• tájékoztatás

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Dr nő vagy úr.Segitséget szeretnék kérni.Van egy élettársam aki mániás depressziós és bojderline zavara van. Sokszor nem tudom hogy mit kellene csinálnom és hogyan viselkedjek vele.Ha lent van szinte semmi kommunikációra nem hajlandó. Ha a mániákus szakaszban van akkor meg túlpörög. Egyik sem jó.Én is pszihiátriai beteg vagyok de mindig nekem kell nyelni! Segíteni szeretnék neki mert számomra a nagy Ő És nem akarom elveszíteni! Hogyan viselkedjek vele hogy az mindkettőnknek jó legyen? Tisztelettel Csepely Zsuzsanna

        WEBBeteg szakértő válasza a mániás depresszió témában

        Kedves Zsuzsanna!

        A mániás depresszió esetében folyamatos gyógyszeres kezelés szükséges. Hiszen mind a depressziós állapot, mind a mániás tünetek megnehezítik mind a beteg, mind környezet életét. Az állapotok potenciálisan veszélyesek is lehetnek, súlyos depresszió folyamán öngyilkossági gondoltatok, mániás fázis esetében meggondolatlan, veszélyes tetteket is véghez vihet az illető. A folyamatos pszichiátriai kontrollt és kezelést nagyon komolyan kell venni, anélkül nem fog javulni a beteg állapota, és súlyosbbodhat is. Mániás "túlpörgés" ellen ész érvekkel nem tud mit tenni, a súlyos lehangoltságban pedig nagyon nehezen hozzáfárhető az illető.

        A borderline személyiségzavvarra jellemző az érzelmi labilitás, önsértéssel fenyegetőzés, ingerlékenység, hirtelen dühreakciók. Ez az állapot hosszú távú pszichoterápiát igényel.

        Amit tenni tud, hogy párja pszichiátriai kezelését felügyeli, biztosítja a terápiás előírások, gyógyszerszedések betartását.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Halmosi Edina
        optometrista-kontaktológus Itt kérdezhet További orvosok

         Halmosi Edina

        Kérdés: 2010-02-03 11:25:37; Megválaszolva: 2010. február 03., 11:25

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/ Doktor Úr! Cikáznak a fejemben a gondolatok, szavak, mondatok/mondatrészek, amik egymással nincsenek összefüggésben. Egy káosz van a fejemben és ezek a gondolatok zavaróak, "hangosak". Úgy értem a hangost, mint mikor egy...
        Tisztelt Doktornő Segítséget szeretnék kérni a fiam barátnőjének 2 éve járnak a szülei elváltak s az apja 14.éves korától gyógyszereket szedett vele most 22 éves, a pszichiáter csak 1x látta akkor írta fel a 8 év alatt nem találkozott...
        Jó napot kívánok. Szeretnék egy kicsit Magamról mesélni. 2017 márciusában testi tüneteket vettem észre magamon. Mellkasszorítás-gombóc a torokban-fulladás/nehéz levegő érzés-bal kar gyengeség/zsibbadás- fogyás- alvatlanság- állandó...
        Kedves Doktornő! Nekem az a problémám, hogy refluxom és gasztritiszem van, ami már másodjára újult ki. Nem értem miért, hiszen szedtem kellő ideig a gyógyszereket az első alkalomkor, betartottam abszolut a szabályokat...és mégis..újra...
        Kedves Doktornő! Már nagyon sok éve szenvedek pszichés problémákkal. Sok problémám van, de a legnagyobb nehézségek a nagymértékű szorongás és félelem. Állandóan attól félek, hogy valami történni fog. Minden napos visszatérő félelmem,...
        Jó napot kívánok! Novemberben az egyik reggelen, félálomban nagyon erős halálfélelmet éreztem, ami azóta sem múlt el. 3-4 hónapig napközben is éreztem,utána egy ideig csak amikor elaludtam és félálomban voltam. Először 8 éve jelent meg...
        Tisztelt Dr nő! Az én problémám az az , hogy hosszú évek után letettem a benzodiazepint. Evés problémám alakult ki. A nyugtató helyett ettem. Mivel az alvásom is borzalmas volt ebben a közdelembe, így az orvos antipszichotikumot írt fel....
        Jó napot. Van egy olyan problémám miszerint egy debreceni orvos felírt nekem amizulpiridet. 200 mg dózisban 2x1 tablettát, két évvel ezelőtt. Mikor nem szedem be akkor tisztán gondolkodok, nem érzek nyomást a fejemben de ha beszedem, eléggé...
        Ödvözlöm az édes apám már lassan három hete van depresszióban mit javasol . Kérhetnék egy telefonszámot ? Nem tud aludni Szedte Frontint de attól rosszul lett és ezért abbahagyta és most szedi a Stihl NOX ot és azzal pár órát tud aludni de...
        Tisztelt Doktor! Az volna a kérdésem hogy depresszió lehet-e?! Le tört érzés nincs koncentrációm és a memoriám is nagyon gyenge! és közbe régi emlékeim vannak elém kivetítve valamikor nevetek is pont úgy mint az emlékembe vagy ha meg...