Agyi infarktus

Páromról van szó, aki két hónapja kapott agyi infarktust, ami nagy kiterjedésű. Fél oldala nem működött, de már mozgatja. Szavakat, mondatokat mondott, de most 4 napja nem szól, csak nemet és igent jelez a fejével. Mindent ért, mindenre reagál, figyel, egyre ügyesebb, de nem beszél. A kórház ahol van nem alkalmaz gyógytornászt sem, és az orvos van hogy nem is látja a beteget, csak több nap után. Mit lehet tenni, hogy seítsünk? Köszönettel Balogh Zsuzsanna

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Bessenyei Mónika válasza a stroke utáni rehabilitáció témában

Kedves Kérdező! Mozgatni, tornáztatni, masszírozni Önök is tudják a gyengült végtagokat, bátran megtehetik, ártani nem fognak vele. A beszéd javításán beszéltetéssel, olvastatással tudnak segíteni. Ritmusos dolgok pl. mondókák ismétlése könnyebb, mint más szövegé a ritmus miatt. Próbáljanak ezeket mondogatni Neki és kérjék, hogy utánozza. A legfontosabb, hogy biztassák.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2011. október 21., 11:37; Megválaszolva: 2011. október 22., 23:05
Kérdések és válaszok: Stroke (Agyvérzés és agyi érelzáródás)
Erek állapota fiatalon
Kedves Doktornő! 31 éves, rendszeresen sportoló (heti 3-4 súlyzós edzés, heti 1-2 cardio edzéssel, csak fehérjét fogyasztok mint...
ischaemias laesio
November 8.-án az utcán lettem rosszul, mentő érkezett magas vérnyomást mértek, és mivel előző nap extra mennyiséget bicikliztem ( cca 100 km)...
Esetleges Orvosi mulasztás...
Tisztelt Doktor Nő. Édesapám 76 évesen idén augusztusban minden előzmény nélkül elhunyt. Halottvizsgálati bizonyitványon az szerepel hogy...
Stroke utáni állapot
Kedves Doktornő! A barátom 1 hónapja Stroke-ot kapott. Nem volt lehetőségünk a 3 órában maradni. Amikor a mentők bevitték a sürgősségire, azt...
vérhígító szedése melett lehet-e...
Már volt strokom, magas a vérnyomásom és a koleszterinem is. Vérnyomás csökkentőt, és vérhígítót is szedek, és a koleszterinre tablettát Azt...