• Alzheimer Világnap: Tegyünk a betegség megelőzéséért!

        Szerző:
        WEBBeteg

        A sport nem csak izmainkat erősíti, hanem hozzájárul szellemi frissességünk megőrzéséhez is. Aki rendszeresen kocog, úszik vagy kerékpározik, csökkenti a demencia kialakulásának kockázatát is. A fizikai aktivitás rövid- és hosszú távon is pozitív hatással van a kognitív képességekre. Szeptember 21-én, az idei Alzheimer Világnapon a betegség megelőzésének lehetőségeire hívjuk fel a figyelmet.

        A szellemi frissesség megőrzése sporttal

        Az elmúlt években folytatott több tanulmány eredményeinek összevetése alapján a sport 37 százalékkal csökkenti az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát. A sport szellemi frissességre gyakorolt pozitív hatása életkortól független. A rendszeres sport hatására rövid időn belül javul az információfeldolgozás, az emlékezés és az összpontosítás képessége.

        Hirdetések

        A rendszeres sportnak szerepe van az idegsejtek és az idegsejtek alkotta bonyolult hálózatok egészséges működésének megőrzésében. A mozgás nem csupán hozzájárul a neurodegeneratív betegségek megelőzéséhez, hanem hosszú távon lassítja az ilyen jellegű negatív folyamatokat.

        Dupla hatás: Agytorna és fizikai tréning

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Főként a testi és szellemi aktivitás kombinációja hatásos a demencia megelőzésében, mivel a kettő különböző módon hat az agyra.

        Őrizzük meg testi és szellemi aktivitásunkat, hogy agyunk mindig nyitott legyen az új információk befogadására. Bár az öröklött tényezőknek és a környezeti hatásoknak is szerepük van abban, hogy ki mennyire tudja megőrizni egészségét idős korára, nem szabad alábecsülni az egészséges életmód szerepét sem. A sport és a szellemi aktivitás nem vényköteles, nincsenek mellékhatásaik, mégis jobban érezhetjük magunkat tőlük.

        Hogy előzhető meg a demencia kialakulása?


        A demencia elnevezés több különböző betegséget foglal magába, melyek a szellemi teljesítőképesség hanyatlásával és a személyiség változásával járnak együtt. A demenciában szenvedő pácienseknek elsősorban emlékező- és gondolkodási képessége romlik. Nehézséget jelent számukra az új gondolati tartalmak megértése és visszaidézése. Önmagában a feledékenység azonban még nem jelent egyet a demenciával. Egészséges életmóddal, rendszeres mozgással és kiegyensúlyozott étrenddel megelőzhetőek a demencia bizonyos formái, így a vaszkuláris és az alkohol okozta demencia. Hogy előzhető meg a demencia kialakulása?>>

        (WEBBeteg - B. M.; Forrás: NetDoktor.de)

         

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Az intimlézer

        Dr. Kiss György

        Hogyan zajlik a nőgyógyászati lézerkezelés, és mikor alkalmazzák?

        Gyümölcsök és puffadás

        Dr. Hidvégi Edit

        Súlyos szövődményekkel járhat a fel nem ismert fruktózintolerancia.

        A demencia típusai és a várható életkilátások

        A demencia kifejezés olyan gyűjtőfogalom, amely számos szellemi leépüléssel járó kórképet foglal magába. A demencia tünetei közé általában a memóriazavar, a kommunikációs nehézségek, az ítélőképesség hanyatlása és a személyiségváltozás tartozik. A korai tünetek gyakran különösen fontosak a különböző típusú demenciák egymástól való megkülönböztetésére.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Az Alzheimer-kór és tünetei

        Az Alzheimer-kór az időskori elbutulás (demencia) leggyakoribb oka, ami a szellemi képességek súlyos romlásával jár együtt, olyan mértékig, ami a normális napi életvitelt, önellátást is lehetetlenné teszi.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Tanácsok pollenallergiásoknak szabadtéri tevékenységekhez

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban való időtöltést a pollenallergiások számára.

        Megelőzhető-e az Alzheimer-kór?

        Ajánlott a rendszeres szellemi tréning, valamint az agyi erek (és egyben a szívkoszorúerek) elmeszesedésére hajlamosító rizikófaktorok kiiktatása, továbbá a fej sérüléseinek kerülése. Ezen túlmenően a tudomány még nem tudja biztosan, mit tehetnénk az Alzheimer-kór megelőzéséért.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA