• Depresszió?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt D. úr/D. nó! Szeretném ha segítenének nekem megérteni az egyik családtagom viselkedése mögött mi áll és hogy a Krisztián (párom) vagy én hogyan tudnánk anyósomnak (Magdinak) segíteni. Az a probléma, hogy tavaly decemberben vesztette el több, mint 30 évnyi házasság után a férjét, és a mai napig nem tudja ezt feldolgozni. Szakemberhez egyáltalán nem akar elmenni, pláne nem pszichológushoz, mert azt gondolja bolondnak fogják őt ezért tartani. Ő üzemvezető helyettesként dolgozik egy étkeztetéssel foglalkozó cégnél, tavaly átment egy másik üzembe dolgozni, akkor költözött el a nagyobbik fiától a felesége, a kisgyerek (Achillesz, akiről már írtam Neked) sorsa is még akkor kérdéses volt, utána meg a férje halála.. Aztán az én terhességem sem volt zökkenőmentes, ő segített mindenben, amikor kórházba kellett mennem. Azután történt egy nagy fordulat, miután megszültem, illetve előtte is láttam rajta, hogy úgy próbálja leplezni a fájdalmát, hogy mindenkibe beleköt, mindenkinek az életébe "bele akar szólni" és akarva-akaratlanul a környezetében élőket folyton megbántja. Például nálunk is mindig meg akarja mondani, hogy hogyan neveljem a gyerekünket, néha elég durva megnyilvánulások kíséretében. Így én szépen, lassan az eddigi jó viszonyunkat kezdtem hanyagolni. Ami miatt lelkiismeret furdalásom is van, mert próbálnék neki meg Krisztián is próbálna neki segíteni, de így nem tudunk. Látom Krisztiánon is, hogy hiába ő a fia ő se tud rajta kiigazodni. A legfőbb bizalmasa most egyáltalán nem tudom kicsoda.. Régen velem mindent megbeszélt, de amióta nem beszélek vele túl sokat így már nem nagyon mond el semmit. Érzem rajta ha kibeszéli magából az aznap történteket meg a régi dolgokat megkönnyebbül, de amióta itt van a kis Bea is nekünk, nem tudok vele annyiszor átmenni hozzá. Amióta meghalt a férje nem alszik szinte egy percet sem, a körzeti orvossal iratott fel magának altatót, hogy tudjon aludni, de azt sem szedi. Mindig arról beszél, hogy bárcsak meghalna.. Azért szeretném mostmár a segítségedet kérni, vagy ha tudsz valakit aki tud, mert ma volt az i-re a pont, amikor Krisztián rácsapta az anyukájára a telefont amikor elkezdett sírni és mondta neki, hogy ő ezt nem hallgatja tovább. Miután befejezte a telefonbeszélgetést elmondta nekem, hogy zavarja hogy nem tud az anyukáján segíteni. A Magdi (anyósom) olyan ember, aki maga köré gyűjtötte az embereket mint egy tyúkanyó és mindenki felett anyáskodott és segített akinek csak tudott és most, hogy hirtelen egyedül maradt a nagy házában nem tudja elfogadni a jelenlegi életét. Elköltözni nem akar onnan, fél évig ki se tudtuk csalni sehova, csak a munkahelyére ment meg haza. Kérem, ha tud adjon nekünk tanácsot hogyan tudnánk neki segíteni! Tisztelettel: Burainé Szabó Hajnalka

        Dr. Diószegi Judit válasza a depresszió témában

        Kedves Hajnalka! Lehetséges, hogy anyósánál depresszió alakult ki. Nem kizárt esetleg valamilyen szorongásos kórkép sem. Indokolt lenne pszichiátriai vizsgálat, mivel lehetséges, hogy gyógyszeres és/vagy pszichoterápiára van szüksége. Ha az ő állapota rendeződött, de továbbra is fennállnak a családi konfliktusok, akkor családterápia javasolt.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit
        pszichiáter

        Dr. Diószegi Judit
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010. december 18., 20:41; Megválaszolva: 2010. december 22., 14:05

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Nagyon nehéz így "személytelenül" kérdést feltenni, főleg, hogy egy több mint 40 éves problémáról van szó. 4 éves koromban alvászavarral kezdtek el kezelni egy akkor még kis faluban. 77-ben Miskolcra kerülve, beírattak...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném kérdezni, hogy a Concor Cor 2,5 mg és a Quetiapin 50mg vagy szükség esetén dózis növelés az az 75 mg szedhető-e együtt? A másik kérdésem az lenne, hogy a Quetiapin a bipoláris depresszió esetében is hatékony...
        Tisztelt Dr Nő 4 éve szedek Frisiumot Kezdetben 2*1 depresszióra pánikzavara kaptam az orvosomtól. Régóta próbálom fokozatosan abbahagyni de nem megy a végén mindég visszatérek rá.December óta már csak 2*negyedet szedek. próbáltam a reggeli...
        Fiatal korból hozott ez a betegség, de csak kb 10 éve diagnosztizálták. A jogosítványomat bevonták,3 évet vártam rá míg visszakaptam. Nagyjából 6 évig semmi probléma nem volt, amíg az egyik szakorvosom le akart szoktatni a...
        Jó napot kívánok. A napokban jártam pszhiiáter hölgynél és pszhilogus hölgynél is. Kevert szorongásos és depressziós zavart allapitottak meg. Frontint kaptam 3* 05.mg, és Cipralex gyógyszert először 5*negyed szem, aztán 5*fél szem,...
        Tisztelt DoktorNő! Segitseget szeretnem kerni. Enyhe szorongasos depressziom miatt Frontint szedek napi 3x1 0,25mg-os tablettat.4 napja derult ki viszont hogy kismama lettem. Felek elhagyni a gyogyszert de nem szeretnem ha a magzat serulne,beteg lenne ez...
        Kedves Doktornő! Érdeklődni szeretnék. Nagyon sokat foglalkoztam a munkámmal az elmúlt 3 évben szinte semmi szexuális kapcsolatom nem volt. a végére kiüresedettnek motiválatlannak éreztem magam. semminek nem tudtam örülni. Aztán volt egy...
        Szép napot kívánok! Epilepsziás vagyok Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy én már tanácstalan vagyok! Az év elején kezdödőt február környékén fel ment a vérnyomásom 170 körülire Kaptam rá vérnyomás csökentőt, ( tolura 80mg)...
        Tisztelt Doktornő,Doktorúr ! Pár hónapja jelentkeztek nálam hirtelen rosszulétek,szédülés,erős fejfájás,mellkasi nyomás,légzési nehézségek ,magas pulzusszám . 90% a hirtelen időjárás változásnál jelentkeznek mind a melegre mind a...
        Tisztelt doktornö! Nemtudom mit tegyek! Màr régòta érzem hogy nincs rendben velem valami.kiskoromtol kezdödöen mikor apu alkoholista volt,folyton vert engem es kiabàltak. Anyu mindig keson jott haza..otthon kiabalas..az iskolaban csufoltak bantottak...