Évszázados tanácsok

Szerző: WEBBeteg

A BLOG LEÍRÁSA

Hol tartott az orvostudomány az 1800-as években? Mennyit tudtak az emberi testről, az egészséges életmódról, a gyermek fejlődéséről? Mi volt a gyakorlat a betegségek megelőzésében, gyógyításában? Mik voltak a leggyakoribb betegségek és az elsősegélynyújtás irányelvei? Ezekre és még sok egyéb kérdésre kaphatunk választ sorozatunkban.

Látogatás: 789107 alkalommal

A blogban írottak nem képezik a WEBBeteg orvosi tartalmának részét, azok igazság-, és valóságtartalmáért portálunk felelősséget nem vállal.

Az egészséges ruházkodás - 2. rész

2013.12.12.

   "A ruházkodás anyagán kivül még annak formájáról is kell néhány szót szólani. Az első és főkövetelés, hogy a ruha sehol se legyen szük, mert egyrészt hiányzik alatta a védő levegőréteg, másrészt pedig, mert a ruha szorítása a vérkeringést is zavarja. Ezért célszerűtlenek a szük gallérok, célszerűtlenek az ujabban divatba jött gummihasövek vagy a bokaformáló gummiszalagok, amelyek a pillanatnyi hatáson kivül a testformákat éppen nem javitják, hanem ellenkezőleg, használatuk további következményeiben rontják.

Az egészséges ruházkodás

2013.12.06.

   "A ruházkodásnak ma tulajdonképen két célja van, az egyik esztétikai, a külső megjelenést akarja megfelelővé tenni, a másik cél pedig higiénikus, a test védelme a külső befolyások, különösen a melegveszteség ellen.

Az egészség és a sport - A testedzés munkaprogramja

2013.12.06.

   "Befejezésül álljon itt ez a rövid testedzési munkaprogramm, amely természetesen csak sémául szolgál és amelyet mindenki saját helyzetéhez és a körülményekhez képest alakithat, bővíthet és szűkíthet. Tény az, hogy testedzésre mindenkinek szüksége van, de fokozatosan áll ez a szabály a zárt levegőben dolgozókra és ülő foglalkozást űzőkre nézve.

Az egészség és a sport - Téli és nyári sportok

2013.11.25.

   "Az atlétika, a szabadtéri sportok legősibb és eszközeiben legegyszerűbb formája. Három nagy alcsoportba oszlik, a futó, suly és ugró gyakorlatokra. A futás különböző nemei:

Az egészség és a sport - A gyermekek sportoltatása, a nők sportolása

2013.11.18.

   "A gyermek testének edzését, ellenálló erejének növelését már a legzsengébb korban meg kell kezdeni. Az a csecsemő, akit a legkisebb szellőtől is óvnak, féltékenyen pólyáznak, tulmelegen öltöztetnek - sokkal érzékenyebb lesz és sokkal könnyebben betegszik meg, mint az, akinek testét és szervezetét észszerű, edző módszerekkel ellenállóképessé tették.

Az egészség és a sport - A sportolás aranyszabálya

2013.11.12.

   "A sportolás aranyszabálya rövid és rendkívül egyszerű, így hangzik: „A sportolás célja a test megerősítése, nem pedig a test megerőltetése." Aki ezt a szabályt sportolás közben szem előtt tartja, mindig csak a testedzés előnyeit fogja élvezni és soha sem szenvedi meg a túlzásba vitt

Az egészség és a sport - 1. rész

2013.11.04.

   "Az emberiség, a nemzet, a család és az egyén újra ráeszmélt annak a régi közmondásnak az igazságára, amely azt tanitja: „Ép testben ép lélek." Az élet örökös körforgása, a kultúrák váltakozásának és fejlődésének ritmusa ismét elvezetett bennünket oda, hogy a testi erőnek és edzettségnek manapság éppen olyan értéke kezd lenni, mint volt a görögöknél, Ilellas fénykorában, amikor az antik világ legnagyobb bölcsei, élükön Sokrates, Aristoteles és Pythagoras-szal a testi erőt egyenrangúnak tekintették a szellemi erővel és képességekkel.

A fizikai gyógyitás tényezői - 15. rész

2013.10.30.

   " ...A legáltalánosabb borogatási forma azonban az egyszerű vizesborogatás. A legkülönbözőbb célból alkalmaztatik, akár mint hőelvonó, mint fájdalomcsillapító, mint megnyugtató, mint izzadmányfelszivató tényező, fontos, hogy lehetőleg kissé bezsírozott bőrre alkalmaztassák, miután állandóan vagy a bőrön hagyatik, vagy gyakran megismételtetik s a viznek tartós behatása folytán igen könnyen a felhám kipállása, macerációja s végeredményben bőrgyulladások lehetnek alkalmazásának következményei. Lényeges továbbá, hogy ha csak nem gyulladásos területekre, helyi fertőzések elhárítása céljából alkalmazzuk, vízhatlan  szövetboritást föléje ne alkalmazzunk, mert ezáltal a bőrnek fölpállását erőteljesen előmozdítjuk. Másrészről azonban igen fontos, hogy a nedves ruha fölé jó vastag flanell-vagy gyapjutakarót helyezzünk. Fontos ez azért, mert különben a víz elpárolgása gyors lehűlést és esetleg kellemetlen hülési ártalmat okozhat. Borogatásainkat a törzsre, a mellkasra, végtagokra, vagy körkörösen alkalmazzuk, vagy pedig bizonyos specifikus eljárás szerint a beborítandó testrész idomainak legmegfelelőbb módon.

A fizikai gyógyitás tényezői - 14. rész

2013.10.25.

   " ...Vesebajoknál az egész test nedves pakolása az izzasztás célját szolgálja s éppen ezért itt más szempontokat tartunk szem előtt.. .