• A fehérjedús diéta hátulütői

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K. fordító

        Ha Ön nő, és éppen fogyókúra vagy étkezési szokásain való változtatás elkezdését fontolgatja, óvakodjon a magas proteintartalmú készítményektől! - figyelmeztet a Medbroadcast internetes portál egy új kutatás eredményeire alapozva.

        Noha a fehérjedús táplálkozáson alapuló fogyókúrák valóban segítenek a súlycsökkentésben, a fehérjék - különösen az állati eredetűek - savakat tartalmaznak. Ha nagy mennyiségben fogyasztjuk ezeket (megfelelő mennyiségű, a savakat közömbösítő táplálék hiányában), károsítják a csontokat.

        Hirdetés

        A San Francisco Egyetem tudósai azt tapasztalták, hogy azoknál a nőknél, akik több húst fogyasztanak, mint zöldséget, a proteinek nagyobb mértékű csontritkuláshoz vezetnek, mint ami a kiegyensúlyozottan táplálkozóknál megfigyelhető.

        WEBBeteg diéták, és tanácsok az egészséges élethez


        Diétázni szeretne, de nem tudja, hogyan fogjon hozzá? Akkor a WEBBeteg diétás tanácsai segíteni fognak Önnek!

        A kutatók azért vizsgáltak nőket, mert náluk magasabb a csontritkulás kockázata, mint a férfiaknál. A nőknél az ösztrogén hormon részt vesz a csontépítő folyamatokban.

        A menopauza közeledtével azonban csökken az ösztrogénszint, így a csontritkulás az évi 2-3 százalékot is elérheti.

        Az egyetem kutatói hét éven keresztül kísérek figyelemmel 1035 nőt, akik életkora 65 és 80 között volt. Megfigyeléseik során azt tapasztalták, hogy azoknál a nőknél, akik négyszer több állati fehérjét fogyasztanak, mint zöldségekből származót, háromszoros a csontritkulás mértéke, és 3.7-szeres a csonttörések száma, mint azoknál, akik egyenlő mennyiségben fogyasztják mindkét fajtát.

        Hogyan befolyásolják a savak a csontokat?

        A csontok segítenek a savak közömbösítésében. Mivel szervezetünk nem szereti a túl sok savat, a vesék segítségével, a vizelettel távozik. Ám amint öregszünk, még ha teljesen egészségesek is maradunk, a vesék hatékonysága gyengül. Mindenesetre egy lúgos vegyület, mely a zöldségekben ugyanúgy megtalálható, mint a csontjainkban, közömbösíti a savak hatását.

        Amennyiben nem jut be szervezetünkbe a táplálékkal megfelelő mennyiség ebből a vegyületből (azaz nem eszünk elegendő zöldséget és gyümölcsöt), csontjaink veszik át a savközömbösítés szerepét.

        Idővel azonban ez a csontsűrűség és kalciumveszteséget okoz. Tehát, ha több zöldséget eszünk húsételeink mellé, az nemcsak megvéd a szervezet túlsavasodásával szemben, hanem javít csontjaink egészségi állapotán is.

        Senki nem vitatja a proteinek fontosságát. Kísérletek bizonyították, hogy azok a csonttöréses betegek, akik a törés után fehérjedús diétán voltak, sokkal gyorsabban gyógyultak.

        Nem csak női betegség

        Noha a nők esetében nagyobb a csontritkulás kockázata, nem szabad elfeledkeznünk arról, hogy férfiak is szenvednek ettől a betegségtől. Noha még folynak a kutatások arról, hogy milyen hatással van a túlzott állati fehérjebevitel a férfiak csontsűrűségére, nekik is ajánlott, hogy egy rész húshoz két rész zöldséget fogyasszanak, ha egészségesek akarnak maradni.

        Szükségünk van a fehérjékre, de a bennük lévő savakat közömbösíteni kell. Ennek legjobb módja pedig a zöldségek minél gyakoribb fogyasztása.

        (WEBBeteg - Cs.K. fordító, lektorálta: Dr. Jóna Angelika, gyermekorvos)
        Módosítva: 2011.01.06 18:14, Megjelenés: 2011.01.06 18:14
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Szürkehályog-műtét

        Szürkehályog-műtét

        Szponzorált tartalom

        Fájdalommentesen kezelhető a szürke hályog és visszaállítható a látásélesség. (x)

        Anyaságra készülve

        Anyaságra készülve

        Dr. Farkas Ágnes

        10 dolog, amivel segíthetjük, hogy egészséges terhességünk legyen a jövőben.

        Régi-új találmány: Erjesztett ételek

        Az utóbbi évtizedekben született kutatási eredmények fényében a táplálkozás jelentősége felértékelődött, hiszen ma már tudjuk, hogy az emésztőrendszer meghatározó szerepet tölt be a test és lélek működésében.

        A köszvényes rohamok megelőzése és kezelése

        A már kialakult köszvényt nem lehet pusztán az életmód megváltoztatásával teljesen meggyógyítani, de a gyógyszeres kezelés mellett számos életmódbeli változtatás is enyhíthet a tüneteken.

        Mennyi folyadékra van szüksége naponta egy felnőttnek?

        Mintegy három liter folyadékra van szüksége egy átlagos súlyú felnőttnek naponta; a pontos mennyiséget a testsúly határozza meg.

        Mi a baj a fogyókúrával?

        A fogyókúrák többsége hamis illúziókat kelt, a diéta befejezése után aztán jön a meglepetés: a fogyókúrára vállalkozók rövid idő alatt eredeti súlyuknál is több kilóval bírnak.

        Magas proteintartalmú diéta - Mennyire egészséges?

        A legtöbb egészséges ember számára a magas proteintartalmú diéta, általában nem káros abban az esetben, ha csak rövid ideig követjük (3-4 hónapig). A magas proteintartalmú diéta – amely gyakran szénhidrát korlátozással jár együtt – hosszú távú veszélyeit még mindig tanulmányozzák.

        A fehérjék szerepe az étrendben

        Az élő sejtek legfontosabb alkotórészei a fehérjék, ezért ezeknek a táplálékok között különleges szerepük van. A szerkezetüket tekintve 20 különféle aminosavból állnak.

        A húsok, vagy a szója az egészségesebb?

        A húsok (marha, csirke, hal), vagy a szója az egészségesebb? Tízóraira és uzsonnára egy diétás müzliszelet elegendő? Ha csak reggel eszem szénhidrátot (zabpehely vagy korpás keksz) elegendő egy napra? A WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.

        7 egyszerű tipp az immunrendszer erősítésére

        Készüljön a megfázás-és influenzaszezonra helyes táplálkozással, testedzéssel és az alkoholfogyasztás korlátozásával!
        A szervezet immunrendszere erősebb, mint hinné. Mégis mennyire?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA