Kardiologiai a baj?

Tisztelt Doktorno! Kezdem az elejetol. 3eve a haziorvosom magasvernyomast velemenyezett nalam. Nebivolol 2.5 mg ot javasolt nekem, am en tudtam, hogy csak a rendelobe magas, igy nem szedtem. Kb fel eve a Covid jarvany miatt azonban elkezdtem szedni, biztos ami biztos alapon. 2-3 honap utan rettenes faradagot, enervaltsagot kezdtem erezni magamon. 6 hete edzesbe kezdtem, ami 20-40 perc intenziv mozgas 120-170 pulzus kozotti. Nehany nap kimaradt, es az egyik ilyen este utan mellkasi szorito erzes, enyhe legszomj tort ram, a mentoket felhivva, kijottek ekg-t keszitettek, ami rendben volt. Bevittek az sbo-ra ahol ismet ekg, mellkas rtg, es verkep keszult benne ctnt is, es minden vizsgalat negativan zarult. Kardiologiara kuldtek, ahol ekg, vernyomasmeres, sziv uh tortent ami szinten negativ lett. Terheleses ekg ra elojegyeztek januarra,nebivolol tabletta szedeset leallitottak, mivel heteh ota a nyugalmi este pulzusom 45-55 kozotti. Napi 3x vernyomasmerem rendben van, boven a 120/80 as ertek alatti, pulzoxymerommel merve o2 szinten 94-100% kozotti. 1 het kihagyas utan visszatertem az edzeshez igaz kisebb inteznzitast probalok, rovidebb ideig ahogy a kardiologus javasolta,de hamar felmegy a pulzusom 170 re. Utana szedelgek, kisse nyom a mellkasom, mintha a bal karomba is kisugarozna fajdalom,erosebb szivdobogas erzesem van. Panikbetegsegemre 0.25 mg xanacxot szedek napi 1-2 alkalommal. Nagyon felek hogy infarktust kapok estenkent. Mit javasolna Doktorno? Lehet itt valoban szivbetegseg a hatterben? Panikbetegseg inkabb az ok? Mit kezdjek az edzesemmel? Folytathatom? Infarktustol valo felelmem miatt szedhetek esetleg Aspirin protectet? Colitis ulxerosam van, amely nyugalmi fazisban van. Mielobbi, remelem megnyugttao valaszat varom

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza a szapora szívverés terhelésre témában

Kedves Kérdező! A jelek nem utalnak szívinfarktus veszélyre, ne szedjen gyógyszert emiatt. Nem csak szívbetegség okozhatja tüneteit: Nem derül ki a leírásból hogy nincs-e valamilyen fokú vérszegénysége, esetleg kizártak-e pajzsmirigy betegséget többek között. A tünetek egy része a szorongással, pánikkal vannak összefüggésben, ennek kezelése javasolt esetleg pszichoterápiás módszerekkel is, nem csak rendszertelenül szedett gyógyszerrel. A terheléses EKG még pontosítani fogja a terhelésre jelentkező panaszait, ennek függvényében lehet a további esetleges teendőkről dönteni. Az vizsgálatig könnyű fizikai aktivitást javaslok csak (például séta), intenzív edzéssel még várjon! Addig érdemes általános közérzet javítás céljából C és D vitamint szedni. Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. december 20., 17:31; Megválaszolva: 2020. december 21., 00:07
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
éjszakai ritmuszavar
Tisztelt Doktornő, közel egy éve éjszakánként vízszintes helyzetben gyakori erős bedobbanásaim vannak és csak a jobb oldalamon tudok jól aludni....
Otthoni Holter EKG kiértékelés
Tisztelt Doktornő! A mellékelt otthoni Holter EKG-val készült eredmény kiértékelésében szeretném kérni szíves segítségét. Véleménye...
Vízhajtó szedése
Jó estét kívánok! Azt szeretném kérdezni hogy egy héten hányszor lehet bevenni a furosemid vízhajtót. Tegnap vettem be de ma már megint nehezen...
erős szívdobogás
Jó napot! Olyan kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy mi okozhatja a problémámat? A napokban tűnt fel a jelenség, hogy hirtelen minden előjel nélkül...
Hirtelen szív halál vagy infarktus...
Üdvözlöm Dr nő!!! Nevem Malaga Ferenc. Egy nagyon nagy kérdéssel fordulok önhöz. Ugyanis tavaly szeptemberben bekerültem kórházba szív ritmus...