• Hány kalóriát éget el az úszás?

        Szerző: drportal.hu

        Mivel a legtöbb ember különféle úszásnemekben és változó intenzitással úszik, elég nehéz kiszámítani az elégetett kalóriák mennyiségét.

        Az, hogy hány kalóriát égetünk el úszás közben, függ a távtól, az úszásnemtől, a tempótól, az intenzitástól, az időtartamtól, a nemünktől, és attól is, hogy mennyire vagyunk jó úszók.

        Például egy 68 kilós sportoló 272 kalóriát éget el, ha gyorsúszásban 1400 métert úszik fél óra alatt. Pillangóúszásban mindez 38 százalékkal több kalóriát éget, mellúszásban 25 százalékkal többet, hátúszásban pedig 12-vel kevesebbet.  Egy 58 kilogrammos sportolónál ugyanez a táv gyorsúszásban csupán 218 kalóriát éget el.
        Általában egy sportoló minél gyorsabban úszik, annál több kalóriát éget el.

        Hirdetés

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Az alábbi adatok egy nagyjából 68 kilós ember óránkénti kalóriaveszteségét mutatják:

        • Nyugodt tempójú úszás: 272 kalória
        • Úszás óceánban, folyóban, tóban: 408 kalória
        • Medencében,hosszok úszása közepes tempóban: 476 kalória
        • Hátúszás: 476 kalória
        • Úszás gyors tempóban: 680 kalória
        • Mellúszás: 680 kalória
        • Pillangóúszás: 748 kalória
        • Gyorsúszás erős tempóban: 748 kalória

        Minél nehezebb egy ember, annál több kalóriát éget el testmozgás közben. Mivel a legtöbb ember képtelen folyamatos pillangóúszásra, azt mondhatjuk, hogy a gyorsúszás égeti el a legtöbb kalóriát az úszásnemek közül. Óránként 540 és 750 közötti kalóriamennyiséget.

        Érdekes módon a versenyúszóknak nagyjából öt százalékkal több zsír van a szervezetében, mint például egy futónak, annak ellenére, hogy az úszással az ember ugyanannyi, vagy akár több kalóriát is éget edzés közben, mint a futással.
        Az is érdekes, hogy a nőknek függetlenül az úszástudásuktól és a testsúlyuktól, kevesebb kalóriájukba kerül leúszni egy hosszabb távot, mivel a testükben magasabb a zsír aránya, ezért alapvetően kevesebb energiájukba kerül a víz felszínén maradniuk.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Fél óra úszás elegendő egy kezdőnek, de a legjobb, ha egy órán át tudunk úszni. Próbáljuk meg variálni az úszásnemeket. Melegítsünk be a könnyebbekkel, és mikor már a pulzusunk elég gyors, átállhatunk néhány hossz erejéig a nehezebb úszásnemekre. Ha tudunk, építsünk bele az úszásba pár hossz pillangóúszást is. Ha a hosszok végén bukófordulóval tudunk megfordulni, viszonylag folyamatosabbá tehetjük az edzésünket.

        Ne feledjük el, hogy annak ellenére, hogy vízzel vagyunk körülvéve, a testünk folyamatosan izzad és megfelelő mennyiségű folyadékra van szükségünk, hogy elkerüljük a kiszáradást.

        Az úszás egy nagyszerű sport, rengeteg izomcsoportot átmozgat, és folyamatosan magasan tartja a pulzusunkat. Az úszás minden fajtája éget kalóriát, így nem kell feltétlen a legnehezebb kihívások elé állítanunk magunkat. A legfontosabb tény, hogy az a sport fogja a legtöbb kalóriát égetni, amit a leginkább élvezünk, mert azt fogjuk a legtovább, a legnagyobb odaadással űzni.

        (DRportal)

        Módosítva: 2014.05.23 17:12, Megjelenés: 2014.05.23 17:12
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Gyermekkori ágybavizelés

        Gyermekkori ágybavizelés

        Dr. Dinya Zoltán

        Milyen pszichés következményei lehetnek a gyermekre nézve?

        Diabéteszes neuropátia

        Diabéteszes neuropátia

        Cs. K., fordító

        Milyen emésztési problémák lehetnek a diabéteszes neuropátia következményei?

        Hátfájás - Melyik úszásnem a jó választás?

        Az úszás a legmegfelelőbb sportok egyike azok számára, akik hátfájástól szenvednek. Egyrészt erősíti a törzsizmokat, másrészt nem terheli meg nagyon a gerincoszlopot, így a hátfájás problémájától érintett páciensek fájdalom nélkül edzhetnek, azonban nem minden úszásnem megfelelő a számukra!

        Sokszor túlfeszítik a húrt az amatőr futók

        Nem biztos, hogy a futás a legjobb mozgásforma mindenkinek, ennek ellenére az amatőr futók túlnyomó többsége még soha nem kérte ki szakember tanácsát edzés előtt.

        Izomdiszbalansz - Mozgás, de hogyan?

        A helyes testtartás fontosságáról rengeteget hallhatunk, mégis egyre több embernél figyelhetőek meg azok a tartáshibák, amelyek célzott mozgásterápiával elkerülhetőek lennének. Melyek ezek? Hogyan ismerjük fel és milyen mozgásformát válasszunk, ha keresztezett szindrómával van dolgunk?

        Az emberi test harisnyája: fókuszban a fascia

        Mostanában egyre többször találkozhatunk a fascia kifejezéssel, de sokan még mindig nem értik, miért van ekkora jelentősége: nem tudják, mit jelent ez a szó, mi a jelentősége és hogyan okozhat fájdalmat ez az ismeretlen kötőszövet.

        Tíz ok, hogy elkezdjük az úszást

        Bár jóval több, mint tíz oka van, hogy az úszást válasszuk a legújabb hobbinknak, azért összeszedtük a tíz legfontosabbat.

        Úszóváll (rotator tendinitis)

        A úszóváll a forgatóizomzat (a felkart a vállízületben tartó izmok és inak) szakadása és megduzzadása.

        Debreceni úszó Eb: az egészségügyi igazgató nyilatkozott a WEBBetegnek

        Egy hét az úszásról szólt Debrecenben, befejeződött a 31. Úszó Európa-bajnokság, amelyen a magyar úszók szerezték a legtöbb érmet. A magyar válogatott 9 arany-, 10 ezüst- és 7 bronzéremmel végzett. Irigylésre méltó teljesítményt nyújtottak a fiatalok, akik komolyabb sérülés nélkül „megúszták” a bajnokságot.

        Hogyan hat az úszás a szervezetre? - A sportorvos véleménye

        Hazánkban az úszás gyökerei az 1800-as évekbe nyúlnak vissza. Hajós Alfréd úszó szerezte a magyar történelem első két olimpiai aranymedálját 1896-ban. Szerencsére máig is az egyik legeredményesebb sportág. Akárcsak a futás vagy a kerékpározás, az úszás sem köthető nemhez, életkorhoz, edzettségi állapothoz.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA