• Gyógymasszázs: az élsportolók eredményes gyógyulásáért

        WEBBeteg - Farkas Lehel, gyógymasszőr
        Szerző: WEBBeteg - Farkas Lehel, gyógymasszőr

        Tekintsünk bele, az élsport elvárásaiba, tudnunk kell, hogy mindez mennyi energiát és időt emészt fel, és büszkén mondhatjuk, hogy a hazánkat képviselő, elismert olimpikonjainkat végül aranyéremmel fogadhatjuk, hála tehetségüknek és rendkívüli, szinte emberfeletti szorgalmuknak és kitartásuknak.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        Az eredményességhez szükséges metodika

        • Nélkülözhetetlen az alapos bemelegítés, mert csakis ezzel előzhetem meg a sérülésmentes mozgást.
        • 75% feletti edzés teljesítmény által érhetem el a versenyhez szükséges izomerőt, izomépítést.
        Hirdetés

        A gyógymasszázs fajtái és hatásuk


        A masszázs szintén a mechanoterápia körébe sorolható. Frissítő és sportmasszázs egészségeseken is végezhető. A gyógymasszázst azonban gyógymasszőr vagy gyógytornász végzi. A gyógymasszázst leginkább kiegészítő kezelésnek rendelik. A gyógymasszázs fajtái és hatásuk>>
        • A versenysportban két azonos képességű sportoló közül az lesz eredményesebb, aki 100% feletti munkát képes elvégezni.
        • Kizárólag annyira terhelhető a szervezet, amennyit regenerálni is lehet, nélkülözhetetlen az intenzív edzésformák mellett a kellő minőségű pihentetés, pihenés is.
        • Továbbá a jelenlét, a tudat figyelmének hiánya okozza a legtöbb sérülést.
        • A versenysportban lényeges az egymás iránti tisztelet és csakis versenyről szólhat, nem ellenségeskedésről.
        • Aki az edzéstervezetet tökéletesen állítja össze és hajtja végre annak a versenyzőnek a felkészültsége eredményes, mert biztonságos hátteret és kellő önbizalmat ad a versenyhez.
        • Nem az ellenféllel kell megbirkóznunk, hanem önmagunk félelmeivel és korlátaival.
        • A szellemi és lelki felkészültséget ápolni kell, épp úgy, mint az edzésprogramokat, hogy a versenyközegben sziklaszilárd talajon álljon a versenyző.
        • Lényeges a koncentráció fejlesztése, a vizuális tréningek elsajátítása, a légzés és a relaxált állapot gyakorlása, ezzel is az izomerő munkát növelhetjük, stabilizálhatjuk, fejleszthetjük.
        • Fel kell építeni a versenyzőben a stratégiális logikát, illetve a váratlan helyzetekhez való viszonyát, alkalmazkodását.
        • A szerzett sérüléseket kellően ki kell pihenni, megfelelő rehabilitáció alá vetni magunkat, mert súlyos veszélyeket hordoz magában, ezért sérülten sem edzeni, sem versenyezni nem szabad. Sok esetben a kezelés szerves része lehet például a gyógymasszázs is.

        A gógymasszázs hatékonyan járul hozzá számos sportsérülés gyorsabb gyógyulásához

         Sportsérülések kezelése gyógymasszázzsal


        4/1 Rehabilitáció metodikája sportsérülések esetében
        4/2 Csont- és porcsérülések kezelése gyógymasszázzsal
        4/3 Ficamok kezelése gyógymasszázzsal
        4/4 Gyógymasszázs szerepe a sportsérülések kezelésében

        Már ősidők óta alkalmazzák a masszázsfajták jótékony hatásait. Ilyenek voltak például a görögök és a rómaiak is. Manapság már köztudott, hogy a masszázs a sportolók életében nélkülözhetetlen. A gyógymasszázs segít a sportolók szervezetét megerősíteni, annak rejtett erőtartalékait mozgósítani, hogy fizikális erőnlétüket a maximális szint fölé tudják emelni, illetve bizonyos testi zavarokat, funkciókat és sérüléseket képes gyorsan és tartósan regenerálni. Vannak speciális masszázsfogások, amelyekkel képesek vagyunk elérni, hogy legyőzzük a szervezetben fellépő fáradtságot, ezzel is frissítve a versenyzők kitartó erejét és állóképességét a versenyekre.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Lényeges, hogy a vázizomzatot, úgy kezeljük, eddzük meg masszázskezelésekkel, hogy az elbírjon minden szélsőséget, nagy hangsúlyt kell, fektessen a terapeuta a gyógymasszázs kezelések menete alatt, az izomzatok dinamikájára, rugalmasságára és az erőátvitel egészséges folyamataira. Ezért jelentős anatómiai tájékozottsággal kell rendelkeznie a Gyógymasszázst végző szakembernek. Kellő ismeretet kell szereznie az anatómiai ideghálózatokról és pontokról, amelyekkel a sérülések regenerálódási hatékonyságát fokozhatjuk, sportolók esetében gyorsan és tartósan.

        A tudás itt nem állhat meg, mert tanulmányozni szükséges az inak és szalagok szakadó sérüléseit, hogy mindazt tökéletesen tudjuk rendbe hozni. Értenünk kell az izomszakadások orvoslásához, főleg a hűtés és melegítés - cryoterápia gyógyító hatásaival, bíró folyamataival.

        (WEBBeteg - Farkas Lehel, gyógymasszőr)

         
        Módosítva: 2012.08.17 10:11, Megjelenés: 2012.08.17 10:11
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        A ráncfeltöltés

        A ráncfeltöltés

        Dr. Csuth Ágnes

        A beavatkozás bár egyszerű, azért mégsem nem teljesen kockázatmentes.

        A kardioverzió

        A kardioverzió

        Dr. Molnár Dóra

        Olyan ritmuszavar, mely során a szív nem ritmusosan húzódik össze.

        A bokatájéki sérülések

        A leggyakoribb sportsérülések a bokatájék sérülései. A nagy szám oka a felső ugróízület anatómiájában keresendő. Az ízületet a sípcsont és a szárkapocscsont végei által képzett bokavilla (ez az ízületi vápa) és az ugrócsont feje (ízületi fej) alkotja, külső és belső szalagrendszer stabilizálja.

        Sokszor túlfeszítik a húrt az amatőr futók

        Nem biztos, hogy a futás a legjobb mozgásforma mindenkinek, ennek ellenére az amatőr futók túlnyomó többsége még soha nem kérte ki szakember tanácsát edzés előtt.

        Izomdiszbalansz - Mozgás, de hogyan?

        A helyes testtartás fontosságáról rengeteget hallhatunk, mégis egyre több embernél figyelhetőek meg azok a tartáshibák, amelyek célzott mozgásterápiával elkerülhetőek lennének. Melyek ezek? Hogyan ismerjük fel és milyen mozgásformát válasszunk, ha keresztezett szindrómával van dolgunk?

        Sportmítoszok

        Valóban a rossz légzéstől alakul ki az oldalszúrás? A mozgás tényleg enyhíti a súlyos izomlázat? Cikkünkből megtudhatja, és választ kaphat más érdekes kérdésekre is. Mielőtt elkezdene edzeni, jó ha tudja, mi az, ami csak sportmítosz és mi a valóság!

        Sérülések az úszósportban

        Az úszás az egyike azoknak a sportágaknak, amelyekben a legkevesebb sérülés következik be. Ha azonban egy úszó megsérül, akkor minden tízedik sérülés olyan súlyos, hogy a felépülés két hétnél hosszabb időt vesz igénybe.

        Sportsérülések az atlétikában

        Az atlétika több különféle sportág összefoglaló neve. Mivel különböző sportágakról van szó, a sportolók sérülései is nagyon sokfélék lehetnek. Összegyűjtöttük az egyes versenyszámokra leginkább jellemző tipikus sportsérüléseket.

        A sikeres sportoló izmai az önbizalomtól duzzadnak

        Miért van az, hogy közel azonos felkészültségű sportolók közül az egyik mindig nyer, a másik meg alulmarad? Pech, vagy a szerencse kérdése lenne? Sportpszichológusok szerint a megfelelő önbizalomszint elengedhetetlen a sikerességhez – akinek a „béka feneke alatt van”, az mondjon is le a győzelemről, de ugyanilyen fontos az is, hogy aki sikeres akar lenni, annak álmodozásai, gondolatai is a sportról szóljanak.

        Sport, teljesítmény és genetika

        Rengeteg kiemelkedő, olykor meglepő sporteredménnyel találkozunk, ha figyelemmel követjük a világversenyeket. Minden teljesítmény mögött kemény munka áll, de vajon elég-e, ha csak keményen és elszántan eddzünk nap, mint nap vagy kikerülhetetlenül is közrejátszik a genetika is a kiemelkedő teljesítményben?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA