• Jó lenne sportolni, de már nincs hozzá kedve?

        Szerző: WEBBeteg - B. M. , szakfordító

        Olykor nehéz megőrizni a motivációt, és lelkesen tovább folytatni az edzést. Adunk néhány tippet, hogy megmaradjon a kedve a sporthoz.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        A kezdeti lelkesedés könnyen alábbhagyhat. A munkahelyi stressz, a hétköznapi nehézségek, a kimerültség sokaknak kedvét szegheti, és a sport helyett inkább a pihenést választják. Még ha nem is akarják abbahagyni a rendszeres edzést, mindig csak halogatják a következő alkalmat, míg nem egy idő után azt veszik észre, hogy egyáltalán nem sportolnak. Emiatt sokan szemrehányást tesznek maguknak, és ismét nagy erőbedobással kezdenek el edzeni, és kezdődik elölről az egész folyamat. De van megoldás!

        Hirdetés

        8 tipp, hogy megőrizze lelkesedését:

        Felejtse el a bűntudatot!

        A bűntudat semmire sem jó! Béküljön ki önmagával! Bocsásson meg magának, és legközelebb ne követeljen túl sokat magától, és ne kövesse el ugyanazokat a hibákat!

        Veszélyes lehet a hirtelen kezdett testedzés

        Azoknak az embereknek, akik csupán egyféle mozgásformához - például a televízió távirányítójának felemeléséhez - szoktak hozzá, kellően elővigyázatosnak kell lenniük, ha aktívan edzeni kezdenek. Veszélyes lehet a hirtelen kezdett testedzés>>

        21 nap a mérföldkő

        Ha három héten keresztül heti rendszerességgel edz, a sport mindennapjai részévé, „megszokássá” válik, és kevésbé valószínű, hogy később lemond majd róla.

        Legyen öröm a sport!

        Ha a célja csupán annyi, hogy leadjon két kilót, vagy feszes hasizmokra tegyen szert, a motiváció könnyen alábbhagyhat. Ne azzal foglalkozzon, hogy melyik sport ideális a fogyáshoz, vagy melyik az a sport, amelyik formálja a combot! A lényeg, hogy örömét lelje a mozgásban, így nem érzi majd kényszernek a sportot.

        Legyen rugalmas!

        Ha például fitneszterembe vagy táncstúdióba akar járni, és az Önnek megfelelő időpontban már nincs hely, vagy nem tartanak órákat, ne adja fel! Legyen rugalmas, lift helyett használja a lépcsőt, és otthon is tornázhat, ha van kedve, akár zenére is. Ne szegje kedvét, ha nem jöttek be a számításai, ne adja fel, és ne meneküljön az édességekhez!

        TV-nézés és internetezés helyett mozogjon!

        A tv és az internet igazi időrablók! Arról nem is beszélve, hogy sokan a média hatására egészségtelen fogyókúrába kezdenek. Ezt elkerülendő, tv és internet helyett inkább sportoljon, sétáljon, mégpedig azért, hogy egészséges legyen és maradjon, ne törekedjen az egészségtelen soványság elérésére!

        Legyen elnéző!

        Ne legyen magához túl szigorú! Természetesen egy kis önfegyelem nem árt, hogy könnyebben elérje célját. Koncentráljon a kitűzött célra, ne rágódjon, hanem a pozitív eredményeket tartsa szem előtt, ne az esetleges hibákat! Ha békében van önmagával, akkor minden simábban megy!

        Keressen partnert, akivel együtt sportolhat!

        Együtt könnyebb motiváltnak maradni, és így a sport még jobb szórakozás lehet!

        Ne csüggedjen!

        Ne szegje kedvét, ha valami nem úgy alakul, ahogy Ön szeretné! Semmi veszítenivalója nincs, a sporttal csak nyerhet! Ha kezdetben nehézségekbe ütközött, gondoljon arra, hogy rendszeres edzéssel egyre könnyebb lesz. Ne hagyja, hogy mások sportteljesítménye elvegye a kedvét, inkább ezt is fordítsa a maga javára, legyen ez is inspiráció! Ne akarja túlszárnyalni az élsportolókat! Ön döntheti el, hogy mi a jó Önnek és mikor és mennyit sportol.

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: active-life.com)

        Módosítva: 2016.04.15 03:31, Megjelenés: 2016.04.15 03:31
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Fültisztítás

        Fültisztítás

        Dr. Horváth Tamás

        10 hasznos tanács, melyeket betartva számos problémát el lehet kerülni.

        Mi okozhat viszketést?

        Mi okozhat viszketést?

        Dr. Csuth Ágnes

        Hátterében komoly bőrgyógyászati vagy egyéb betegség is állhat.

        A rendszeres edzés jelentősége huszonéves korban

        A huszonévesek leginkább a kinézetük miatt kezdik el az edzést, és az esztétikát tartják szem előtt, bele sem gondolva abba, hogy a fiatalkori edzéssel megalapozhatják izomzatukat, hiszen nem mindegy, hogy még 50 éves korukban is képesek lesznek-e sétálni egyet fájdalmak nélkül, és erőlködés nélkül haza tudják-e vinni a szatyrokat a bevásárlásból.

        Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk?

        A nyújtás fontosságát senki sem vitatja, mégse csinálja mindenki. Valljuk be őszintén, egy fárasztó edzés után csábító, hogy inkább egyből zuhanyozni menjünk, mintsem elkezdjünk nyújtani, esetleg hengerezni, pedig számos problémát megelőzhetnénk azzal, ha szánnánk erre időt.

        Sport: Így érdemes elkezdeni!

        A jó idő sokunkban kelti fel a sportolás iránti vágyat - olyanokban is, akik eddig nem mozogtak rendszeresen vagy már régen abbahagyták azt. A sportolás elkezdése, illetve az újrakezdése a legnehezebb, és ne gondoljuk, hogy a fogadalom megtartása, miszerint holnaptól rendszeresen sportolunk, egyszerű lesz.

        Sokszor túlfeszítik a húrt az amatőr futók

        Nem biztos, hogy a futás a legjobb mozgásforma mindenkinek, ennek ellenére az amatőr futók túlnyomó többsége még soha nem kérte ki szakember tanácsát edzés előtt.

        Izomdiszbalansz - Mozgás, de hogyan?

        A helyes testtartás fontosságáról rengeteget hallhatunk, mégis egyre több embernél figyelhetőek meg azok a tartáshibák, amelyek célzott mozgásterápiával elkerülhetőek lennének. Melyek ezek? Hogyan ismerjük fel és milyen mozgásformát válasszunk, ha keresztezett szindrómával van dolgunk?

        Problémás testtájak edzése nőknél

        A problémás testrészeket valóban lehet edzeni? Sok nő testének csak bizonyos izomcsoportjait edzi, hogy az olyan problémás területeket, mint a has, a lábak vagy a fenék feszesítse. Ez azonban nem hozza meg a kívánt eredményt. Sokkal hatékonyabb az energiafelhasználás fokozása, ami ez egész izomtömegre és testzsírszázalékra, ezeken keresztül pedig az alakra is hatással van.

        Tanácsok kezdő sportolóknak

        A kezdő sportolók számára eleinte a legnagyobb kihívást a kitartás jelenti. Adunk néhány tippet, melyeket figyelembe véve könnyebben legyőzi majd a kedvetlenségét, és megtartja lelkesedését.

        Hogy kerülheti el az edzés utáni izomlázat?

        A szakértők körében még folyik a vita arról, hogy tulajdonképpen mi is okozza az izomlázat. Ma már nem tartja magát az az elképzelés, miszerint az izomlázért az izomrostok közt felgyülemlett tejsav a felelős. De mi történik valójában a szervezetben, és hogy előzhető meg a kellemetlen izomláz?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.