• Halfogyasztás téma

        Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége
        Hazánkban valamikor nagy hagyománya és kultúrája volt a halfogyasztásnak, napjainkban azonban ez sajnos már nem mondható el. Az európai átlagtól messzemenően elmaradó halmennyiség az egészségi állapotunkat is befolyásolja, és hozzájárul a szív- és érrendszeri betegségek kockázatának növekedéséhez.
        Több mint TestŐr
        Az európai átlagtól a halfogyasztásban igencsak le vagyunk maradva. Bár az elmúlt években egyre közkedveltebbek lettek a keleti konyha ázsiai ízei, ahol a halas vagy egyéb tengergyümölcsei-fogások nem ritkák. Annak ellenére, hogy a szusi többnyire nyers halból készül, a magyar emberek körében egyre népszerűbb ez a japán ételkülönlegesség.
        Több mint TestŐr
        Táplálkozáskutatók arra az eredményre jutottak, hogy azoknál a népcsoportoknál, ahol kizárólag növényi eredetű ételt fogyasztanak, sokkal több a matuzsálemi kort megérő egyének száma, mint azoknál, ahol húst is fogyasztanak. Akik a növényi táplálékok mellett halat is esznek, azoknál is szintén megfigyelhető az életkor-növekedés. Az ilyen étrenden élőket hívják pescovegánoknak.
        Több mint TestŐr
        A peszkovegánok, azok a vegánok, aki a halon kívül semmilyen más állati eredetű ételt nem fogyasztanak. A kutatások szerint ezek a népcsoportok nemcsak hosszú életűek, de a halban található omega-zsírsavaknak köszönhetően a csontozatuk, az ízületeik és az agyi kapacitásuk is jó.
        Több mint TestŐr
        Az ecet, az olajos magvak, a gyógygombák, a halhús, a zöldségek, a gyümölcsök fogyasztása jelentős mértékben csökkenti a szervezetben a gyulladásos folyamatokat. A gyulladásgátló étrenddel számos civilizációs betegség elkerülhető, ilyen például a cukorbetegség is.
        Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége
        Cikkünkben a külföldi és hazai halfogyasztási szokásokról olvashat, megtudhatja, miért érdemes halételeket fogyasztani, és néhány receptet is talál.
        WEBBeteg - Kósa-Boda Veronika, újságíró
        Általában rántva vagy levesnek, s leggyakrabban akkor is csak karácsonykor kerül az asztalra édesvízi hal. Pedig ezek a pikkelyes jószágok nem csak finomak, hanem bármely más húsnál egészségesebbek, nincs olyan korosztály vagy betegség, amely mellett ne volna ajánlott a fogyasztása.
        Több mint TestŐr
        Béres Alexandra az egészséges táplálkozásról és a mozgás fontosságáról tartott előadást a Gellért szállóban. Alexandra a visszajelzésekből azt tapasztalta, hogy a helyes táplálkozásra könnyebben ráveszik magukat az emberek, mint a mozgásra. De aki kipróbálja a sportot, az egy idő után beleszeret a mozgás adta életérzésbe és vitalitásba.
        Több mint TestŐr
        A hal rendkívül egészséges, megfelelő fehérjeösszetétellel rendelkezik és viszonylag zsírszegény étel.
        Red Lemon Media
        Az egészséges, tudatos táplálkozásra sosem késő áttérni! Varga Anita, az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet dietetikusa szerint kiváló fogadalom lehet az újévre, hogy a halakat rendszeresen, és ne csak az ünnepnapokra korlátozva fogyasszuk. Íme, néhány tanács a Kapj rá! kampány állandó szakértőjétől, amelyek betartásával nem csak külsőnkkel, de belsőnkkel is jót tehetünk az újévben.
        A lista folytatódik a következő oldalon, kérjük lapozzon!