GYES betegség és szorongás

Külföldön élő kismama vagyok, a kisfiam 1 éves múlt. Szülésem után fél évvel hashimoto thyreoditis diagnosztizáltak nálam, előbb 93 TSH szintem volt, majd folyton hormonpótlással ( Eurtyrox 50) sikerült visszaszorítani a normál értékre. Sajnos a pajzsmirigy betegséggel párhuzamosan szorongásos tünetek is jelentkeztek. Gyakran voltam fáradékony, és aggódó, folyton valamilyen testi fájdalmam volt, leginkább gombóc érzés, égő, viszkető érzés a torkomban. Pszichológusnál is jártam, ő azt mondta, enyhe depresszióm van, de nem tartotta a tüneteket súlyosnak. A télen nem voltunk külföldön, azonban pár hete újból kiköltöztünk, és a tüneteim kiújultak. A napokban súlyospodtak, alig tudok enni, aludni, koncentrálni, folyton wc-re járok, ég az arcom... Közben itt van mellettem a kisfiam, akit még mindig szoptatok és sok törődést igényel. Sokat vagyok egyedül, problémáimat szinte meg se tudom osztani másokkal. Mit tehetnék? Nem vagyok a gyógyszerek híve, sosem szedtem semmit, viszont a szorongásos tüneteim elviselhetetlennek tűnnek. Lehet egyáltalán valamilyen szorongáscsökkentőt szedni szoptatás alatt?

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Veress Dóra válasza a szorongás témában

Kedves Kérdező! Nem irja, hogy mikor járt TSH ellenőrzésen utoljára. A pajzsmirigy hormon emelkedés is okozhat szorongásos tüneteket, így fontos lenne tisztázni, hogy nem ilyne eredetű-e a panasza. Ha testileg rendben van, akkor azt javaslom, hogy próbáljon társaságot kereni magának még külföldön is. A bezártság, a magány sokszor fokozza a szorongásos panaszokat. A gyermekének is jót fog tenni a kinti séta, az ismerkedés. A napfény sokat fog javítani az állapotán, a hangulatán, így ilyen szempontból is javaslom a kimozdulást. A szoptatás mellett bajos ajánlani bármilyen szorongásoldót, mert az anyatejjel együtt a gyermeke is megkapja, neki pedig nem hiányzik. Ugyan ez igaz a gyógynövény alapú készítményekre is, ráadásul ezeknek a pontos hatásmechanizmusa nem is ismert. Ha van rá lehetőségük és az idegen nyelv nem jelent akadályt, akkor keressen fel egy pszichológust, vagy online formában próbáljon beszélni egy magyar nyelven tudó kollágával, aki jó tanácsokkal tudja ellátni, és segít feldolgozni a külföldre költözésük miatt támadt érzéseit, mivel vélhetően ezek okozzák a tünetek mögött rejlő feszültséget.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. április 14., 11:56; Megválaszolva: 2014. április 18., 08:55
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Miként szokjak le a Frontinról?
Tisztelt Dr nő! 15 évvel ezelőtt lányom 2éves volt azzal a panasszal fordultam orvoshoz, hogy úgy érztem össze vissza kalapál a szívem. Kiderült ez...
Daganat vagy más gond lehet?
Üdvözlöm doktornő! Az utóbbi hetekben,napokban szinte állandóan kicsit szédülök és napközben hol a fejem egyik részén hol a másik részén...
Alacsony pulzus
Üdvözlöm! Voltam kardiológiai kivizsgáláson, meg még egyéb máson is. Helyeztek fel Holter ekg-t is. Az orvos azt mondta, hogy nincs semmi baj, van...
Utazás közbeni rosszullét
Tisztelt Doktor Úr, Doktornő, Olyan tüneteim vannak, hogy főleg utazás közben elkap a rosszullét, hányingerem lesz, a torkomban és a gyomromban...
Nyugtató gyógyszer hatása
Tisztelt DoktornőDoktor Úr! Sajnos mindig is "aggódós" típus voltam, így szerintem az átlagnál érzékenyebb vagyok a stresszre, illetve nagyon...