• 10 őszi sporttipp

        Szerző:
        WEBBeteg

        Megérkezett az ősz, és vele együtt az esős, ködös idő, ami lehangolóan hathat kedélyállapotunkra. Ha rendszeresen sportolunk, könnyebben legyőzhetjük a rosszkedvet. Mindegy, hogy a kocogást, a gyaloglást vagy a görkorcsolyázást választjuk, a lényeg, hogy örömünket leljük benne! Adunk 10 tippet, hogy ősszel is fitt maradjon.

        Sport és egészség a WEBBetegen

        Bemelegítés: ha hideg időben csupán néhány percet szán a bemelegítésre, az izmai nem fognak engedelmeskedni. Ősszel különösen fontos jól átgondolt bemelegítő gyakorlatsort végezni minden edzés előtt. A bemelegítés minimum 15 percig tartson!

        Öltözet: Sok hobbisportoló követi el azt a hibát, hogy túl melegen öltözik fel edzéshez. A sportolók számára készített funkcióruházat megakadályozza a fokozott izzadást, illetve a verejték felhalmozódását. A légáteresztő anyagokból készült ruhadarabok ideálisak a sporthoz.

        Hirdetések

        Fényvisszaverő öltözet, látásviszonyok biztosítása: különösen ősszel és télen fontos a rossz fényviszonyok miatt, hogy a járműforgalom számára mindig biztosított legyen a sportoló láthatósága. A fényvisszaverő öltözet viselése lehetővé teszi, hogy időben észleljék a sportolót, és elkerülhetők legyenek a balesetek. Az is fontos, hogy a sportoló időben észlelje a veszélyt, ezért viselhet kifejezetten sportolóknak készített fejre rögzíthető kislámpát is. Lehetőség szerint sötétedés előtt fejezze be az edzést, csak nappali fényviszonyok mellett sportoljon!

        Így maradhat fitt és egészséges ősszel is

        A hűvös és borongós őszi napok könnyen elronthatják a hangulatunkat, ebben az időszakban gyakoriak a köhögéssel és náthával járó fertőzések. Adunk pár hasznos tippet, hogy Ön ősszel és télen is egészséges és fitt, immunrendszere pedig erős maradjon. Így maradhat fitt és egészséges ősszel is

        Légzés: Ha a hőmérséklet 5 oC alá csökken, a hobbisportolóknak nem szabad szájon át lélegezni. Az orrunkon át vegyük a levegőt, így elkerülhető a légúti betegségek kialakulásának kockázata.

        Folyadékpótlás: Hideg időben is fontos odafigyelni a megfelelő folyadékpótlásra. Szomjoltásra a szénsavmentes ásványvíz és az izotóniás oldatok a legmegfelelőbbek.

        Edzés csapatban: ha odakint esik az eső és fúj a szél, könnyen alábbhagyhat a lelkesedés, ezért egyszerűbb megőrizni motivációnkat, ha csapattal edzünk.

        Betegség: aki nátha, köhögés, orrvérzés vagy láz mellett sportol, egészségét teszi kockára. Betegen egyáltalán ne sportoljon, pihenjen és gyógyuljon meg teljesen! Akár szívizomgyulladás is lehet a következménye annak, ha betegen sportol!

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Futás csak biztonságosan!: A nedves talajú erdei utak, az avarral, vizes levelekkel borított felületek csúszósak és veszélyesek, ezért az őszi és téli hónapokban kerülendők. Csúszós, jeges úton a balesetek elkerülése érdekében semmilyen körülmények között ne fusson még a legjobb futócipőben sem! Ez vonatkozik aszfaltutakra, járdára, földutakra és minden egyéb útra egyaránt. Úttesten sose fusson, mivel ez a forgalom miatt minden évszakban veszélyes!

        Szünetek: sokszor előfordulhat, hogy az edzést meg kell szakítani néhány percre, ilyen helyzetben ne álljon mozdulatlanul, mert felhevült teste gyorsan kihűlhet. A megoldást a moderált tempójú helyben futás jelentheti.

        Levezetés: a levezető (pl. lassú kocogás) és nyújtó gyakorlatok jelentik az edzések ideális befejezését, lehetővé téve a szervezet számára a regenerálódást. Fontos, hogy a nyújtó gyakorlatok elvégzése előtt öltözzön át, a nyújtó gyakorlatokra elég, ha hazaérve kerít sort. Az elveszített folyadék pótlására edzés után jó választás lehet egy csésze meleg (ne forró!) tea.

        Sportolhatok, ha megfáztam vagy náthás vagyok?

        Sportolhatunk akkor is, ha épp meg vagyunk fázva? Milyen mozgásforma árt ilyenkor az egészségnek? A legfontosabb szabály, hogy lázas betegen tilos sportolni! Ha elhatározta, hogy rendszeresen sportolni fog, és igyekszik is ehhez tartani magát, a lehető legrosszabbkor jöhet a megfázás. Mi ilyenkor a teendő? A betegséggel mit sem törődve folytatni az edzést vagy inkább a meleg takaró alatt pihenni? Sportolhatok, ha megfáztam vagy náthás vagyok?

        Forrás: WEBBeteg
        B. M., szakfordító; fitness10.de

         
        Legutóbb frissült:
        Címkék: Sport, Ősz,
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Látászavar, szédülés?

        Dr. Kapocsi Judit

        A kezeletlen vagy rosszul beállított magas vérnyomás szövődményei is lehetnek.

        Gyümölcsök és puffadás

        Dr. Hidvégi Edit

        Súlyos szövődményekkel járhat a fel nem ismert fruktózintolerancia.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Tanácsok pollenallergiásoknak szabadtéri tevékenységekhez

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban való időtöltést a pollenallergiások számára.

        Alvászavarok gyötrik? - Tippek a nyugodt alváshoz

        Elalvás előtt a legtöbben jó éjszakát kívánnak egymásnak, ám e jó kívánság megvalósulása sokak számára csak álom. Felmérések szerint a magyar lakosság 15-30 százaléka szenved valamilyen alvászavartól, és minden második ember találkozott már élete során ezzel a problémával. Az érintettek felénél az alvászavar kezelést igényel.

        Nem minden sport megengedett trombózis után

        A trombózis igen nagy trauma annak, aki versenysportolóként kénytelen volt szembenézni vele. Nemcsak a fájdalom és a gyógyszerek miatt, hanem azért is, mert az addigi életmódjában komoly változások állnak be.

        Az életmódváltást csoportosan könnyebb elkezdeni

        Az életmódváltás nemcsak lemondásokkal jár, de új szokásokkal is. Egyedül egy kicsit tanácstalan az ember, hiszen új alapanyagokat, új recepteket kell megtanulnia. Az étkezési szokás mellett a bevásárlási szokáson is változtatni kell, vagy éppen a mozgást kell becsempészni a napi rutinba. Ezeket a változásokat szakemberi segítséggel lényegesen könnyebb meglépni.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA