Vérzészavar

Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! 40 éves nő vagyok, és körülbelül egy éve küzdök vérzészavarral.Pontosabban, szedek fogamzásgátlót, rendes időpontban mindég megjön, csak kicsit kevesebb mint félidőben mindég köztivérzésem van.Ultrahang vizsgálat rendben, citológia negatív, gyógyszercserék is voltak, 2 hónap gyógyszermentes szünet is volt, és mégis megmaradt ez a köztivérzés. A gyógyszermentes szünetben is csinálta, főleg a második hónapban a köztivérzés után folyamatos rózsaszines vérezgetésem volt míg végre meg nem jött. Most új gyógyszert szedek, de ezzel is csinálja.Régen a Regulont, aztán a Volinát a szünet után most a Symiciát szedem. Mitől lehet, mert már nagyon idegesít. Mikor rendes vérzésem van akkor is fáj mindég a fejem, és mikor ezt a köztit csinálja akkor is, egyébként nem szokott.Van ez kapcsolatban vele, vala mi hormon zavaron van, vagy mi okozhatja? Van 3 gyermekem. Köszönöm válaszát előre is. Tisztelettel: Ágnes

Dr. Pétervári László válasza vérzészavar témában

A vérzési rendellenesség oka hormonális és szervi lehet.

Köztivérzés

A normál 28 napos cilusközepén, általában az ovulációkor (tüszőérés) jelentkező enyhébb vérzés, amely kezelést csak visszatérő esetben, panaszok esetén igényel.

Metrorrhagia

Típusosan a 40 feletti nők panasza az elhúzódó, erős, darabos-alvadékos vérzéssel és alhasi görcsökkel járó tünetegyüttes, amely a szervezetet oly mértékben legyengítheti, hogy küret válhat indokolttá. Emellet a szövettani vizsgálat is indokolhatja a küretet. A vérzés oka hormonális vagy szervi lehet ezt ebben az életkorban tanácsos szövettani lelettel igazolni.

Negatív szövettani lelet birtokában gyógyszeres kezeléssel rendezhető. A fejfájás hormonváltozás következménye.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. november 07., 08:23; Megválaszolva: 2012. november 11., 17:05
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Gyógyszer adagolás
Jó napot kívánok! Szeretném megkérdezni hogy a Progesterone Exeltis gyógyszert a menstruáció első napjától, vagy a végétől számított 12 nap...
vérzészavar, hormon
Tisztel Doktor Úr/Nő! Szeptember folyamán együttlét után minimális vérzést tapasztaltam. Orvoshoz mentem, rákszűrés: P2, méh rendben, három...
Mi lehet a baj?
Ma van a 61. napja. Hogy nem jött meg a menstruációm, ráadásul semmi jele sincs, hogy megfog jönni. Ma csináltam egy tesztet (mert nővérem annyira be...
Mi lehet a baj?
Tisztelt Doktor úr! olyan gondom lenne, hogy egy már 5 hónapja keztem el szedni egy új fogamzásgátlót, mèghozzá velgyn tablettát. Eleve nem a...
Miért van ez, ha negatív minden...
Kedves Doktor nő/úr! Nekem egy olyan panaszom lenne, hogy október 11.-én együtt voltunk a barátommal, védekeztünk is, viszont az aktus végén...