Hyperprolactinaemia

A 28 éves közésúlyos értelmi fogyatékos lányomnál magas volt a szérum prolaktin érték /1499 MIU/L/ a szupernatansban mért Prolactin meghat. 950, 4 mU/l. A vizsgálatot a rendszertelen menstruáció miatt kértük. Az orvos (nőgyőgyász) írt fel Bromocriptin 2, 5 mg-os gyógyszert, és MR vizsgálatot kért, ami május 10-én lenne. A kérdésem az lenne, hogy a lányom az agresszív viselkedése miatt, ami kb 5 éve történt, a pszichológus írt fel Tregretort illetve Haloperidolt, amit napi szinten szed (2x1). Ezen gyógyszerek mellett szedheti-e a Bromocriptin nevű gyógyszert. Nem válik-e újra agresszívvá. Természetesen a kivizsgálásokat "végigjárjuk", hogy kiederüljön a betegsége oka. Köszönettel: Horváth Erzsébet

Dr. Kalóczkai Andrea válasza mentális retardáció témában

Kedves Kérdező! A gyógyszereket lehet egymás mellett szedni. Fontos a kivizsgálásokat megcsinálni, mert a magas prolactin szintet okozhatja ugyan a tartósan szedett haloperidol is mellékhatásként, de agyalapimirigy (hypopysis) daganat jele is lehet. Ezt az MRI biztosan meg tudja állapitani. A bromocriptin szedése, bármely ok is áll a háttérben, ajánlott.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2012. április 24.

Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek

Mentális retardáció gyógyítása...
Tisztelt Orvos asszony/úr! Az a problémám, hogy nekem mentális retardációt diagnosztizáltak a Nyírő Gyula kórházban és az a kérdésem, hogy ez kezelhető-e...
Retardált a gyerek?
Kedves Szerkesztők! A most 19 éves gyerekemről írta le az egyik kórház pszichiátriájának orvosa, hogy enyhén retardált. Kérdezném, kialakulhat-e ez 19 éves...
Mennyire károsak az antidepresszánsok?
Jó napot Az volna a kérdésem, hogy, mennyire károsak az antidepresszáns gyógyszerek hosszú távon? értem ezalatt, hogy 10-20 évig szedi valaki Milyen...
Hallucináció vagy más magyarázat?
Kintről, az utcáról hallottam egy halk, magasabb búgó hangot, ami feltehetőleg egy elhaladó járműtől származott. Eközben úgy tűnt, mintha a fejemben a...
Xanax elhagyása
Tisztelt Doktornő! Édesanyám légszomj és magas vérnyomás miatt, Dec 28-an kórházba került, ahol a korábban szedett gyógyszerek közül többek között a Xanaxot...
Állandóan zenét hallok a fejemben
Kedves Doktornő! Kb. fél éve szinte folyamatosan, állandóan zenét hallok a fejemben, amitől nem tudok megszabadulni, nem hallgat el. Olyan, mint a...