• Így maradhat egészséges és fitt a téli hónapokban is

        Szerző:
        WEBBeteg

        Aki betart néhány egyszerű szabályt, a hideg évszakban is problémamentesen megőrizheti egészségét, fitt és karcsú maradhat. Ehhez adunk öt tippet.

        Egyen minden nap gyümölcsöt és zöldséget

        Így nem lesz szüksége táplálékkiegészítőkre, immunrendszere erőssé és ellenállóvá válik. A rostok hozzájárulnak az anyagcsere egészséges működéséhez, így fitt és karcsú maradhat, sőt ha vannak fölösleges kilói, azoktól is könnyebben megszabadulhat.

        Ha nem is rajong a zöldségekért, gyümölcsökért, ne úgy tekintsen rájuk, mint szükséges rosszra! A legjobb, ha nyersen fogyasztja őket, de készíthet belőlük cukrozatlan gyümölcs- vagy zöldségleveket is, részei lehetnek egy ízletes reggelinek, vagy az ebéd köreteként is elkészítheti őket. Nem utolsó szempont az sem, hogy a szemet gyönyörködtető színes gyümölcsök a téli hónapokban a léleknek is jót tesznek.

        Tipp Mik a téli szezon gyümölcsei és zöldségei?

        Hirdetések

        Fontos a higiénia

        Ősszel és télen különösen fontos, hogy hazaérkezve, illetve étkezések előtt mosson kezet meleg, szappanos vízzel. Így elkerülheti a garatgyulladást, náthát, influenzát, valamint az egyes emésztőrendszeri fertőzéseket okozó baktériumok és vírusok támadását. Nagyon praktikusak a kis kiszerelésű folyékony kézfertőtlenítők vagy kézfertőtlenítő kendők, amelyek könnyen elférnek a táskában, így bárhová magával viheti őket. Amíg nem mosott kezet, ne nyúljon a szájába, orrába vagy szemébe!

        Jó tudni Így kell helyesen kezet mosni

        Iktasson be napi 30 perc testmozgást

        A rendszeres sport megkönnyíti a fölösleges kilók leadását, rendezi a koleszterinszintet, megelőzi a szívproblémákat, csökkenti a diabétesz kialakulásának kockázatát és erősíti az immunrendszert.

        Nem kell feltétlenül bejelentkeznie egy fitneszterembe, elég, ha például gyalogol napi háromszor tíz percet, szervezete így is kalóriát éget. A séta további előnye, hogy a szabad levegő és a természetes fény jótékonyan hat a kedélyállapotra. Ha reggel a munkahelyére utazik, szálljon le egy megállóval hamarabb, és a maradék utat gyalog tegye meg, ebédszünetben is sétálhat 10 percet, lift helyett lépcsőzzön vagy ajánlja fel a szomszédnak, hogy elviszi sétáltatni a kutyáját.

        Aludjon eleget!

        A tartós alváshiány gyengíti az immunrendszert, növeli a magas vérnyomás kockázatát, hosszú távon elhízáshoz és az öregedési folyamatok felgyorsulásához is vezethet. Egy hosszabb szabadság alatt tapasztalja ki, mennyi alvásra van szüksége a szervezetének. Minden nap ugyanabban az időben feküdjön le! Az alvás-ébrenlét ritmusa 14 nap alatt beáll.

        Az alvászavarok kialakulására okot adhatnak az elintézésre váró teendők, a gondok. Ha éjszaka nem piheni ki magát, szervezete nappal is követelni fogja a pihenést. Ha hazaér a munkából, relaxáljon, próbáljon meg kikapcsolni egy kicsit. Ez jót tesz a testnek, léleknek, ellazítja a hátizmokat, és elősegíti a sejtek megújulását. Ha elalszik, 15 percnél ne tartson tovább, mert utána fáradtabbnak fogja érezni magát, mint amilyen előtte volt, és este nem fog tudni elaludni.

        Ha kisbabája sírása ébreszti fel, kérje meg párját, hogy egy ideig ő keljen fel hozzá, ha rá nem számíthat vagy ha egyedülálló, kérjen segítséget rokonoktól, barátoktól, jó ismerősöktől!

        Reggelizzen minden nap!

        Egy egészséges reggeli elegendő energiával látja el ebédig, így nem fog nassolnivalók után nézni, vagyis hozzájárul a túlsúly és a diabétesz megelőzéséhez.

        Olyan ételt válasszon, amit szívesen fogyaszt! Sokan azt mondják, hogy reggel nem tudnak enni, pedig ez egyszerűen szokás kérdése, ha egyszer ráveszi magát, bele fog jönni!

        Ne adja fel, ha reggel nincs étvágya, eleinte legalább vigyen magával egy müzliszeletet, egy ivójoghurtot vagy egy termoszban meleg teát. Mindig ülve reggelizzen, ne kapkodjon, így megkönnyíti emésztőrendszere dolgát!

        Olvasson tovább Az egészséges életmód pozitív hatásairól

        WEBBeteg Forrás: WEBBeteg
        B. M., szakfordító; fem.com
        Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Verejtékmirigy-gyulladás

        Cs. K., fordító

        A betegséggel járó stressz kezelhető, és van rá mód, hogy jobban érezze magát!

        Hidradenitis suppurativa

        Cs. K., fordító

        A szőrtüszőkből eredő gyulladásos kórkép ott alakul ki, ahol sok a verejtékmirigy is.

        Több mint TestŐr előzetes

        Fogyókúra alatt, életmódváltás közben mennyire megengedett a gyümölcs, az egészségtudatos édesség mértékletes fogyasztása? Singh Viki elmondja, ő hogy csinálta.
        Speciális lézerrel eltüntethetők a tetoválások. Hány kezelés szükséges a nemkívánatos emlékek eltüntetéséhez? Kiderítjük!

        Az antibiotikum indokolatlan szedése növelheti az allergia kialakulásának az esélyét

        Az antibiotikumok nagyon sok hasznos bélbaktériumot is elpusztítanak, amiknek a hiánya komoly gondot okoz az emésztőrendszerben. Mivel az immunrendszer egyik központi helye a bélrendszer, a gyerekkorban sokszor felborított bélflóra sok esetben felnőttkorban növeli az allergiás megbetegedések kialakulását.

        Singh Vikinek az apukája segített a fogyásban

        Viki az évek alatt szép lassan - ahogy ő fogalmazott - kigömbölyödött. Ez a néhány kiló súlyfelesleg viszont az élet minden területén akadályozta. Az egész kisugárzása megváltozott, hiszen nem tetszett önmagának. Édesapja Indiából olyan gyógynövényekkel segített rajta, amik nemcsak az étvágyát csökkentették, hanem emellett fontos vitaminokkal táplálták is, így a gyönyörű haja sem kezdett el hullani a fogyókúra alatt. Az énekesnő 10 kilótól szabadulva újra nőiesnek és szépnek érzi magát.

        A fogyókúránál a bőr rugalmasságára is figyelni kell

        Aki valaha fogyókúrázott már, az ismeri a gyors súlyvesztés következményeit. A bőr veszít a feszességéből, sőt nagyobb fogyásnál akár meg is ereszkedhet, vagy rosszabb esetben lóghat is. Fontos, hogy az egyenletes fogyás közben a bőr rugalmasságát az elegendő vízbevitellel rugalmasan tartsuk.

        10 egyszerű tanács a rák megelőzéséhez

        Az alábbiakban közöljük a 10 legfontosabb teendőt, melyet az Amerikai Dietetikusok Szövetsége tett közzé chicagói konferenciáján. Bár a legtöbb tanács közismert, a legtöbben mégsem teszünk meg mindent, hogy csökkentsük a rákos megbetegedés esélyét.

        Fogyókúra - Nem mindegy, melyik mozgásformát választjuk!

        A fogyókúrának és az életmódváltásnak fontos része a fizikai aktivitás. Nem mindegy azonban, hogy hogyan mozgunk! A rosszul megválasztott sportolással sokan kifejezetten ártanak szervezetüknek.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA