Thrombozis után Váll + szegycsont gyulladás

Tisztelt Doktornő! A tegnapi vérvételem eredményében aggaszt az MPV (6 fL) alacsony értéke. referencia érték (8-13 fL) A vizeletben pedig baktériumokat találtak bár ez nem tudom, hogy leetséges-e a nem feltétlenül tiszta doboz miatt, amiben vittem 43/ látótér (ref érték 0-20/látótér) és 236/ul (ref éreték 0-100/ul) Sajnos a doboz tisztaságát nem ellenőriztem előtte, így lehetséges, hogy befolyásolta az eredményt. Más eltérések nem voltak a vérképben és a vizeletben. Sajnos nincs lehetőségem megkérdezni a haematológus szakorvosomat, csak januárra kaptam időpontot. 2 éve történt vena cava inferior trombózisom. Tüdőig nem jutott el. Nem derült ki az oka, Autoimmunra és genetikára is teszteltek. Azóta is syncumar mite 1 mg gyógyszert (2, 5x1) szedek. 2, 4 körüli INR értékkel. kb 2-3 hónapja kezdett el fájni a jobb vállam, kisebb folyadékgyülem van/volt benne, az ortopédus szerint pihentetni kell és mondta, hogy tartsak gyulladáscsökkentő kúrát. 1 hétig ketodex-et 2X1 szedtem. Ezután a kisebb dagadás és a fájdalom átment a jobb vállamból a jobb szegycsontom-ra, a vállamban megszűnt a fájdalom azóta. (A bordák csatlakozásánál illetve a kulcscsontnál fáj, ropogni szokott néha.) Ekkor váltottunk a háziorvosommal gyulladáscsökkentőt Meloxepre 1x1, amit már egy hete szedek. A dagadás és a fájdalom azóta a szegycsontom jobb oldaláról tovább terjedt a bal oldalra és már a bal kulcscsontomon is érzem. A fájdalom nem állandó, általában terhelésre jön elő illetve fokozódik. Tehát összességében már 2 hete szedek gyulladáscsökkentő gyógyszert a syncumar mellett, valamint ezalatt Quamatel-t is szedtem végig a gyomrom megóvása érdekében. A Meloxep felírásakor megmérték a vérnyomásom ami magas 140/90 volt. mindig is alacsony volt a várnyomásom kb 120/80 vagy ez alatt. Ahogy olvastam a syncumar betegtájékoztatóján, a vérlemezkék számának csökkenésekor vagy zavarjakor ne szedjük azt. Egyelőre szedjem tovább a Syncumart, vagy fel kéne függezteni? Mi lehet az MPV érték csökkenésének az oka? Elég ijesztő dolgokat írnak róla és őszintén kissé kétségbe is estem. Valamint a dagadás továbbterjedésétől is félek. Előre is köszönöm a válaszát. Üdvözlettel: Nagy Dániel

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Ujj Zsófia Ágnes válasza Syncumar témában

Kedves Dániel!

Nézzük sorban a laborokat: az MPV (a vérlemezkék átlagos mérete) csak minimálisan alacsonyabb. Ne foglalkozzon vele, pár hónap múlva ha lesz egy labor kontroll hasonlítsa össze. Számos gyógyszer vagy akár fertőzés is befolyásolja a méretét. Ha már a vérlemezkéket nézzük, sokkal fontosabb azok száma (általában 150-400 G/l, de változhat laboronként) .

A vizeletben a baktérium tünetmentes, ha nincs panasza. Gyakori. Gyulladásra utal ha magasabb a vizeletben a fehérvérsejt, nitrit szint, és a zavarosságot is ki tudják mutatni. Ezek rendben vannak.

Az sajnálatos hogy ilyen fiatalon cava thrombózisa volt, végül nem lett a genetikában pozitív eltérés? Családban sem volt?

A Syncumar szedése melletti INR értéke tökéletes.

A fájdalomra szedett gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító - bár nyilván szükséges - de óvatosan, mert az INR értéket felboríthatja, inkább magasabb lesz, ezért gyakrabban akár kéthetente is megnézhetné a háziorvosa. A gyomorvédő jó ötlet. A betegtájékoztatóban azért alapvetően mindent beleírnak, nem kell minden leírt sorától megijedni. A Syncumar sokkal fontosabb, mint hogy ilyen kis laboreltérés miatt elhagyja. És nem a vérlemezke szám alacsonyabb, csak a méretük kisebb, az nem ugyanaz, nézze meg jó e a számuk.

A vérnyomása lehet csak "fehérköpeny szindróma", orvosnál egészségesnél is lehet magasabb, de a fájdalomtól is lehetett magasabb. Ellenőrizni kell nyugost körülmények között.

A szegycsont és borda határán lévő porc gyulladása nem lehet Tietze szindróma? A megelőző vállfájdalom lehet egy gyulladásos góc volt, és emiatt alakulhatott ki? Tünetileg nincs jobb mint amit szed (de bánthatja az INR értéket) , de ha lappang egy gyulladásos góc, akkor oki kezelésre is szükség lehet. Ortopédusnak megmutatnám!

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. december 10., 12:24; Megválaszolva: 2015. december 10., 13:14
Kérdések és válaszok: Hematológiai megbetegedések
syncumar és detralex
Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Többszöri mélyvénás és sinus transversus trombózisok miatt syncumart szedek 6éve. Detralex tablettát szeretnék...
Syncumar
Tisztelt Doktornő! Meg szeretném kérdezni, milyen módon kell abbahagyni a Syncumar suedését? Fokozatosan, egyre ritkábban? Thrombózis miatt...
Syncumar
Tisztelt Doktor Nő\Úr! Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy a 73 éves nagyanyámnak Sincumar gyógyszert kell szednie. Azt már nagyából meg tudtuk...