• Ne adjon esélyt a stressznek!

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító

        A stressz kialakulásának talaja az önbizalom- és az önértékelés hiánya. Ha Ön is túl sokat kételkedik képességeiben, újra és újra azon aggódik, vajon helyt tud-e állni minden élethelyzetben, akkor nagy valószínűséggel jól ismeri, hogy mi is az a stressz. Ha hiányzik az önbizalom, hiányzik az erő is, amivel legyőzheti a stresszt.

        Aki mindig csak igent mond, nemet soha, nem biztos benne, hogy jól oldotta meg feladatait, folyton időhiánnyal küzd, az igencsak stresszes életet él.

        Noha a közvetlen kiváltó ok minden embernél más és más, mindenkiben közös, hogy hiányzik az önbizalmuk. Az önértékelés hiányának felismerése az első lépés a gyógyulás felé. Ezen nem könnyű változtatni, de nem is lehetetlen.

        Tanulja meg becsülni Önmagát!

        Legyen figyelmes és elnéző Önmagával szemben, szánjon rá időt, hogy tisztázza gondolatait! Ez kezdetben nehéz, és egy darabig lehet, hogy semmilyen változást nem észlel majd, de egy kis kitartással és türelemmel eredményt fog elérni.

        Hirdetés

         Stressz teszt


        Tesztelje magát, mennyire stresszes Ön!  Stressz teszt>>

        Pozitív megerősítéssel növelje önbizalmát! Mondogassa magának: Igenis képes vagyok a jó dolgokra. A legjobb, ha közben a tükörbe néz, lehet, hogy ez eleinte nem megy, sőt az is előfordulhat, hogy kínosnak érzi, de ne adja fel! Megéri kitartani, mert az önértékelés megtanulható. Hamarosan jobban fogja magát érezni, és a pozitív gondolatok kerülnek előtérbe. A kényes, stresszes szituációkban kamatostul megtérül a befektetett energia.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Írjon egy listát azokról a dolgokról, amiket örömmel végez, amikben sikere volt, amiket el tudott érni. Ne mondja, hogy nincs ilyen! Az emberek hajlamosak elfelejteni a jó dolgokat, és csak a kudarcokra emlékeznek. Vegye észre a jót maga körül, emlékezzen, hogy mennyi jó dolgot elért már az életben!

        Sok stresszes életet élő ember úgy érzi, épp arra nem jut ideje, amit saját maga szeretne, túl fáradt a kikapcsolódáshoz. Pedig rá kell vennie magát egy kis szórakozásra, szakítson időt régi hobbijaira vagy tanuljon valami újat! Az alkotás öröme, a sport, a pozitív tapasztalatok mindig segítenek leépíteni a stresszt.

        Az önbecsülés megtanulásához időre van szükség. Többnyire, amikor az emberek kimondják, hogy változtatniuk kell, már több évi kétségbeesés és stressz áll a hátuk mögött. Ezért a gyógyulás sem megy egyik napról a másikra. Mindenkinek megvan a lehetősége változtatni. Kezdje el most!

        (WEBBeteg – B. M., Forrás: experto.de, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Módosítva: 2016.12.12 07:41, Megjelenés: 2016.12.12 07:41
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Az idegbecsípődés

        Az idegbecsípődés

        Dr. Berky Zsolt

        A kiváltó ok mielőbbi megszűnésével a tünetek nyomtalanul elmúlhatnak.

        Bőrfelszíni sérülések

        Bőrfelszíni sérülések

        WEBBeteg - Szponzorált tartalom

        A legkisebb sérülésből is lehet baj, ha nem látja el megfelelően. (x)

        Milyen hatással van testünkre a stressz?

        Attól függ, hogy a stressz mekkora megterhelést jelent szervezetünknek és hogy milyen károkat okoz, hogy rövid vagy hosszú távon vagyunk-e kitéve negatív hatásainak.

        Egyszer fent, egyszer lent - avagy hogyan határozza meg hangulatunk a mindennapokat

        Mindennapjaink megélését és viselkedésünket alapjaiban szövi át a hangulatunk. Természetes jelenség, hogy amit az egyik nap vállrándítással intézünk el, azt egy másikon ingerülten vehetjük tudomásul.

        Munkahelyi stressz - Megalázás és kiközösítés

        Stresszhelyzetbe bárhol, bármikor kerülhetünk. Az, hogy ezekben a szituációkban hogyan cselekszünk, függ attól is, hogyan tudunk megküzdeni az adott helyzettel, mennyire bízunk önmagunkban, saját erőnkben, saját döntéseink helyességében.

        Amikor túl sok a stressz

        Ön is egy aktív ember? Akkor bizonyára tudja, mekkora örömet jelent a családdal és barátokkal töltött idő, egy új munkahelyi feladat vagy a bevásárlás. Néha mégis úgy érzi, hogy a fejére nőnek a teendők? Ismerje meg a határait, hogy a stressz ne keseríthesse meg a mindennapokat!

        A stressz és a kardiológiai problémák

        Az Egészségügyi Világszervezet jelentése alapján a halálozási okokat a szív- és érrendszeri megbetegedések vezetik, melynek egyik kiváltó okaként - sok más tényező mellett - a stresszt emelik ki.

        Orvosunkkal az internetes zaklatásról

        Cyberbullyingnak nevezi az angol szakirodalom azt a napjainkban elterjedt jelenséget, amikor valakit telefonon vagy interneten keresztül megfélemlítenek, zaklatnak vagy bántalmaznak.

        Az éjszakai felriadás a stressz jele is lehet

        Ha Ön is tapasztalta már, hogy felriad az éjszaka közepén, szíve hevesen ver, pulzusa szapora, és szinte kiugrik az ágyból, akkor nagy valószínűséggel túl sok stressz éri a mindennapokban, és feldolgozatlan problémái vannak. Az ilyen éjszakai felriadások nagyon megkeserítik a tőlük szenvedők életét.

        Relaxáció a hétköznapokban - Az autogén tréning módszere és alkalmazása

        Mi ez a módszer? Kik számára ajánlott és kiknek nem? Hogyan és mennyi idő alatt sajátítható el? Hogyan néz ki a gyakorlatban? Mit nyerhetünk vele hosszú távon?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA