Gyógyszermellékhatás téma

Mi okozhat hajhullást?

Orvostkeresek Egészségmagazin - Dr. Vincze Ildikó, bőrgyógyász-kozmetológus

A haj folyamatosan megújul, bizonyos időszakokban, főként ősszel és tavasszal intenzívebb hullást is tapasztalhatunk. Nőknél hormonális változások és stressz hatására is növekedhet a kihullott hajszálak mennyisége.

Gyógyszerszedés okozta hasnyálmirigy-gyulladás

WEBBeteg - Dr. Dunás-Varga Veronika, belgyógyász

A hasnyálmirigy-gyulladás okai között szerepel a gyógyszer kiváltotta forma, amely az esetek döntő többségében heveny hasnyálmirigy-gyulladás képében jelentkezik. Ez egy ritkán előforduló és nehezen diagnosztizálható entitás, mivel nem rendelkezik speciális klinikai jellemzőkkel, de a jelentőségét nem szabad alábecsülni.

Ha gyógyszer vagy oltás után lesz rosszul a gyerek - Mi a teendő?

WEBBeteg - Dr. Vas Felícia Emese, csecsemő- és gyermekgyógyász

A gyógyszeres kezeléseket követően vagy a különböző oltások beadása után fellépő reakciók, várható és nem várható mellékhatások, illetve allergiás reakciók érthetően ijesztenek meg sok szülőt. Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat a témában.

Meddig normális az őszi hajhullás?

Dermatica - Dr. Vincze Ildikó, bőrgyógyász-kozmetológus

A haj folyamatosan megújul, bizonyos időszakokban, főként ősszel és tavasszal intenzívebb hajhullást is tapasztalhatunk. Probléma akkor jelentkezik, ha az elvesztett hajszálak helyén nem nő újabb, így a hajkorona folyamatos csökkenését észleljük. A hajhullás okairól és a kezelési lehetőségekről dr. Vincze Ildikó, bőrgyógyász-kozmetológus ad felvilágosítást.

Amikor a viszketés egy figyelmeztető jel

WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos

Szinte mindenki tapasztalta már legalább egyszer az orvosok által pruritus néven emlegetett idegesítő, elhúzódó viszketést. Noha legtöbbször ártalmatlan és viszonylag rövid időn belül magától elmúlik (pl. szúnyogcsípés), olykor akár egy háttérben meghúzódó, súlyos betegség jele is lehet.

Fizikoterápia a fájdalomcsillapításban

WEBBeteg - Dr. Kerekes Éva, neurológus és gyermekneurológus

A fájdalomcsillapításra alkalmazott gyógyszereknek súlyos mellékhatásaik is lehetnek, ezért csak rövid ideig történő használatuk megengedett. Gyakran alkalmazzuk a jóval kedvezőbb mellékhatásprofillal rendelkező fizikoterápiát.

Gyógyszer-mellékhatás bejelentésére ösztönző kampány

Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet

November 19–23. között zajlik a Magyarország részvételével az az immáron harmadszor megszervezett nemzetközi kampányhét, amelynek célja, hogy növelje a lakosság gyógyszer-mellékhatásokkal kapcsolatos tájékozottságát, és azáltal ösztönözze a feltételezett mellékhatások bejelentését.

A gyakran használt gyógyszerek növelhetik a depresszió kockázatát

MTI

A gyakorta felírt gyógyszerek, például fogamzásgátlók, fájdalomcsillapítók és szívgyógyszerek egy része növelheti a depresszió kockázatát - derült ki egy új amerikai tanulmányból.

Farmakovigilancia: Ön is bejelentheti a fellépő mellékhatást!

WEBBeteg - T. A., újságíró

A gyógyszerek 4 százalékát mellékhatás miatt vonják ki a forgalomból, pedig a megfelelő információk birtokában ez elkerülhető lenne. A mellékhatás bejelentésével hozzájárulhatunk a gyógyszerek biztonságosabb alkalmazásához.

Lakossági médiakampány indult a gyógyszermellékhatások jelentéséért

MTI

Az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) lakossági médiakampányt indított, hogy minél többen jelentsék a feltételezett gyógyszermellékhatásokat. Az idei figyelemfelhívó kampány középpontjában a vény nélküli gyógyszerek állnak.