PCO-PCOS kapcsolata a fogamzásgátlóval, illetve kezelési lehetőségek

Tisztelt Dr. Úr/Nő! 15 éves koromtól kezdődően Lindynettet szedtem, többek között a rendszertelen ciklusaim miatt. 5 év gyógyszerszedés után elhatároztam júniusban, hogy abbahagyom a gyógyszert és megnézem működik-e magától a szervezetem. Sajnálattal tapasztaltam, hogy nem. Utolsó menstruációm a gyógyszer abbahagyása után volt június 12-én, azóta semmi.. Augusztusban a nőgyógyászati vizsgálat alkalmával az orvosom PCOS-t diagnosztizált (UH: policisztás mindkét ovárium + menses hiánya) . Voltam hormonvizsgálaton, eredményeim: tesztoszteron szintem 1.8 nmol/l, Luteinizáló hormon 12.19 IU/l, FSH 6.45 IU/l, Prolaktin 320 mIU/l, Ösztradiol 237.9 pmol/l, Progeszteron 1.32 nmol/l. TSH 5.44 mIU/l, T4 szabad frakció 13.83 pmol/l, T3 szabad frakció 4.74 pmol/l. A nőgyógyászom beutalt endokrinolóiára hypothyreosis-al, és azt mondta, hogy ha a pajzsmirigy problémát orvosoljuk, van esély rá, hogy helyreáll a mensesem, de nem ígér semmit, mert sok a ciszta... Endokrinológiára még nem jutottam el. Az egyik kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet az, hogy a fogamzásgátló a peteérést gátolja és 2 hónappal a fogamzásgátló abbahagyása után nekem mégis 10-12 "érő", de kiszabadulni nem tudó petesejtemből lett ciszta, ha minden hónapban csak 1 petesejt érik meg? Létezik az, hogy az elmúlt egy évben fogamzásgátló szedése mellett, minden hónapban megérett egy petesejtem és ovuláció hiányában cisztává alakult? És ha a fogamzásgátló szedése mellett lett ennyire sok cisztám, akkor kezelésképp miért fogamzásgátlót akar adni a nőgyógyász? Azt szeretném tudni, hogy mit tehetnék annak érdekében, hogy fogamzásgátló szedése nélkül legyen menstruációm, + peteérésem, + ovulációm és beinduljon/rendeződjön a hormonális működésem? Cisztákkal mit lehet kezdeni? Várom mielőbbi válaszát!:)

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pétervári László válasza PCOS témában

A fogamzásgátló tabletta a peteérést gátolja, ezért a tüszőrepedés elmarad, így sárgatest hormon nem keletkezik.

A hormontermelés a tabletta mellett a szervezetben csökken, gyakorlatilag a fogamzásgátlóval bevitt mennyiség építi fel a méhnyálkahártyát, a 21 tabletta utáni szünetben a hormon hiánya miatt van menstruáció.

A tabletta szedése miatt nincs érett tüsző, petesejt nem keletkezik.

A ciszta az nem a sok kis tüsző, arról 4 cm feletti nagyság esetén beszélünk.

A fogamzásgátló alkalmazásával a vérzés tünetileg vissza állítható.

Fogamzásgátló nélkül gyógyszeres kezeléssel a ciklus felépíthető, ovuláció kiváltható. A pajzsmirigy hormonok rendezése is szükséges.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. szeptember 30., 23:13; Megválaszolva: 2014. október 05., 20:17
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
PCOS, rendszertelen ciklus
Tisztelt Doktorúr! Ma van 7 napja hogy menstruáció helyett, csak pecsételő vérzésem, barnázásom van. Azt meg kell említenem, hogy PCOS betegségem...
Gyógyszerek
Tisztelt Doktor Úr! Nőgyógyász orvos megállapította nálam a PCO nevű betegséget. Először voltam ennél az orvosnál, de érdeklődni szeretnék...
Menstruáció kimaradása 1 évig
Tisztelt Doktor úr! 1 éve nincs menstruációm, már több orvosnmál is megfordultam. Voltam hormonszint vizsgálaton, ami semmi szokatlant nem mutatott...
PCO, peteérés hiánya
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy PCO-t állapítottak meg nálam és három Clostilbegyt-es kúra után sem reagálok a...
PCO? Sec. amenorrhoea, hirsutismus
Tisztelt Dr Úr/ Dr Nő! Lányom ügyében érdeklődöm, mivel nem értett meg egy magyarázatot az orvosnál. Fogamzásgátló abbahagyása után hónapogig...