Ezek után mi lenne a megfelelő

Tisztelt Doktornő / úr! Világ életemben hízásra hajlamos voltam. Ha egy kicsit nem figyeltem oda, rögtön felszaladt rám jó-pár kiló. Volt azonban egy szerencsés tulajdonságom is, ha rászántam magam viszonylag könnyen tudtam fogyni is. Diétával (ami nem volt drasztikus ) és ezzel egy időben napi 30-50 perc mozgással hetente öt alkalommal le tudtam fogyni heti átlag másfél kilót. Mivel ilyen fogyókúrát 20 éves koromtól átlag 3-4 évente egyet végig csináltam, pontos módszerem, edzéstervem és diétám volt, ami mindig hatásos volt. Ez így ment 2011-ig, 45 éves koromig. Ekkor éppen benne voltam az egyik ilyen fogyókúrában, 95 kg-ról szerettem volna lefogyni 78-80 kg-ra. Ám a kúra vége fele, 83 kg-os testsúlynál a fogyásom hirtelen, egyik hétről a másikra megállt.Ez valamikor nyáron történt és még ugyanazon év szeptemberében egy rosszul lét után kórházba kerültem magas vérnyomással. Három napig voltam benn, miután kijöttem Betaloc-Zoc -ot és még valami mást gyógyszert kellett szednem (ennek a nevére már nem emlékszem) , amit fél év után abbahagytam. 2012 márciusában. 30 év után le szoktam a dohányzásról, nem figyeltem az étkezésre és fel szedtem 13 kg-ot. Ezután többször is megpróbáltam fogyókúrázni, még a " megszokottnál" kissé drasztikusabban is, de abszolút eredménytelenül, olyan szinten, hogy utolsó alkalommal 95 kg-os súllyal kezdtem és 96 kg-os súllyal hagytam abba, két hónap elteltével, teljesen reményt vesztve. 2015 áprilisában ismét egy fülzúgásos, szédüléses, magas vérnyomásos rosszul lét után ugyan kórházba nem kerültem, de azóta folyamatosan szedem részben háziorvosom, részben fül-orr-gégész szakrendelés javaslatára a következő gyógyszereket: Tanydon, Nebivolol, Lucatam, Betarevin. Jelenleg közérzetem jó, de 104 kg a testsúlyom, ami a 174 cm-es testmagasságomhoz mérten érzésem szerint nagyon sok. Szeretném megkérdezni Önt, hogy mi válthatta ki ezt a hirtelen változást és mit kéne tennem, kihez kéne fordulnom azért, hogy visszakapjam a számomra egészséges testsúlyt. Illetve még annyit szeretnék hozzá tenni, hogy a fogyásom megállásával nagyjából egy időben libidóm fokozatosan el kezdett csökkenni és ennek a csökkenésnek a sebessége nagyjából legutóbbi rosszul létemmel egy időben ijesztően megnőtt. Segítségét előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Árki Ildikó válasza elhízás témában

Tisztelt Kérdező!

Endokrinológiai és nőgyógyászati vizsgálat javasolható, elsősorban pajzsmirigy betegség és menopausa irányában.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Árki Ildikó
Dr. Árki Ildikó Rovatvezető, WEBBeteg vezető orvos szakértő
Kérdés: 2016. február 01., 22:56; Megválaszolva: 2016. február 02., 20:30
Kérdések és válaszok: Elhízás
Pajzsmirigy?
189 cm vagyok és 120kg. Nagyon elegem van abból, hogy nem tudok lefogyni. Naponta 2000kcal alatt van a bevitelem, (naplózom) 1,5 órát kardiózok heti 3...
Stroke után hízás
Üdvözlöm! Kb egy éve stroke-os lettem, fél évig kórházban voltam. Utána kb 4 hónap alatt 7 kg-ot híztam, melyet nem tudok menni. Tudok menni, napi...
"rossz íz" nem maradhat
Tisztelt Doktor úr! Igen kínos kérdéssel fordulok önhöz, amit a saját nőgyógyászomtól személyesen nem mertem megkérdezni. Körülbelül egy éve...
Miért hízok?
2018 Augusztusában abbahagytam a fogamzásgátló szedését, 6 évig szedtem mindvégig 58 kg voltam. Amióta abbahagytam azt veszem észre, hogy elkezdtem...
Cukobetegség
Tisztelt dr.nő/dr.úr! Egy olyan kérdéssel fordulok önökhöz, hogy van nekem egy 15 éves fiam sajnos túlsúlyos 125kg 175cm! magas vérnyomás...