SZEXUÁL PSZICHOLÓGIAI KÉRDÉS

Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! A párommal külföldön élek, közel egy éve vagyunk együtt. Én költöztem ki hozzá. Mindketten érzékeny emberek vagyunk, és volt, van mit rendbe tenni a lelkünkben. A párom most is terápiára jár. A pontos diagnózist nem tudom, saját szavaimmal leírva: enyhe depresszió, ami még jóval a mi megismerkedésünk előtt alakult ki nála, sőt amióta mi együtt vagyunk elmondása szerint sokkal jobban van. Én mielőtt megismerkedtünk, nem tudtam arról, hogy voltak problémái.. A kapcsolatunk eleje rázósan indult: én is féltem, ő is. Mindekettőnk eleget sérült ahhoz, hogy korunk ellenére ne viselkedjünk néha ovisként. De vagyunk annyira értelmesek, hogy beláttuk: ezt mindketten szeretnénk, és megteszünk mindent annak érdekében, hogy megküzdjünk saját belső problémáinkkal, hiszen szeretjük egymást. Ő dolgozik, van munkája, nekem viszont most életemben először nincsen. (én ezt viseltem egyébként nehezen, mert nehéz volt elfogadnom, hogy "eltartanak".. A probléma az, hogy amióta a lelki gátlások és szorongások feloldódtak, és tudjuk, hogy szeretjük egymást: a szexuális vonzalma megváltozott. gyakorlatilag megszűnt a párom részéről. Ő 37 éves, nem iszik, nem dohányzik, nincs semmi káros szenvedélye, vagy ismert fizikai betegsége a magas vérnyomásán kívül, amelyre rendszeresen szed gyógyszert 18 éves kora óta. Én nem hagytam el magam ezalatt az idő alatt: nem lát soha ápolatlanul, vagy toprongyosan. És nem híztam, vagy nem fogytam le, vagyis fizikai megjelenésem nem változott. Gyerekünk nincsen, egyelőre nem is tervezzük. Gondoltam arra is, hogy beleszeretett másvalakibe, de nem erről van szó. Amikor felajánlottam neki, hogy hazamegyek, ha úgy gondolja, akkor nem is értette a dolgot. Nem vette észre, hogy hetek óta hozzám sem ér, fel sem tűnt neki. Ő erről tud a terapeutájával beszélni, de nem ismerve jól a nyelvet, én nem tudok kihez fordulni tanácsért. Ön szerint milyen okok lehetnek egy ilyen viselkedés hátterében? Válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Veress Dóra válasza szexuális zavar témában

Kedves Kérdező!

A szexuális vágy csökkenésének sok oka lehet. A depressziónak az egyik tünete a szexuális élet zavara, a nemi vágy csökkenése. Nem említette, hogy a párja kapott-e mostanában antidepresszánst, de ezeknek a gyógyszereknek is lehet ilyen jellegű mellékhatása. Ezeken az okokon kívül szóba jöhet még az is, hogy mostanában stresszesebb életet él a párja, esetleg gondjai vannak, melyek elterelik a figyelmét a szexualitásról. Próbáljon vele beszélgetni erről a problémáról is és általánosabb kérdésekről is, és próbálják közösen kideríteni, hogy milyen oka van a problémának. Mindemellett ne vegye nagyon a szívére, valószínűleg csak átmeneti zavarról van szó, és nem önnel van a probléma.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. szeptember 04., 19:17; Megválaszolva: 2012. szeptember 07., 23:12
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Maszturbáció függőség?
Üdvözlöm! Egy olyan problémával fordulok önhöz, amin nem tudok egymagam túllendülni, és jólesne egy kis támogatás, akár csak így:) Nos, én...
Szekszuál mánia vagy betegség?
Tisztelt! 76 éves felsőfokú végzettséggel rendelkező férfi vagyok, aktív szellemi, fizikai tevékenységem van. 15- éve enyhe prosztata...
Rexetin álmosság
Tisztelt Doktornő! Azt szeretném megkérdezni, hogy 6. napja szedek Rexetin SSRI-ből 10 mg-ot reggel. Eléggé álmosít valamint ha éjszakára veszem...
Gyogyszer mellekhatas
Kedves Doktorno! kb. 1 honapja szedek cipralexet kerdesem lenne, hogy ez okozhat-e enyhe mellfeszulest, mint mellekhatast? koszonom valaszat
Ez is csak egy kényszergondolat?
Tisztelt Doktor Nő! 14 éves korom óta (6 éve) kényszerbeteg vagyok különböző kényszergondolatokkal, impulziókkal illetve...