kell szednem gyógyszert a pajzsmirigyre?

14 éves korom óta vannak PSVT-s jellegű panaszzaim 2010.06.24-én volt egy paroxysmalis tachycardiám (160-as pulzus) , / ez idő tájt halt meg az édesanyám és lettem munkanélküli 26 év után/ majd ezután küldtek endokrinológushoz, aki elkezdte a kezelésemet. Az eredményeim a következők: 10.06.28.TSH: 5, 5, FT4: 11, 9 10.09.27.TSH: 0, 01 FT4: 27, 4 FT3: 14, 7 11.01.10. TSH: 4, 9 FT4: 8, 9 FT3: 14, 7 11.02.23. TSH: 5, 6 FT4: 9, 4 FT3: 3, 8 11.03.18. TSH: 3, 2 FT4: 13, 4 11.05.25. TSH: 4, 1 FT4: 12, 1 11.09.01. TSH: 3, 7 FT4: 12, 2 12.03.01. TSH: 3, 6 FT4: 13, 3 12.06.25. TSH. 2, 5 12.08.23. TSH: 4, 5 FT4. 11, 1 A pajzsmirigy UH-on eltérés nem látszik és nem is tapintható elváltozás. Nem lehet, hogy csak a stressz volt az ok? Panaszom ez időtájt nem igen volt csak a szorító mellkasi fájdalom és a fulladás, illetve hátfájás. Akkor 80 kg-os voltam. Most tornázok és egészségesebben táplálkozom, panaszom nincs vagy elenyésző. Én a gyógyszereket önkényesen lecsökkentettem és azután lettek jobbak az eredményeim. Az L-Thyroxint nem bírtam az 1 tbl-t mert bedobogósodott a szívem. A kardiológusom azt mondta, hogy elég akkor a fél tbl is, Az eredményeim így lettek jók. A propycilből is már csak napi 1 szemet szedek. Meddig szedjem még. Az orvosom szerint életem végéig kell szednem, de én olvastam, hogy más fél év eltelte után esetleg abba lehetne hagyni. Másik kérdés: Amikor magas volt a pulzusom /160/ akkor a TSH értékem 5, 5 volt. akkor azt a pajzsmirigy okozhatta? én úgy tudom, hogy inkább lassabb lett volna ilyen érték mellett. A Propycilt azt 2010.12.22-től szedem., durván 3 hét alatt a túlműködést lecsökkentette volna? Akkoriban már elkezdtem érezni mindenféle tünetet amit addig nem és ahogy csökkentettem a gyógyszer adagokat úgy meg is szűntek szinte teljesen. Lehet, hogy nem voltak jók nekem ezek a gyógyszerek? Válaszát előre is köszönöm.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Puskásné Dr. Kocsis Erika válasza pajzsmirigy betegség témában

Kedves Kérdező,

Labor értékei ilyen dózisú gyógyszer szedése mellett készültek, melyek alapján egyensúlyban van pajzsmirigy működése, tehát nem gondolom, hogy nem volna megfelelő a kezelés az Ön számára. Önállón soha ne változtasson gyógyszeres kezelésén, mindig konzultáljon személyesen kezelő orvosával vagy házi orvosával. Szapora szívműködés meglehet az L-Thyroxin miatt jelentkezett, de ez nem azt jelenti, hogy abba kell hagyni a szedését, hiszen a pajzsmirigy működésére utaló laborértékek rendben vannak, Kardiológusa sem véleményezett ellenjavallatot, hiszen a megfelelő szívműködéshez szükséges jól beállított pajzsmirigyfunkció is.

Üdvözlettel,

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. augusztus 31., 23:17; Megválaszolva: 2012. szeptember 13., 11:00
Kérdések és válaszok: Endokrin betegségek
Szputnyik - Hashimoto
Tisztelt Doktornő! Hashimotóm van, Letroxot szedek (felet a 25 mg-ból) . Április 9-én Szputnyik oltást kaptam, a háziorvosom engedélyével. Kis lázam...
Inzulinrezisztencia? Esetleg...
Tisztelt Doktornő/ Doktor Úr! 27 éves vagyok, 172 cm, 77 kg. Februárban voltam laboron, ahol picit magas: 6,2 volt az éhgyomri glukózom....
Pajzsmirigy lelet
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! A mai napon voltam vérvételen, ahol az alábbi pajzsmirigy működésre vonatkozó leletet kaptam. PROTHROMBIN: ...
Inzulinrezisztens vagyok?
Kedves Doktornő! Múlt héten jártam terheléses inzulinrezisztencia vizsgálaton, és a következőek az eredményeim: Glükóz: 5,1 Glükóz 60...
Szputnyik v oltás
Kedves Doktornő/Dotor Úr! Göbösödés miatt a pajzsmirigyem bal lebenyének egy részét el kellett távolítani. Ennek következtében alulműködés...