Antidepresszáns váltás

Tisztelt Doktornő! 12 évig szedtem Cipralex 20 mg gyógyszert, (kevert szorongásos, depressziós tünetek miatt) amely tökéletesen bevált, teljesen jól éreztem magam tőle. Ez év januárjában covid betegség után egy hónappal az alábbi tünetek jelentkeztek: erős szorongás, sírógörcsök, félelmek, teljes étvágytalanság. Pszichiáternél voltam, aki azonnal minden átmenet nélkül letette velem a Cipralexet, és még aznap elkezdtem szedni a Brintellix 10 mg gyógyszert. Szinte semmilyen mellékhatása nem volt. Lassan három hete szedem, mellette kaptam Rivotril 0,5 gyógyszert, amit bizony, sajnos be is kell vegyem (3×0,5) a szorongás miatt, meg, hogy tudjak aludni. Még napjában többször is rám tör a az erős sírás, borzasztó érzékeny vagyok. Nagyon lassan talán érzek enyhe hangulati javulást, de nem tudom kellene e még valami gyógyszer, ami javíthatná állapotomat. Mit tanácsolna ebben az esetben? A pszichiáterhez csak egy hónap múlva tudok visszamenni. Előre is köszönöm válaszát, szörnyen megvisel a mostani állapot. Tisztelettel

Dr. Pálvölgyi Rita válasza antidepresszáns beállítása témában

Tisztelt Kérdező, Minden antidepresszáns hatásának kialakulásához kell 2-3 hét. Ez így van a Brintellix esetében is. Amíg a hatás ki nem fejlődik, indokolt mellé szorongásoldót szedni. A kezelőorvosával találkozva már fogják látni, hogy a Brintellix beváltotta-e a várakozásokat, vagy esetleg érdemesebb visszatérni a Cipralexre. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
Megválaszolva: 2024. április 30.

Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek

Stimuloton
Kedves Dr. Nő. Érdeklődni szeretnék a Stimuloton gyógyszerről. Pszichológushoz járok aki ennek a gyógyszernek az szedését javasolta, de nem mertem elkezdeni...
Nyugtató vagy hangulatjavító
Tisztelt Doktornő! November közepén kezdődtek a panaszaim. Azóta már másodszor vagyok 1 hónapos táppénzen és még nem jutottam sehova. Tüdőgyulladásom volt,...
Elég a 30-as?
Kedves Doktornő! Escitil helyett most Cymbaltát szedek. 6. hete. 30-as adagot veszek be egyszer egy nap. Ön szerint ez elegendő? A tájékoztatóban is az van...
Depresszión
Tisztelt Doktornő! Régóta szédülök szorongás miatt, de most, depresszióm is lett sajnos! Kétszer fél frontint szedek és egy hete keztem el a wellbutrint...
Paranoid viselkedés belátás nélkül
Tisztelt Doktornő, azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy mit tehetek akkor, ha az élettársamnak (52 éves férfi) hónapok óta üldözési mániája van,...
Antidepresszáns gyógyszerinterakció
Tisztelt Doktor Nő! Tavaly szeptemberében kezdtek kezelni pánikbetegséggel, szorongással. Szédüléssel járó panaszok, izzadás, erős szívdobogás, homályos...