos tüdőembólia alakulhat ki, ami akár végzetes is lehet. Másrészt a daganatos betegségek is fokozott kockázatot jelentenek a thrombózis képződés szempontjából. A véres mellkasi folyadék oka nem a vérhígító, hanem a daganatos alapbetegség. Üdvözlettel:
        Kedves Kérdező! Igazolt pollen allergiája miatt a szezon végéig javaslom, hogy minden nap szedjen antihisztamin tablettát (ha bevált, akkor a Lendint). Emellett antihisztamin , vagy szteroidos orrsprayt is ajánlok.Ez utóbbit csak vényre lehet kapni, de háziorvosa is írhat Önnek. Ha ez a kezelés nem szünteti meg panaszait, szedhet a Lendinből 2x1 tablettát, vagy kipróbálhat más antihisztamint is. ( pl. az Allegra vény nélkül is kapható) Mindenképpen a rendszeres allergia ellenes kezelés az, ami a tüneteket a leghatékonyabban csökkenti. Üdvözlettel:
        Kedves Kérdező! Azt, hogy kinél okoz daganatos megbetegedést az azbeszt belégzése, nem lehet megjósolni, de főleg azokat az embereket érinti, akik rendszeresen dolgoztak ezzel az anyaggal. Szerencsére manapság ez egyre ritkábban fordul elő. Úgy gondolom, nem kell aggódnia, főleg szorongania emiatt, de mivel családjában a daganatos betegségek több családtagnál előfordultak, mindenképpen helyezzen nagy hangsúlyt a szűrővizsgálatokra, köztük az évenkénti tüdőszűrésre. Üdvözlettel:
        Kedves Kérdező! Pollen allergiások között gyakori az úgynevezett keresztallergia, ami bizonyos ételek, főleg gyümölcsök zöldségek fogyasztásakor okoz arc, szem, száj, nyelvduzzanatot. Elsőként nézze meg milyen ételek okoznak kereszt allergiát, és figyelje meg tünetei és étkezése között van-e összefüggés. Allergián kívül belgyógyászati betegségek (pl: vese betegség) , de autoimmun kórképek is okozhatnak hasonló tüneteket.Ezekben az esetekben komplex belgyógyászati kivizsgálás szükséges, melyben háziorvosa tud segíteni. Üdvözlettel:
        Kedves Kérdező! Félrenyelés után gyakran, még napokig lehet idegentest érzése a légcsövében, de ilyenkor már az esetek legnagyobb részében a félrenyelt étel nincs a légutakban. Ha mégsem sikerült kiköhögnie, akkor előbb-utóbb helyi gyulladást fog okozni, aminek lesznek jelei. Köhögés, köpetürítés, esetleg láz.Ebben az esetben mellkas röntgen vizsgálatot szükséges végezni. Pillanatnyilag nincs semmi tennivalója, viszont ha az előbb említett tüneteket észleli, forduljon orvoshoz. Üdvözlettel:
      • Hirdetések
      • Kiemelt témák
      • Hirdetés