Stressz

Kedves Doktor nő/úr! Elvileg nem ide írtam ezt a panaszt hanem egy sima kérdez-felelek oldalra, de ott nem is olvasták végig sem.Úgy gondolom ha orvos olvassa az többet ér tehát ide is elküldöm, máshonnan egyébként nem kapok választ.Pár évvel ez előtt idegösszeomlást kaptam az "akkori 16 éves" haverom halála miatt, csak szimplán össze esett és kész. Amikor megtudtam mi történt a legjobb haverommal, mondanom sem kell milyen szép volt az életem olyan mintha a testvérem lett volna.Ez már régebben történt.És azóta depressziós voltam.Kezdtem össze szedni magam és 2 évvel ez előtt az anyagiak miatt is kikészültem, szal az idegzetemnek annyi volt, nyugtatóztam fél évig aztán megfogattam hogy lemondok róla, nagyon nagy nehezen sikerült is eltelt. Másfél év után helyre jöttem konditerembe jártam, meg gyógyultam teljesen, éltem az életemet a mai napig ez van.Csak van egy kis gond...igazából ezt azért mondtam mert ezek lehetnek az okai hogy feszült vagyok és izgulós, hogy ezek a történtek régen szét cincálták az idegeimet (diáknyelven) . Ma már vezetni járok tehát rutin oktatásra B kategória.Soha nem vezettem az előtt. Annyira izgulok az autóban hogy mindíg tiszta vizes rajtam a póló is.Nem csak rutin pályán vagyok ugye bár hanem már a rutin pályáig is nekem kell vezetnem, szal nem kell mondanom mit éltem át.:) De nem nagyvárosban élek és a környéken sincs nagy város 30km es körzetben. Tőlem a rutin pálya kb 30 km re van mármint ahol lakok, 2 kis városon megyünk keresztül, szal én vezettem.Hiába mondtam az oktatómnak hogy nem tudok vezetni..., de persze segített.Csak kicsit idegbeteg az oktatóm ha hibázok. A társam aki szintén vezetni tanul, sosincs letolva mert gondolom jóba van az oktatóm a faterjával és annak az embernek a fia ha elront valamit azzal nem üvölt.Kicsit fura. Mindegy, tehát mit tegyek hogy elmúljon ez a feszültség rólam? Mit kéne csinálnom? Vagy ez ellen semmit nem lehet tenni? Olyat hiába írtak sokan hogy nyugodjak meg, ez nem segít...mire oda kerül a sor megint izgulni fogok.....azt mondta az oktatóm hogy olyan vagyok mint egy "lány", annyira feszült vagyok meg stresszelek...és kérdezte tőlem a forgalmi vezetésen mi lesz velem ha már itt is ilyen streszes vagyok? ) ......Biztos van módja hogy ne legyek feszült...vagy befolyásolhatja az oktató letolása is? De nem tehetek róla hogy nem vezettem még. Minden feladatot megcsinálok fainul csak nagyon feszült vagyok szal túlságosan is. Mindenre gondoltam már de a nyugtatóhoz végképp nem nyúlnék...vagy jó ötlet lenne? Anno faterom csak így tudott levizsgázni. Amikor bevett egy szem seduxen-t le tudott vizsgázni forgalomból, ha nem veszi be nem sikerül neki elmondása szerint mert a kuplungon annyira járt "remegett" a lába, hogy egyszerűen nem tudta szépen fel engedni. A gyógyszert amikor megitta.... sikeres vizsgát tett.Előre köszönöm a válaszát Doktor nő/úr!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Diószegi Judit válasza depresszió témában

Kedves Kérdező!

A vezetés kezdetén (még akár a vizsga után is a rendszeres rutin megszerzéséig) teljesen természetes, hogy izgul, szorong. Sokakat érint ez a dolog, biztos lehet benne. Hiszen olyan dolgot csinál, amit eddig nem, ráadásul nehéz, összetett cselekvésről van szó. Későbbiekben, ha rendszeresen fog vezetni, ez rutinszerűvé fog válni, stressz nélkül. Az oktató hozáállása sajnos csak ront a helyzeten, hiszen a megértés helyett (új dolgot csinál, hogy is mehetne rögtön tökéletesen) , a negatív hozzáállás csak tovább erősíti a szorongást. Arra kell gondolni, ahogyan írtam is, hogy ez "normális" jelenség, később el fog múlni. Sokan átestek már rajta, még ha nehéz is volt. Gyógyszerszedést nem javaslok, egyrészt, mert szorongáscsökkentő gyógyszereket csak orvosi javaslatra és kontroll mellett szabad szedni, másrészt lassítja a reflexeket, rontja az összpontosítást a gyógyszerszedés kezdetén, illetve még indokolt esetben is egyéni gyógyszerdózis meghatározásra van szükség.

Mindezek mellett, mivel több megterhelő életesemény fordult elő a múltjában, illetve pszichés kórképek, ezért ha a szorongás állandósul, egyéb tünetei jelentkeznek, akkor keressen fel pszichiátert.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2011. január 13., 03:34; Megválaszolva: 2011. január 14., 15:51
Kérdések és válaszok: Depresszió
Meddig tart a mirtazapin elvonási...
Tisztel Doktornő! 8 évig naponta szedtem 30 mg mirtazapin-t. Körülbelül egy hete letettem. Azt látom, hogy nélküle is boldog vagyok. Viszont...
Hogyan kezeljük?
Tiszelt Doktornő! Nagymamámmal kapcsolatban írok. Nagyapám 3 évvel ezelőtt sajnos tüfődaganatban elhunyt. (előtte egy hosszabb ápolási folyamatot...
A kiüresedésem gyógyítható?
Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Abban az ügyben szeretném a tanácsát kérni, hogy már kb. 5 éve képtelen vagyok érzelmek megélésére, tehát semmi...
Érzelmi kilengések
Kedves Doktor Nő! Azért fordulok önhöz, mert nem tudom mit tegyek. Utóbbi más fél év során többször voltak hangulatingadozásaim, de többnyire...
Depresszió
Kedved Doktornő! 22 éves egyetemista fiú vagyok, már régóta gondolkozom rajta, hogy pszichológushoz vagy pszichiáterhez kellen fordulnom panaszaimmal....