• Hogyan birkózzon meg a szülői stresszel?

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K. fordító

        Amennyiben Önnek is vannak gyerekei, bizonyára tapasztalta már a szülőséggel járó stresszt – és ezzel nincs egyedül. Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a szülők sokkal nagyobb arányban szenvednek a depresszió tüneteitől, mint azok, akik gyermektelenek.

        A tanulmány kimutatta, hogy a szülőknek a saját érzelmi jólétükre ugyanannyira oda kell figyelniük, mint a gyermekükére. Íme, néhány dolog, ami segít megbirkózni a stresszel!

        Hirdetés

        Legyen segítsége!

        A mai szülőknek sokkal kevesebb segítségük van, mint korábban. Manapság a nagyobb család tagjai távolabb élnek egymástól, a szülők többet dolgoznak, kevesebb időt töltenek egymással, kevesebb érzelmi támogatást adnak és kapnak. Azonban, ha van segítsége a barátai vagy a szomszédjai köréből, könnyebbé válik az élete, és kevesebb stressz éri.

        Gazdálkodjon az idővel!

        Manapság a szülők – különösen az anyák – folyamatos rohanásban élnek, hogy elvigyék a gyereket az edzésre, zeneórára, nyelvórára, szülinapi zsúrra, nem is beszélve a munka és a háztartás feladatairól. Az ezekkel a feladatokkal való megbirkózás hozzájárul ahhoz, hogy túlterheltnek érezzék magukat. Okos tervezéssel azonban könnyebben megy a válogatás a fontos és a kevésbé fontos programok között. Így több időt tud szánni a családra és a pihenésre is.

        Gyakorolja a feszültség levezetését!

        Amint képes gazdálkodni az idejével, és lesz némi szabadideje, ajánlott bizonyos stresszűző gyakorlatok rendszeres végzése. Általuk egészségesebbé, boldogabbá és érzelmileg kiegyensúlyozottabbá válik.

        Táplálja a lelkét!

        Ne csak a gyermeke szellemi fejlődésével törődjön! Noha minden bizonnyal örömét leli majd benne, ne felejtkezzen el önmagáról sem! Ha van valami kreatív hobbija, az nem csak a stressz feloldásában segít, hanem abban is, hogy megőrizze a szellemi frissességét, táplálja a lelkét, és általa ideiglenesen kiléphet a szülői szerepből is.

        Vigyázzon a testére!

        Ha odafigyel a testére, annak tartós fizikai és érzelmi előnyei vannak. Egészséges étrenddel stabilizálhatja a vércukorszintjét, így megelőzheti a hangulatingadozásokat. Emellett egészségesebb lesz, jobban érzi magát, és tovább él. A rendszeres testmozgás nemcsak az egészséges testsúlyt őrzi meg, hanem endorfinokat és pozitív érzéseket szabadít fel, feszültségoldó, és csökkenti a kortizol nevű stresszhormon termelését.

        Élvezze, hogy gyereke van!

        Gyermeket azért vállalunk, mert szeretnénk élvezni a velük töltött időt, segíteni nekik egészséges, együtt érző, szórakoztató felnőtté válni! Ne felejtse ezt el a mindennapok gondjai között sem! Ölelje őket gyakran, s mondja el nekik minél többször, mennyire szereti őket! Ne vesztegessen el egyetlen napot sem!

        (WEBBeteg - Cs. K., fordító; lektorálta: Dr. Veress Dóra, általános orvos)

        Módosítva: 2019.12.23 05:21, Megjelenés: 2016.12.31 23:11
      • Cikkajánló

        Mi okozhat székrekedést?

        Mi okozhat székrekedést?

        Dr. Plósz János

        Helytelen életmód és rossz táplálkozási szokások, de bélbetegségek is okozhatják.

        COVID-19-járvány

        COVID-19-járvány

        MTI

        Döntő ponthoz érkezett a koronavírus-járvány, esetleges világjárvánnyá is válhat.

        Ezt idézheti elő napjaink népbetegsége: a stressz

        A stressz nem csak a dolgozó emberek betegsége, nem kíméli a fiatalokat és az időseket sem. Eleinte szervezetünk még képes kompenzálni a túlhajszoltságot, de hosszú távon a stresszes életmódnak súlyos következményei lehetnek.

        Relaxáció a hétköznapokban - Az autogén tréning módszere és alkalmazása

        Mi ez a módszer? Kik számára ajánlott és kiknek nem? Hogyan és mennyi idő alatt sajátítható el? Hogyan néz ki a gyakorlatban? Mit nyerhetünk vele hosszú távon?

        Stressz és hajhullás: Van összefüggés?

        A hirtelen hajhullás a háttérben meghúzódó egészségügyi problémára is utalhat, de a stressz is okozhat hajhullást.

        Stresszt okozhat a karácsonyi készülődés

        Az év végén egyre nagyobb nyomás nehezedik az emberekre az ajándékvásárlás, a karácsonyfa- és díszbeszerzés, valamint a sütés-főzés miatt - mondta Kalamár Hajnalka pszichológus.

        Lelkileg is készüljünk a baba érkezésére

        Az újszülött érkezése szorosabbra vonhatja a családi kapcsolatokat, de nagyobb fokú alkalmazkodást is követel mindenkitől.

        A stressz következményei

        A stressz nem egyszerűen nem tesz jót, hanem számos negatív hatása van az egészségre. A legveszélyesebb a tartós stressz.

        Stressz és betegség - A betegség stresszel jár

        Sok elhúzódó betegséggel ellentétben a megfázásból és az influenzából általában egy-két hét alatt fel lehet épülni. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy ez az időszak ne lenne stresszes.

        A nyaralás mint stresszforrás

        A mindennapos munka fáradtságát, a hétköznapok monotóniáját, a stressz folytonos nyomását, az állandósulni látszó energia-hiányt, valamilyen formában „orvosolni” kell. Ellenkező esetben könnyen komoly betegségek alakulhatnak ki.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA
      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Érzékeny a bőre?
        Megfelelő kozmetikumok segítségével sokat tehet bőre egészségéért és szépségéért.
        Ezerarcú PMS
        Az alábbi tanácsok egyszerűen segíthetnek a tünetek enyhítésében.
        Elkerülnéd az antibiotikumot?
        Saját magunk is alkalmazhatunk bizonyos intézkedéseket a felfázás megelőzésére.
      • Orvos válaszol
      • Hirdetés
      • Szavazás

        Korábbi szavazások