• Könnyen emészthető, finom: a hal ideális választás a fogyni vágyóknak

        Szerző: Red Lemon Media

        Az egészséges, tudatos táplálkozásra sosem késő áttérni! Varga Anita, az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet dietetikusa szerint kiváló fogadalom lehet az újévre, hogy a halakat rendszeresen, és ne csak az ünnepnapokra korlátozva fogyasszuk. Íme, néhány tanács a Kapj rá! kampány állandó szakértőjétől, amelyek betartásával nem csak külsőnkkel, de belsőnkkel is jót tehetünk az újévben.

        Hazánk természetes vizei - táplálkozástudományi szempontból - igazi kincseket rejtenek. Az édesvízi halak, hasonlóan tengeri rokonaikhoz, szervezetünk számára nélkülözhetetlen zsírsavakat, teljes értékű fehérjéket, számos vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak. Ráadásul könnyen emészthetőek és nagyon finomak, így a fogyni vágyóknak is ideális választás lehet, ha étkezéseiket halak fogyasztásával teszik kompletté.

        A téli lehangoltság elűzéséért

        A téli hónapokban, különösen karácsony után sokakra rátör a rosszkedv, a lehangoltság. A megfelelő, tudatos táplálkozás azonban segíthet az általános levertség elűzésében. Téli lehangoltság: a csoki és a hal segíthet>>

        Varga Anita, az OÉTI dietetikusa, a Kapj rá! kampány állandó szakértője szerint a halak fogyasztásának pozitív hatásai a többi egészséges táplálkozási alapelv betartása mellett érvényesülnek a leginkább.

        „Elengedhetetlen a változatos és rendszeres táplálkozás: fogyasszunk naponta többször friss zöldséget, gyümölcsöt, csökkentsük a zsírbevitelt és a sózást, kerüljük a cukrozott ételeket és italokat, és ha lehet, válasszunk teljes kiőrlésű gabonaféléket” - javasolja a szakember, aki a rendszeres testmozgás mindennapokba iktatását is rendkívül fontosnak tartja.

        A dietetikus azt is hozzátette, hogy fogyni legeredményesebben a fenti alapelvek betartásán túl, az energiamérleg figyelembevételével lehet.

        „Aki több kalóriát fogyaszt el rendszeresen, mint amennyit a szervezete elhasznál, nem hogy fogyni nem tud, de előbb-utóbb testsúlygyarapodással kell szembesülnie. Ezért aki tudatosan csökkentené a napi összes kalóriabevitelt, annak a halak tekintetében is főleg a soványabb, szárazabb húsúak fogyasztása javasolt - elkerülve a bő zsiradékban történő sütést -, mint például a busa, amur, süllő, csuka, fogas, kecsege, hekk, tőkehal. Ezek remekül kiegészíthetők a hagyományos köreteken túl barna rizs, hajdina, bulgur, köles, kuszkusz és zöldségkörettel egyaránt.”

        Hirdetés

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A külsőnkre gyakorolt pozitív hatásai mellett Varga Anita az uszonyosok kedvező zsírsavösszetételét is kiemelte. Ez jelentős szerepet játszik a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében, diétás kezelésében, így nem csak a fogyni vágyóknak, de az érrendszeri betegségekkel küzdőknek is javasolt heti legalább 1-2 alkalommal halból készült ízletes fogásokat fogyasztani.

        A Halászati Operatív Program (HOP) – amely Magyarországon a halfogyasztás népszerűsítését tűzte ki célul – kiemelt feladatának tekinti, hogy a hazai halból készült ételek minél gyakrabban és minél több változatban kerüljenek a családok asztalára.

        Könnyen és gyorsan elkészíthető, finomabbnál finomabb halas fogások és elkészítési praktikákért látogasson a www.kapjra.hu oldalra.

        (Red Lemon Media)

        Legutóbb frissült: 2015.01.22 17:25
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Alzheimer-kór kezelése

        Alzheimer-kór kezelése

        Dr. Zsuga Judit

        A nyugodt és stabil otthoni környezet csökkenti a viselkedési zavarokat.

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Halételek - Miért értékes elemei az étrendnek?

        Hazánkban valamikor nagy hagyománya és kultúrája volt a halfogyasztásnak, napjainkban azonban ez sajnos már nem mondható el. Az európai átlagtól messzemenően elmaradó halmennyiség az egészségi állapotunkat is befolyásolja, és hozzájárul a szív- és érrendszeri betegségek kockázatának növekedéséhez.

        A negyedik X után is lehet fogyni

        Sokan érzik úgy, hogy a negyedik, ötödik X után már esélyük sincs a fogyásra, hiszen a korábban működő diéták ekkor már eredménytelennek tűnnek. Valóban igaz, hogy ebben a korban már csak a szigorú koplalással szabadulhatunk meg a feleslegtől? Lóránth Kata a kilók elleni küzdelem leghatékonyabb módjáról beszélt.

        Olcsóbb lett a hal - Mit mondanak a dietetikusok?

        Cikkünkben a külföldi és hazai halfogyasztási szokásokról olvashat, megtudhatja, miért érdemes halételeket fogyasztani, és néhány receptet is talál.

        Halat enni nem csak karácsonykor érdemes

        Általában rántva vagy levesnek, s leggyakrabban akkor is csak karácsonykor kerül az asztalra édesvízi hal. Pedig ezek a pikkelyes jószágok nem csak finomak, hanem bármely más húsnál egészségesebbek, nincs olyan korosztály vagy betegség, amely mellett ne volna ajánlott a fogyasztása.

        A rendszeres testmozgás segít megőrizni az agy frissességét ötvenen túl is

        A hetente többször végzett mérsékelt testmozgás a legjobb módja annak, hogy az ember megőrizze agya frissességét ötven éves kor felett is - állapították meg ausztrál kutatók.

        Így kezdjen neki a mozgásnak, ha túlsúllyal küzd

        A rendszeres testmozgás az egészséges életmód szerves része. Akár a fittség megőrzése, akár betegségmegelőzés, akár különböző problémák kezelése – pl. IR, cukorbetegség - miatt szánja rá valaki magát az edzésre, fontos, hogy bizonyos szabályokat betartson, különösen akkor, ha túlsúllyal küzd.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.