A túl sok és a túl kevés D-vitamin is csontritkulást okozhat az idős hölgyeknél, állítja egy új tanulmány.
Amerikai kutatók több ezer 69 éves és annál idősebb nő D-vitamin szintjét, ezzel együtt pedig csonttöréses eseteik gyakoriságát vizsgálták. A legkevésbé törékenynek azok bizonyultak, akik szervezetében a vitamin 20 és 29,9 nanogramm/ml mértékben volt megtalálható. Akinek ennél több vagy kevesebb volt, nagyobb eséllyel esett áldozatul ilyen baleseteknek.
Cikkünk a hirdetés után folytatódik
A D-vitamin hiány és a csontritkulás megszokott idősebb korban. Sok szakértő javasolja, hogy figyeljünk rá, és felírják a vitamint azoknak, akik szervezetében kevesebb mint 30 ng/ml található belőle. Az új kutatási eredmények azonban megkérdőjelezik ennek a gyakorlatnak a létjogosultságát. „Egyre népszerűbb a D-vitaminpótlás, ennek hatása az egyén szervezetére azonban még bizonytalan” – nyilatkozta Dr. Kristine Ensrud, a kutatás vezetője, a Minnesota Egyetem munkatársa. A vitaminkészítményeket gyártó cégek által is támogatott amerikai D-vitamin Tanács szerint minimum 50 ng/ml-re van szüksége a szervezetünknek az anyagból.
|
A kutatásról szóló tanulmány a Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism című lapban jelent meg.
Egészség? Betegség?
Nézze meg a WEBBetegen!
Robottechnika Svédországból, a legprecízebb fogpótlásért: Procera szkenner. (x)
Az orvosi mezoterápia helyreállítja bőrünk feszességét és segít a sejtmegújító anyagokat...
Regisztráljon és kérdezzen!
Regisztráció Kérdés feltevés Válaszaim megtekintése Összes orvos válaszol kérdésGyakori kérdések Egészséges élet témában:
Fizikai aktivitás Veszélyesek-e a táplálékkiegészítők? A túl sok vitamin veszélyei