• Nőgyógyászati probléma?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Körülbelül 4 éve léptem a változó korba. Azóta nem kívánom a házas életet. Férjemmel a kapcsolatunk egyre ritkább. Állandóan kifogásokat keresek, hogy ne kelljen együtt lennem vele. Nagyon megértő, túl megértő. Kb. már 1 éve nem voltunk együtt. Külön szobába is költöztettem. Az eszemmel tudom, hogy ennek nem lesz jó vége, de nem tudom elviselni a közeledését. Ráadásul férjem fiatalabb 7 évvel nálam. Lassan 30 éve élünk boldog házasságban, és mégis...... Hová menjek, kihez fordulhatok problémámmal. Tudnak -e rajtam segíteni? Nőknek is van vágyfokozó szer? Kérem szíves tájékoztatásukat, válaszukat. Van -e remény arra, hogy egyszer még megkívánjam a párom? Köszönettel:

        Dr. Deli Tamás válasza a szexualitás témában

        Tisztelt Kérdező! A szexuális vágy csökkenésének oka az Ön életkorában egyrészt a menopauza bekövetkezte utáni alacsonyabb hormonszintek kialakulása lehet, ennek mind pszichés, mind testi (pl. hüvelyszárazság és emiatt fájdalmasabb közösülés) következményeivel, másrészt lelki okok lehetnek a háttérben. Esetleg tartós gyógyszerszedés is okozhat ilyen panaszt, bár ilyesmit kérdésében nem említett. A szóba jövő kezelési módok: - Számos vágyfokozóként ismert étel, zöldség, gyümölcs, füszer, természetes készítmény ismert (ilyesmiket akár gyógynövényboltokban is tudnak ajánlani, pl. Afrodiana kapszula stb.), de ezeknek orvosi szempontból általában nem bizonyított a hatása, viszont legtöbbször orvosi közreműködést sem igényelnek. - Ha esetleg tartósan szed valamilyen gyógyszert, az is okozhat libidócsökkenést (antidepresszánsok, kemoterapeutikumok stb.), ezek további szükségességét orvosával kell egyeztetni. - A hüvely szárazságát Ovestin krém csökkentheti, vény nélkül kapható. - Szükséges lehet hormonpótló kezelésre, ez egy menopauza szakrendelésen keresztül indítható el. - Párterápia, szexuálterápia szintén javíthat a helyzeten. - A bupropion nevű gyógyszer jótékony hatású lehet a libidóra, szükségességét, alkalmazhatóságát pszichiáter szakorvos bírálhatja el.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010. június 29., 14:37; Megválaszolva: 2010. július 03., 06:47

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Felmerült egy próbléma, ami lehet hogy csak számomra súlyos, de mindenképpen tanácsot szeretnék. Mirabella 75mikrogramm bevont tablettát szedek, már 4. hónapja, és eddig nem tapasztaltam ilyet : az első levél 3. heténél tartok,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A problémám az lenne, hogy egy pár hónapja megváltozott a menstruációm. 10 hónapja hagytam abba a rezia fogamzasgatló szedését. Abbahagyás után jött a zsíros bőr, a hajhullás viszont a menstruációmat átlagosnak...
        Tisztelt Doktor Úr! Nyár végétől október végéig napi kétszer (reggel-este) kentem be az arcomat a pattanások eltűntetésére 100%-os teafaolajjal. Fürdés után csepegtettem 3-4 cseppet az ujjamra és evvel kentem be homlokom meg államon kívül...
        Tisztelt Doktor Úr! Október 27-én tüdőgyulladással kórházba kerültem, ahol vérhígítót kaptam 4 napig, fekvőbeteg voltam, légszomjam volt, pelenkát viseltem, mert nem bírtam lábraállni. Már itthon lábadozok. A gondom, hogy okt.31. óta...
        Tisztelt Doktor Úr Nemrèg egy kórhàz nőgyógyàszati ügyeletén a hüvelyi ultrahangra nem húztak vèdőgumit úgy vizsgàltak meg. Ez lehetsèges hogy egy ilyen vizsgàlat alkalmàval ne hasznàljanak vèdőgumit? Ha nem lehetsèges egy ilyen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Nyár végén kezdtem fogmzásgátló tablettát (dienelle nevezetű tablettát) szedni. Azóta letelt az első három hónap, elkezdődött a 4. Levél gyógyszer beszedése. A menstruációm először 24., majd 25. napra jött meg....
        Tiszteletem! Kb. 3 éve szedem a mistral fogamzásgátlót. Az utóbbi fél évben azt vettem észre hogy egy keményebb edzés után pecsételő vérzésem volt a menzeszem előtt de csak két napig tartott, majd amikor kellett rendesen megjött. Most...
        Tisztelt Doktor úr/ Doktornő, A következő a problémám: nagyon rendszertelen a menstruációm, lassan 2 hónapja nem jött meg. A ciklusom 40.napján kértem hormonvizsgálatot, melynek eredménye a következő: Tsh: 1,882 mIU/L (ref: 0,400-4,000) Lh:...
        Üdvözlöm! Férjemmel kisbabát szeretnénk. Nem volt soha semilyen betegségünk, fogamzásgátlót sem szedtem soha. 4 hónapja próbálkozunk. Ebben a hónapban az esetleges menstruáció elött 8 nappal kezdődött egyfajta barna vérzés, amit a...
        Tisztelt Doktor Úr! E-mailen kaptam meg az éves rákszűrésem eredményét a MEDSERV Kft-től, amin az szerepel, hogy konvencionális cytológia,kolposzkópos dg. normál, eszközös vétel endocerv. átm. zónából, kenet minősége megfelelő,kenet...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés