• Már az egyetemisták sem mozognak eleget

        Szerző: MTI

        Nemcsak a felnőttek, de már az egyetemisták sem mozognak eleget Magyarországon. Ez egyik alapvető következtetése annak a felmérésnek, amelyet a Magyar Sporttudományi Társaság (MSTT) végeztetett el május-június folyamán, közel háromszáz győri és veszprémi egyetemista egészségi állapotát vizsgálva.

        A csütörtöki sajtóbeszélgetésen elhangzott, Magyarországon a lakosság 77 százaléka gyakorlatilag inaktívnak tekinthető, mert havi három alkalomnál nem mozog többet, ami rendkívül rossz arány. Az is nyomasztó adat, hogy a magyarok 53 százaléka soha nem végez rendszeresen testmozgást, miközben ez az európai átlagot tekintve 37 százalék.

        Hirdetés

        Árulkodó a várható élettartami is: Magyarországon ez jelenleg 73 esztendő, míg a skandináv országokban és Ausztriában 80 év, de az EU-országok 76 életévnyi átlaga is meghaladja a magyarokét.

         Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt
      • A testmozgás kevésbé ismert pozitív hatásai
      • Lovasterápia: kiknek lehet hasznos?
      • Hogyan öregszik a szervezetünk?
      • Spinning
      • Sport és az ízületek védelme
      • A futás hatása a szervezetre
      • Az úszás hatása a szervezetre
      • A fiatalok többsége sem mozog rendszeresen

        A mozgásszegény életmód a fiatal felnőttek legnagyobb részét is elérte, ezért is választotta a MSTT vizsgálata tárgyául az egyetemista korosztályt. A Győrött és Veszprémben tanulók állapotfelmérése szerint a megkérdezettek több mint fele eléggé, de nem teljesen egészségesnek ítélte meg magát, míg közel tíz százalékuk nyilatkozott úgy, hogy baj van az egészségével.

        Tóth Miklós, az MSTT elnöke a sajtóbeszélgetésen ezért is hangoztatta, hogy a rendszeres mozgásnak széles társadalmi hatása, gazdasági jelentősége is van és gyógyírt jelenthet társadalmi betegségekre is.

        (MTI)

         

        Módosítva: 2012.12.02 07:38, Megjelenés: 2012.12.02 07:38
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        A fibromialgia kezelése

        A fibromialgia kezelése

        Dr. Puskás Réka

        Milyen módszerek segíthetnek a fibromialgia tüneteinek enyhítésében?

        Bőrfelszíni sérülések

        Bőrfelszíni sérülések

        WEBBeteg - Szponzorált tartalom

        A legkisebb sérülésből is lehet baj, ha nem látja el megfelelően. (x)

        Időjárás-változás, fronthatások, nyári meleg

        A testnek és a léleknek is a tavaszi, majd a nyári napsütés, a napfény, a kellemes hőmérsékleten, szerencsés esetben, a tiszta, szabad levegőn való tartózkodás, a fürdőzés, a kirándulás a legideálisabb feltöltődések egyike. Csakhogy a légköri hatások ingadozásával, a hirtelen változó hőmérséklettel, az időjárási fronthatások állandósulásával, a globális felmelegedés következményeivel nagy tehernek van kitéve minden korosztály szervezete már magzati kortól.

        Szapora légzés - Hiperventilláció, tachypnoe

        Légzésünk anélkül működik, hogy gondolni kellene a lélegzetvételre, nem tudatosan irányítjuk. Egy felnőtt ember 12-15-ször vesz levegőt egy perc alatt, ha ennél többször, akkor azt orvosi szakkifejezéssel élve tachypnoénak nevezzük. A tachypnoét el kell különítenünk a hiperventillációtól, ami szintén egyfajta szapora légvétel.

        Szívbarát mozgás - Fogadja meg a tanácsainkat!

        Mielőtt bárki belevágna az edzésbe, érdemes átgondolni, pontosan mit is szeretnénk elérni és milyen út vezethet a leghatékonyabb eredményekhez. Dr. Matusovits Andrea, a Budai Kardioközpont sportorvosa, aneszteziológus, intenzív terapeuta szerint a mozgás a szív-érrendszer egészségének is egyik legjelentősebb védőfaktora, azonban e téren is fontos a tudatosság.

        Meglepően könnyen csökkenthető a magas vérnyomás?

        Fejfájás kínozza, kiújult a migrénje, vagy a legutóbbi alkalommal magasabb vérnyomást mért az orvosa? Mielőtt a gyógyszerekhez fordulna, gondolja végig: eleget mozog? A helyesen adagolt sportolással ugyanis sokat tehet egészségi állapota helyreállításáért. Nézzük, hogyan működik!

        Hogyan befolyásolja a testmozgás az immunitást?

        A testmozgás az immunitás szempontjából vegyes üzenetet hordoz. A rendszeres, mérsékelt intenzitású fizikai aktivitásról kimutatták, hogy véd egyes betegségek ellen, különösen a felső légutakat érintő (pl. megfázás) megbetegedésektől, ugyanakkor a túl sok testmozgás ellenkező hatást válthat ki, és csökkenti az immunitást.

        Testmozgás és psziché - Összefüggések egy pszichiáter szemüvegén keresztül

        Testi és lelki egészségre törekedve kikerülhetetlen kérdés a mozgás és az aktív életmód szerepe. Helyes vagy sem, de a világ halad, és az internet egyre nagyobb szerepet kap életünkben, ahonnan záporoznak ránk a testképre vonatkozó elvárások és trendek. Egyre fontosabb ezért mindannyiunknak tudatosan figyelni arra, hogy életünkben megfelelő helye maradjon a testmozgásnak és sportnak.

        Hogyan hat a nőkre a sport? - Kutatás

        Azoknál az idősebb nőknél, akik hetente legalább 1-2 órát tornáznak, egy éven belül jelentősen javulnak a kognitív agyfunkciók – állítja egy új, kanadai tanulmány.

        Milyen gyakran sportol? - Hazai körkép

        A mozgáshiány korunk általános jelensége. Leggyakrabban időhiányra hivatkozunk, ha mozgásszegény életmódunkról van szó, az idősebb korosztály pedig életkora miatt nem sportol. A mindennapi testmozgás hiánya égető probléma, hiszen ez egyértelműen összefügg a krónikus betegségek kialakulásával – mutatta ki a Szinapszis Kft. legújabb kutatása, melyet a WEBBeteg.hu megbízásából készített.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA