• Tanuljunk meg relaxálni!

        Szerző: WEBBeteg

        Vessen egy pillantást a kutyára, mikor pihen: a teste mentes a feszültségtől, az agya kikapcsol, és nyugalmi állapotba kerül. A stresszes életmódnak köszönhetően mára sok ember elvesztette ezt a képességét, éppen ezért itt az ideje, hogy újra megtanuljunk pihenni!

        Stressz teszt

        Tesztelje magát, mennyire stresszes Ön!  Stressz teszt

        A tervezett relaxáció elmulasztja a szorongást és segít a testnek és a léleknek kiszakadni a mindennapi rohanásból és a stresszből. A zene, a hosszú kádfürdő, vagy a séta egy parkban mind alkalmas lehet, de sokaknak ez nem megy ilyen könnyen. Éppen ezért, ha úgy érzi, hogy segítségre van szüksége a pihenés elsajátításához, próbálja ki a relaxációs vagy meditációs csoportokat.

        Hirdetés

        A relaxáció lépései:

        • Válasszon ki egy csendes helyet, ahol nem fogják megzavarni.
        • Mielőtt belekezdene, csináljon pár nyújtó gyakorlatot, hogy megszűnjön az izomfeszülés.
        • Helyezze magát kényelembe, akár ülve, akár fekve.
        • Kezdjen el lassan, nyugodtan, mélyeket lélegezni.
        • Kiégés

          A burnout (kiégés) szindróma tünetei: ha elfásul, ha indítékszegény, munkájával, környezetével érdektelen, közönyös, kilátástalanság érzése van, fáradékony, gyakran beteg, nehezen gyógyul, nem tud aludni – ez esetben kezelést igényel! Forduljon pszichiáterhez, pszichoterapeutához. Az állapot magától nem múlik el, nem érdemes várni, szenvedni. Gyógyítható.
          Óvatosan feszítse meg a testét, majd lassan, minden testrészét egymás után, a lábtól a fejig lazítsa el.
        • Ahogy minden egyes testrészre külön koncentrál, gondoljon melegségre és relaxáljon.
        • Zárjon el minden zavaró gondolatot az agya hátsó felébe, és hagyja elszállni őket.
        • Ne próbáljon meg lazítani, egyszerűen csak engedje el a feszültséget az izmaiból, hogy azok megnyugodhassanak.
        • Ürítse ki a gondolatait. Vannak, akiknek segít, ha egy nyugodt, gyönyörű helyet képzelnek el, például egy mezőt vagy egy kertet.
        • Maradjon így körülbelül 20 percig, majd lélegezzen mélyeket és nyissa ki a szemét, de maradjon még ülve vagy fekve egy pár percig, mielőtt felkelne.

        Fontos, hogy hagyjon időt az alapos gyakorlásra, hogy rutint szerezhessen. A relaxáció az egyik leghatékonyabb önsegítő tevékenység a mentális egyészség megőrzéséhez. Hasznos lehet, ha más kezelési formát is választ, hogy minél hatékonyabban előzze meg a stresszt és a szorongást.

        A menedzserbetegség

        A menedzserbetegségről a WEBBetegen

        A relaxációs gyakorlatok két nagy kategóriába sorolhatók: vannak, amelyek a testre, és vannak, amelyek az elmére hatnak. Azonban a test-központú gyakorlatok is hatással vannak az elmére. Ugyan az ellazult test nem tudja megakadályozni a szorongást okozó gondolatokat, de jó alap lehet, hogy ellenőrzést gyakoroljon felettük. Ezért a legjobb eredmény elérésért próbálja meg kombinálni a két technikát.

        (WEBBeteg)

        Módosítva: 2011.02.25 09:07, Megjelenés: 2011.02.25 09:07
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Bepisil, rohan a WC-re

        Bepisil, rohan a WC-re

        Dr. Sándor György

        Hogyan előzhetők meg a húgyhólyag és az alsó húgyutak funkcionális zavarai?

        Nátha kisbabáknál

        Nátha kisbabáknál

        Szponzorált tartalom

        A nátha a legkisebbek esetében különösen gyakori betegség. Mit tehetünk? (x)

        Munkahelyi stressz - Megalázás és kiközösítés

        Stresszhelyzetbe bárhol, bármikor kerülhetünk. Az, hogy ezekben a szituációkban hogyan cselekszünk, függ attól is, hogyan tudunk megküzdeni az adott helyzettel, mennyire bízunk önmagunkban, saját erőnkben, saját döntéseink helyességében.

        Váltófürdő: mikor, hogyan, meddig?

        A gyógyászati kezelések egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek hazánkban is. Az egyik kiemelt kezelésnek a váltófürdő használata tekinthető. Milyen előnyei vannak? Miért lehet hasznos? Kiknek ajánlott? Utánajártunk.

        Időmegtakarítás és a hatékonyság növelése a megfelelő kommunikációval

        A folyamatos időhiány sajnos a mindennapos kommunikációt is megváltoztatta. Manapság egyre jobban elszemélytelenedtek a kapcsolatok és a pontos információk közlése is nehézzé vált. Ugyanígy az orvosi rendelőben is nehézségek merülhetnek fel, mivel az orvosok is állandóan idő szűkében vannak.

        Amikor túl sok a stressz

        Ön is egy aktív ember? Akkor bizonyára tudja, mekkora örömet jelent a családdal és barátokkal töltött idő, egy új munkahelyi feladat vagy a bevásárlás. Néha mégis úgy érzi, hogy a fejére nőnek a teendők? Ismerje meg a határait, hogy a stressz ne keseríthesse meg a mindennapokat!

        A stressz és a kardiológiai problémák

        Az Egészségügyi Világszervezet jelentése alapján a halálozási okokat a szív- és érrendszeri megbetegedések vezetik, melynek egyik kiváltó okaként - sok más tényező mellett - a stresszt emelik ki.

        Relaxáció a hétköznapokban - Az autogén tréning módszere és alkalmazása

        Mi ez a módszer? Kik számára ajánlott és kiknek nem? Hogyan és mennyi idő alatt sajátítható el? Hogyan néz ki a gyakorlatban? Mit nyerhetünk vele hosszú távon?

        Ön hogy kezeli a stresszt?

        A mindennapok során mindenkit ér kisebb-nagyobb stressz a munkahelyén vagy családi életében. Nem mindegy azonban, hogy hogyan viszonyulunk hozzá, hagyjuk, hogy legyőzzön, vagy megtanuljuk kezelni és felülemelkedünk rajta.

        Tesztelje tudását a stresszről!

        A helyesen válaszolók között 20 darab Travel Blue Pihenő szettet sorsoltunk ki, mely tartalmaz egy kényelmes nyakpárnát, egy párnázott szemmaszkot és egy hord táskát.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA