• hipervitaminózis

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Dr.Úr! Az elmúlt pár hónap alatt különböző vitaminkészítmények által 336 968mcg A vitamint szedtem be.Ha a béta karotint fél A vitaminként számoljuk akkor is 251 200mcg-t! (800mcg-szemvitaminként, 7507mcg(25000IU)bétakarotint, 3000RE-10000NE A+D vitamin komplex készítményben naponta.Ez idő alatt antibiotikum kúrán is átestem. A májammal már korábban volt probléma.Gyerekkorban Hepatitisem volt. Most napról napra betegebbnek érzem magam. A tünetek erős fejfájással, hányingerrel kezdődtek, majd emlékezetkiesés, szájzsibbadás, ínyvérzés, erős haspuffadás, hasfájás, viszketés, menstruációs rendellenes vérzés, (ami nagy vérvesztéssel járt és, amit meg is kellett műteni kürettel 2 héttel, alig tudok lábra állni. Másfél hónappal ezelőtti ultrahang, vérkép negatív volt. Orvos megvizsgált és nem talált semmit. Nagyon félek, mert egyre rosszabbul vagyok. Pár napja vettem észre ezt a nagy adag A vitamint azóta nem szedem, Lehet az A vitamin az oka a tüneteknek? Ha igen, mik lehetnek a következmények és az esély, hogy a szervezet (máj)teljes mértékben regenerálódjon? Seléniumot is szedtem napi 200-400mcg-t, amiről most utólag megtudtam, hogy szintén nagyon mérgező. Valamint 400Ne E vitamint, és 500mg Magnéziumot orvos tanácsára.Ezek tehettek valami kárt a szervezetben? Olvastam, hogy a nagy adag E vitamin elősegíti a rák kialakulását.És a nőgyógyászati szűrésen atipusos sejteket találtak nálam hónapja. Válaszát előre is köszönöm Üdvözlettel Ildikó.

        Dr. Szanyi Andrea válasza a vitamin témában

        Kedves Kérdező! Az E vitamin antioxidans hatásánál fogva a daganatok megelőzésében játszik szerepet. Extrém túladagolások (sok éven át szedett napi 600 NE-nek megfelelő adag) esetén a tüdőrák előfordulásának gyakoriságát figyelték meg. Túladagolásakor előforduló mellékhatás lehet a fejfájás, emésztőszervi panaszok. Az E vitamin ajánlott napi mennyisége az állapottól (terhesség, fizikai aktivitás) függően 10-100 mg között van, de túladagolást még napi 1 grammos adagokban sem igazoltak, az Ön által szedett 400 NE ennek kb a harmada. A napi A vitamín szükséglet az egyes leírások szerint 800 - 1500 mikrogram között van. Túlzott bevitele a haj töredezettségéhez vezethet, bőrgyulladást, fejfájást okozhat. Az Ön kérdéséből nem derült ki, hogy pontosan mennyi idő alatt vette be ezt a mennyiséget; ha mondjuk három hónapot számítunk akkor 90x1500 = 135 000 mikrogram lenne a szükséglet maximuma, vagyis ennek kétszeresét sem érte el az Ön adagja ami napi kb 2800 mikrogrammot tett ki. A leírások szerint túladagolásos mérgezés huzamosabb időn át legalább napi 5000-7500 mikrogramm fogyasztása során léphet fel, vagyis az Ön által szedett mennyiség nagy valószínűséggel nem okozhat még problémákat. A szájzsibbadás, emlékezetkiesés, nőgyógyászati panaszok hátterében biztosan nem a vitamíntúladagolás tünetei állnak. Amit nem értek, honnan jutott hozzá, milyen meggondolásból szedte egyszerre a különböző vitamínkészítményeket. A téli időszakban vitamínkomplex szedése sokszor javasolt, ezekben levő vitamínmennyiségek nem haladják meg a napi szükségletet.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Szanyi Andrea
        belgyógyász, háziorvos, geriáter Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Szanyi Andrea
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2012. február 21., 18:41; Megválaszolva: 2012. február 23., 19:29

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Kb. 1 hónapja változó időközönként erős szívdobogást érzek a mellkasomban. EZ általában esténként elalvás előtt vagy reggel ébredés után szoktam érezni , néhány mp-ig szokott tartani és pár mély levegő vétel...
        Tisztelt Doktornő! Véleményét kérem az alábbiakkal kapcsolatban. 63 éves hölgy vagyok, 165 cm magas, 56-58 kg, túlsúlyom korábban sem volt. 2019 tavaszi értékeim összkol.: 6,3; HDL: 1,83; LDL: 3,81. A háziorvos Atorvasztatint írt fel....
        COPD betegség esetén a gyógyszeres kezelésen, a javasolt életmódon kívúl van-e lakókörnyezetre vonatkozó betartandó előírás? Pl. átázott falu lakás milyen hatással van a betegség alakulására?
        Kedves Doktornő! Félévente járok vérvételre, és a GOT, GPT adatok mindig emelkednek, duplázódnak. Jelenleg: GOT: 77 , GPT: 58 értékű. Más minden teljesen rendben van, semmi eltérés nincs máshol. Van egy kb 2 centis epekövem, de semmi panaszt...
        Tisztelt Doktor nő! Évek óta rendszeresen érzek kihagyásokat, mellé ütéseket már többször voltam kivizsgáláson vele mert rendkívül zavaróak és ijesztőek számomra a tünetek. Nyugalmi állapotban és edzés közbeni terhelésnél is...
        Tisztelt Doktornő! 37 éves átlagos testalkatú (182 cm, 93 kg)férfi vagyok. Háziorvosom szűrő jelleggel labor vizsgálatra küldött. A labor leletben emelkedett triglicerid értéket 2.08 mmol/l, normál HDL-koleszterin értéket 1.21 mmol/l,...
        Üdv Dr Nő! Napi szinten mérek vérnyomást mióta a csúklós mérőt cseréltük egy felkaros Beuer BM49 re. Nem tudom mennyire mérvadóak ezek a mérők. De azt vettem észre napi 2 mérésnél 1x biztos jelez lehetséges szívritmuszavart. Hol ott a...
        Tisztelt Dr. Molnár Dóra! 28 éves nő vagyok, fogászati asszisztensként dolgozok. A minap csináltattam kontroll keretében egy vérképvizsgálatot. Feltűnt egy nagy különbség a CRP meghatározásnál, elég magas lett az eredmény, kezdjek e...
        Tisztelt Doktornő! 22 éve enyhe Mitralis Prolapsust és kicsi FOA-t diagnosztizáltak nálam, ami szorongásos neurózissal függ össze, ezért a vérnyomásom is emelkedett normál vérnyomás volt (ritkán 139/89 értéket mértünk), ez néha még...
        Kedves Doktor Nő/Úr. Azt szeretném kérdezni nekem nyugalmi állapotban a vérnyomásom 100/60 átlagban a pulzusom pedig 70-80. Enyhe séta után a vérnyomásom 120 de a pulzusom mindig több mint a vérnyomásom.. azt szeretném kérdezni mekkora baj ez...