Pajzsmirirgy - hízás

Érdeklődni szeretnél, hogy fél éve szedem pajzsmirigy alulműködésre az L-thiroxin 50 mg-ot napi 1-et és sajnos nagyon hízom, hogy ettől van-e? Vacsorázni nem vacsorázom és sokat sportolok esetleg van más gyógyszer ami talán nem hízlalna? A vér eredményem azt mutatta, hogy beállt ezzel a gyógyszerrel a pajzsmirigy működésem és ezért nem szeretném abbahagyni vagy nem ettől hízok? Most 90 kg vagyok 70 helyett és 170 magas. Köszönöm szépen!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Csuth Ágnes válasza elhízás témában

Az L-thyroxintól biztosan nem hízik. Ez a pajzsmirigyhormon, ami az alulműködést kompenzálja, tehát épp ellenkezőleg hat. Az étrendjét kellene alaposan áttekinteni, mert elképzelhető, hogy van valamilyen étrendi hiba, ami a súlygyarapodást okozza. Vezessen egy hétig étkezési naplót, és mutassa meg szakembernek.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. május 14., 12:46; Megválaszolva: 2012. május 16., 10:26
Kérdések és válaszok: Elhízás
Pajzsmirigy?
189 cm vagyok és 120kg. Nagyon elegem van abból, hogy nem tudok lefogyni. Naponta 2000kcal alatt van a bevitelem, (naplózom) 1,5 órát kardiózok heti 3...
Stroke után hízás
Üdvözlöm! Kb egy éve stroke-os lettem, fél évig kórházban voltam. Utána kb 4 hónap alatt 7 kg-ot híztam, melyet nem tudok menni. Tudok menni, napi...
"rossz íz" nem maradhat
Tisztelt Doktor úr! Igen kínos kérdéssel fordulok önhöz, amit a saját nőgyógyászomtól személyesen nem mertem megkérdezni. Körülbelül egy éve...
Miért hízok?
2018 Augusztusában abbahagytam a fogamzásgátló szedését, 6 évig szedtem mindvégig 58 kg voltam. Amióta abbahagytam azt veszem észre, hogy elkezdtem...
Cukobetegség
Tisztelt dr.nő/dr.úr! Egy olyan kérdéssel fordulok önökhöz, hogy van nekem egy 15 éves fiam sajnos túlsúlyos 125kg 175cm! magas vérnyomás...