• Milyen a jó zsírégető edzésterv? - A szakértő válaszol

        Szerző: WEBBeteg

        Az erősítő gyakorlatoktól ugyanúgy lehet fogyni, mint az aerobik ugrálós mozgásoktól? Ha zsírt akarok égetni, akkor a kardios gyakorlatok a jók? - Válogatás a WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.

        Kedves Kérdező!

        Az úgynevezett erősítő gyakorlatok – mint ahogyan nevükben is benne foglaltatik – izmaink erősítésére, illetve izomtömegünk megóvására alkalmasak, zsírégető hatásuk elhanyagolható.

        Hirdetés

         Mire utal a pulzusszám?


        A pulzus vizsgálata az egyik legrégebben alkalmazott orvos-diagnosztikai módszer.
        Hogyan érdemes mérni a pulzust? >>

        Zsírégetésre legalkalmasabbak az aerob típusú gyakorlatok: tempós séta, kerékpározás stb.

        Az aerob edzésnél a kardió (pl. futás) intenzívebb, de ez szintén jó megoldás lehet, mindössze annyi a veszélye, hogy ilyenkor nagyobb mértékben fogyunk izomból, mint aerob edzést végezve.

        Edzésterv és diéta

        Zsírégetéshez legalkalmasabb ezek kombinálása, tehát például heti 5 napos edzésterv esetén végezzünk két súlyzós és három aerob vagy kardió edzést a héten. Ne tegye ugyanarra a napra őket, mindig csak az egyiket végezze aznap.

         Az izomláz - pihentessük vagy dolgozzunk rá?


        Vajon nem ártunk-e szervezetünknek az izomlázat okozó erőteljes fizikai terheléssel.
        Az izomláz - pihentessük vagy dolgozzunk rá?>>

        Fogyni nem maguktól a gyakorlatoktól lehet, a diéta komplex dolog, ügyelni kell a megfelelő (napi legalább 5-szöri) táplálkozásra , hogy ne éhezzen a szervezetünk, és ne raktározzon.

        Egyáltalán ne fogyasszunk egyszerű szénhidrátokat (cukrozott dolgok, pékáruk) és telített zsírokat sem. A rost- és folyadékbevitelre fokozottan ügyeljünk ilyenkor. Legjobb rostforrásaink a zöldségek és a zab. Testtömegtől függően napi 3-5 liter víz fogyasztása ajánlott.

         Teniszkönyök, golfkönyök - Hogy kerülje el?


        Ha a csukló befelé hajlításában szerepet játszó izmok vannak túlerőltetve, golfkönyökről beszélünk, hiszen leggyakrabban e sportág művelői között fordul elő a kórkép, bár az érintettek mintegy fele nem golfozik, és mást sem sportol.

        Golfkönyök fennállása esetén a könyök belső felszíne nyomásérzékeny, a kézfej behajlítása nagyfokú fájdalommal jár, és súlyos esetben a fájdalom nyugalomban sem szűnik. A beteg nem tudja megfogni a tárgyakat, minden kiesik a kezéből. Akkor, ha az alkar feszítő izmai voltak kitéve a túlzott igénybevételnek, teniszkönyök alakul ki. A könyök külső felszíne az érintett izomzat tapadási helyén fájdalmas, gyulladt.

        A teniszkönyök jóval gyakoribb, mint a golfkönyök, az emberek körülbelül 2-3 százalékát érinti életük során. Elsősorban középkorú nőknél gyakori. Ha teniszkönyöke van a betegnek, akkor a könyök, a kéz és az ujjak hátrafelé feszítésekor nagyon erős fájdalmat érez. Nehézséget okoz a tárgyak megfogása, a kézfogás, még egy üveg kinyitása is. Érdekesség, hogy mindkét kórkép elsősorban megerőltető sportot űzők között lép fel, a nehéz fizikai munkát végzőkön azonban csak igen ritkán.
        Teniszkönyök, golfkönyök - Hogy kerülje el? - Praktikus tanácsok a WEBBetegen >>

         (WEBBeteg szerkesztőség)

        Legutóbb frissült: 2012.02.17 17:12
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Diabétesz gyermekeknél

        Diabétesz gyermekeknél

        Dr. Horváth Balázs

        Gyermekkorban többnyire az 1-es típus alakul ki, de a 2-es is egyre gyakoribb.

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk?

        A nyújtás fontosságát senki sem vitatja, mégse csinálja mindenki. Valljuk be őszintén, egy fárasztó edzés után csábító, hogy inkább egyből zuhanyozni menjünk, mintsem elkezdjünk nyújtani, esetleg hengerezni, pedig számos problémát megelőzhetnénk azzal, ha szánnánk erre időt.

        Térdfájdalom: Hogyan előzheti meg a gyakori panaszt?

        A térdízületek egészséges működése elengedhetetlen feltétele a járásnak, a futásnak, a láb nyújtásának, hajlításának, ám sokszor a térdfájás forrását is itt kell keresnünk, hiszen rendkívüli igénybevételnek kitett ízületről van szó, amelyen kopásos elváltozások jöhetnek létre, és számos módon megsérülhet.

        Létezik-e ideális edzésprogram?

        A mozgás lételemünk. Elengedhetetlenül szükséges az idegrendszer egyensúlyának fenntartásához, a testkép, a személyiség kialakulásához.

        Pollenallergiásan szabad sportolni?

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban sportolni vágyó pollenallergiások dolgát. Gyakran felmerül a kérdés, vajon szabad-e a szabadban sportolni pollenallergiásként?

        Problémás testtájak edzése nőknél

        A problémás testrészeket valóban lehet edzeni? Sok nő testének csak bizonyos izomcsoportjait edzi, hogy az olyan problémás területeket, mint a has, a lábak vagy a fenék feszesítse. Ez azonban nem hozza meg a kívánt eredményt. Sokkal hatékonyabb az energiafelhasználás fokozása, ami ez egész izomtömegre és testzsírszázalékra, ezeken keresztül pedig az alakra is hatással van.

        Megtudtuk, miért futnak a nők

        A futás népszerűsége évek óta töretlenül növekszik Magyarországon. Mára sokak számára természetes, hogy a nők szeretnek sportosan és egészségesen élni, számukra a mozgás örömet és pozitív élményeket jelentő hétköznapi tevékenység. A Budapest Sportiroda és a 21 Nő az egészségügyért alapítvány országos kutatása első alkalommal mérte fel azt, hogy miért futnak a nők.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.