• Hasizom-erősítés másképpen: stabilizációs tréning

        WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász
        Szerző: WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász

        Ha már jól begyakorolta az előző részben ismertetett hasfeszítéses gyakorlatokat, akkor a következőképpen nehezítse azokat. Fontos, hogy mindkét oldalra egyformán végezze el az erősítést. Az ismétlések számát fokozatosan növelje oldalanként a tízig.

        Sport és egészség a WEBBetegen

        1) Oldalt fekvő helyzetben hajlítsa be a két térdét, az alul lévő könyökét helyezze a feje alá, és a felül lévő karjával támaszkodjon a talajra. Feszítse meg a hasizmát, és tartsa behúzva a köldökét a következő gyakorlatok során.

        2) A fölül lévő térdét lassan emelje a plafon felé, miközben a lábfejei együtt maradnak, majd engedje vissza. Figyeljen arra, hogy a dereka merőleges maradjon a talajra.

        3) Lassan nyújtózzon meg a fölül lévő karjával és lábával a törzse folytatásában, majd hajlítsa be a végtagjait, és mellkasa előtt érintse össze a könyökét a térdével.

        4) Fölül lévő kezével támaszkodjon a talajon, és ezzel stabilizálja a törzsét. Két térde közé tegyen egy kispárnát vagy egy puhább kislabdát, majd feszítse meg hasizmát. Lassan nyújtsa ki a térdét a törzse folytatásában és tartsa kinyújtva a talaj fölött 1-2 centiméterre, majd lassan hajlítsa be a térdeit.

        5) Hason fekvő helyzetben zárja a két lábát, karjait nyújtsa rézsútos magas tartásban.

        A téma cikkei

        4/1 Hasizom-erősítés másképp
        4/2 Hasizom-erősítés másképpen (stabilizációs tréning)
        4/3 Hasizom-erősítés óriáslabdával
        4/4 Hasizom-erősítés másképp - haladóknak

        6) Egyidejűleg feszítse meg a következő izmait:

        • A két lábfejét nyomja a talajba.
        • A két farpofáját szorítsa össze.
        • A két tenyerét nyomja a talajra.
        • A hasizmát feszítse meg, miközben a köldökét felhúzza a talajtól.

        7) Négykézláb helyzetben folytassa a gyakorlást. Csípőszélességben legyenek a térdei, két tenyere pontosan a vállai alatt támaszkodjanak, a karjai és combjai merőlegesek legyenek a talajra. Feszítse meg a hasizmát, és tartsa is behúzva a gyakorlatok közben.

        8) Nyújtsa ki az egyik karját a törzs folytatásában, majd helyezze vissza a talajra. Másik karját is nyújtsa ki, majd vissza, végül nyújtsa ki a lábait is.

        9) Nyújtsa ki egyszerre a jobb karját és a bal lábát, majd vissza.

        10) Azonos oldalon nyújtózzon: a jobb karjával és a jobb lábával.

        (WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász)

        Legutóbb frissült: 2016.05.15 18:25
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Rövidlátás

        Rövidlátás

        Dr. Tóth Eszter

        Milyen jelekből ismerhetjük fel, ha a gyermek rövidlátó? Hogyan kezelhető e probléma?

        A migrén okai

        A migrén okai

        B. M., szakfordító

        Vannak egyéntől függően különböző faktorok, melyek migrént válthatnak ki.

        Hasizom-erősítés óriáslabdával

        A hasfeszítéses gyakorlatok (stabilizációs tréning) következő nehézségi fokozata óriáslabdával történik. Az ideális labdaméret a gyakorlásokhoz az a labdaméret, amire ha ráül, akkor a csípő és térdízületei pontosan derékszöget zárnak be.

        Hasizom-erősítés másképp - haladóknak

        A következő gyakorlatsorok a négy részes Hasizomerősítés másképp sorozatom befejező, egyben legnehezebb része. Kizárólag akkor végezze a gyakorlatokat, ha az első három részt már könnyedén és fájdalommentesen el tudja végezni. Sportolók is bátran beépíthetik a mindennapi edzésükbe! Mutassa meg gyermekeinek a gyakorlatokat, ugyanis számukra is jótékony az egész napos ülés után.

        Hatékony edzéssel a látványos hasizmokért

        Mindegy, hogy kettő, hat vagy nyolc kocka, de a legtöbb férfi látványos hasizmokat szeretne. A kockák száma, és a hasizom formája genetikailag meghatározott, viszont az, hogy megjelenjenek a kidolgozott hasizmok, hatékony hasizom-edzéssel és megfelelő táplálkozással érhető el.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.