• szoptatás után

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő, Doktor Úr!

        Közel két éve hagytam abba a szoptatást, és azóta a mai napig mindkét mellemben enyhe nyomásra egy-egy csepp tej távozik. Fél évvel ezelőtt teherbe estem és spontán vetélés következett be a 9.héten. A tejtermelés mindez idő alatt végig fennállt. A vetélés után a hormonszinteket ellenőrző labor eredményeim normális értékeket adtak, prolactin: 172, 4 (ref. tart. 25, 2-628, 5). A vetélés óta nem estem teherbe, bár kb. három hónap állt eddig rendelkezésre.

        Mivel endokrinológiai szakrendelésre júliusra kaptam időpontot tájékozódásképp kérném véleményét, hogy

        -a tej teljes elapadására ilyen hosszú idő normálisnak tekinthető-e,

        -lehet-e összefüggés a vetélés és a tejtermelés fennmaradása között

        -esetleges újbóli terhességem kihordását veszélyeztetheti-e a fenti probléma.

        Köszönettel:

        Potyi76

        -

        WEBBeteg szakértő válasza a prolaktin témában

        Tisztelt kérdező!

        Panaszai prolactin túlermelésre utalnak, érdemes lenne megismételni a hormonmérést. Jó, hogy bejelentkezett endokrinológiára, ott ki tudják deríteni, hogy mi a gond. A fokozott prolactintermelés tejcsorgást, nehezebb teherbe esést és nehezebb terhesség megtartást is eredményezhet. Gyógyszerrel kezelhető általában.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Horváth Tamás
        fül-orr-gégész szakorvos Itt kérdezhet

        Dr. Horváth Tamás
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-03-06 17:33:18; Megválaszolva: 2010. március 06., 17:33

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdv! Elkészült a 3 pontos cukor és inzulin mérésem és érdeklődni szeretnék mit mutat az eredmény. Nagyon szépen köszönöm
        Kedves Doktornő! A kérdésem a következő, túlsúllyal, meddőséggel küzdő 34 éves nő vagyok, emiatt kértem egy IR vizsgálatot, amely a következő eredményt adta: glükóz: 0 perc: 3,8 / 60 perc: 8,6 / 120 perc: 7,2 mmol/l inzulin:0 perc: 8,1...
        Kiegészitett pajzsmirigy vizsgalat eredmenye elterest mutat TSH1,510 FT4,10,79 FT33,86 Anti TPO28 Mi a teendőm ilyen esetben?keressek fel egy endokrinologust? Köszönöm
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám normál táplálkozás mellett erősen fogy, verejtékezik, állandóan melege van, ritkul a haja, szapora a pulzusa, viszont a TSH értéke 1,59. Érdeklődnék, hogy ezek a tünetek állhatnak-e pajzsmirigy túlműködés...
        Pco es Ir gyanuval kuldtek tovabbi hormon vizsgalatokra, az orvos azt irta a papiromra ha beigazolodik alacsony hormontartalmu fogamzasgatlot fog felirni. Nem akarok hormont szedni annyi rosszat mellekhatast olvastam tapasztaltam a barati koromben mit lehet...
        az alabbi eredmenyek utalnak-e inzulinrezisztenciara? Glukoz 0p: 4,9 mmol/l 30p: 8.1 60p: 5.8 120p:6.0 Inzulin: 0p: 5.7 mIU/l 30p: 54.0 60p 36.7 120p: 32.7 Valamint , mi az idealis inzulingorbe? A 32 az pl sok vagy megfelelo a vegen? Koszonom!
        Az 5 éves kislányom egy éve panaszkodik toroktáji fájdalomról hányingerről csípő érzésről. Gasztroenterologiai kivizsgálás voltunk mert refluxra gyanakodtunk. Magas lett a tsh értéke 8,287. Augusztus elsej~n endokrinológiai szakrendésen...
        Tisztelt dr úr/nő! 1 éve diagnosztizálták nálam a Hashimoto betegseget, eddig különösebb panaszt nem okozott. Gyógyszert szedek, értekeim rendben vannak. Mostanában kezdtem érezni, jobb vagy épp bal oldalon fáj a nyakam, pajzsmirigyem...
        2013. decemberében egy alkalmassági vizsgálat során derült sor arra hogy a pajzsmirigyemben göb van. Akkor túlmüködött és 1 hónapig napi 1 Metothyrin kellett szednem. Majd ezt heti 5 napon át fél szemre csökkentették. Majd 2014. nyarától...
        Tisztelt Dr. Fáklya Mónika! Az előző kérdésemre azt írta, túlsúly okozhatja a problémámat. 160 cm és 54 kg vagyok, 3.5 kg-val könnyebb, mint a 3 gyermek megszületése előtt. Jelentkezzek endokrinológusnál a tüneteimmel, vagy másik orvost...