Miért hízok?

2018 Augusztusában abbahagytam a fogamzásgátló szedését, 6 évig szedtem mindvégig 58 kg voltam. Amióta abbahagytam azt veszem észre, hogy elkezdtem hízni, eddig 3 kg jött fel. Rendszeresen sportolok heti 3-4 alkalommal és az étkezésemre is oda figyelek. Enyhe pajzsmirigy alulműködésem van. Kérdésem az lenne, hogy a fogamzásgátló elnyomhatta a betegségemet, szabályozhatta vagy most felborult teljesen a hormonrendszerem? Mit tehetnék az elhízás ellen?

Legfrissebb cikkek a témában

Irinyi-Barta Tünde válasza elhízás témában

Kedves Kérdező!

Igen, a hormonrendszer felborulása okozhat ilyen problémát. Elsősorban egy vérvétel javasolt hormonokkal, az eredmények függvényében pedig endokrinológus szakember felkeresése, aki szükség esetén gyógyszerszedést is elrendelhet. Ha nincs gond a laborlelet szerint, akkor a fizikai aktivitás mellett az étkezési szokásokat is át kell gondolni. A fiatal szervezet ebben az életkorban még változásokon mehet keresztül.

Kitartást és minden jót kívánok!

Irinyi-Barta Tünde

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
 Irinyi-Barta Tünde
Irinyi-Barta Tünde okleveles táplálkozástudományi szakember
Kérdés: 2019. február 05., 08:38; Megválaszolva: 2019. február 14., 21:32
Kérdések és válaszok: Elhízás
Ezek után mi lenne a megfelelő
Tisztelt Doktornő / úr! Világ életemben hízásra hajlamos voltam. Ha egy kicsit nem figyeltem oda, rögtön felszaladt rám jó-pár kiló. Volt azonban...
Endocrin betegség?
Tisztelt doktornő! problémám kb egy évvel ezelőtt kezdödött.egy ev alatt 32kg ot hiztam, mely foleg arcra, hasra, csipöre ment.lila strıák vannak a...
Kihez forduljak, aki segítene...
Rendkívűl nagy túlsúllyal rendelkezek, a 158 cm magasságomhoz 125 kg vagyok. Egyedül nem megy, kell a segítség. Jártam a háziorvosomnál, aki a...
Fokozott szőrnövekedés, nincs...
Tiszteletem. 4 évvel ezelőtt hypothyreosis-t állapítottak meg nálam. A gyógyszert a mai napig szedem. Ennek ellenére évek óta nem menstruálok...
miért borult fel a...
szédülés.étvágytalanság, fáradékony vagyok.ugyan akkor mozgok is de nem használ.hamar elfáradok.miért van ez? orvos által már ki voltam...