Halfogyasztás téma

Halételek - Miért értékes elemei az étrendnek?

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Hazánkban valamikor nagy hagyománya és kultúrája volt a halfogyasztásnak, napjainkban azonban ez sajnos már nem mondható el. Az európai átlagtól messzemenően elmaradó halmennyiség az egészségi állapotunkat is befolyásolja, és hozzájárul a szív- és érrendszeri betegségek kockázatának növekedéséhez.

Kevés halat fogyasztunk

Több mint TestŐr

Az európai átlagtól a halfogyasztásban igencsak le vagyunk maradva. Bár az elmúlt években egyre közkedveltebbek lettek a keleti konyha ázsiai ízei, ahol a halas vagy egyéb tengergyümölcsei-fogások nem ritkák. Annak ellenére, hogy a szusi többnyire nyers halból készül, a magyar emberek körében egyre népszerűbb ez a japán ételkülönlegesség.

A halfogyasztás serkenti az agyműködést

Több mint TestŐr

A peszkovegánok, azok a vegánok, aki a halon kívül semmilyen más állati eredetű ételt nem fogyasztanak. A kutatások szerint ezek a népcsoportok nemcsak hosszú életűek, de a halban található omega-zsírsavaknak köszönhetően a csontozatuk, az ízületeik és az agyi kapacitásuk is jó.

Olcsóbb lett a hal - Mit mondanak a dietetikusok?

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Cikkünkben a külföldi és hazai halfogyasztási szokásokról olvashat, megtudhatja, miért érdemes halételeket fogyasztani, és néhány receptet is talál.

Halat enni nem csak karácsonykor érdemes

WEBBeteg - Kósa-Boda Veronika, újságíró

Általában rántva vagy levesnek, s leggyakrabban akkor is csak karácsonykor kerül az asztalra édesvízi hal. Pedig ezek a pikkelyes jószágok nem csak finomak, hanem bármely más húsnál egészségesebbek, nincs olyan korosztály vagy betegség, amely mellett ne volna ajánlott a fogyasztása.

Könnyen emészthető, finom: a hal ideális választás a fogyni vágyóknak

Red Lemon Media

Az egészséges, tudatos táplálkozásra sosem késő áttérni! Varga Anita, az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet dietetikusa szerint kiváló fogadalom lehet az újévre, hogy a halakat rendszeresen, és ne csak az ünnepnapokra korlátozva fogyasszuk. Íme, néhány tanács a Kapj rá! kampány állandó szakértőjétől, amelyek betartásával nem csak külsőnkkel, de belsőnkkel is jót tehetünk az újévben.

Érdemes sok halat fogyasztani?

MTI

A lábujjak körmeiben lévő mérgező anyagok szintjét mérték vizsgálataikban amerikai kutatók, és megállapították, hogy a halakból a szervezetbe jutott higany nem növeli a szívbetegségek és a szélütés kockázatát.

Higany a halakban? - Kutatás

MTI

A halfogyasztásnak a szívre gyakorolt jótékony hatása nagyobb súllyal esik a latba, mint az esetleges higany-felhalmozódás kockázata - hangsúlyozzák svéd kutatók az American Journal of Clinical Nutrition című szaklapban publikált tanulmányukban.

Heti egyszer zsíros hal - Csökken a makula degeneratio kockázata!

MTI

Alacsonyabb lehet a kockázata a jelentős látásromláshoz, súlyos esetben vaksághoz vezető időskori makuladegeneráció kialakulásának azoknál az időseknél, akik legalább hetente egyszer zsíros halat esznek - állítja egy amerikai tanulmány.

A halfogyasztás tovább előnyei

MTI

Hét fejlődő országban, mintegy 15 ezer idős emberrel elvégzett felmérés szerint a rendszeresen halat fogyasztóknál kisebb a szellemi leépülés kockázata.