colitis ulcerosa

Tisztelt Dr.Úr! Az unokaöcsémnél colitis ulcerosat diagnosztizáltak Londonban. Most jelenleg 25 mg prednisolont szed naponta. Heti váltásba csökken a mennyiség 5 mg-al. A fellángolt időszakban 40 mg -al szedte. Nagyon lefogyott, most jelentkezett iszonyatos a láb és kéz fájdalom. A kivizsgáláson vért vettek a trombozis hajlam miatt is. Akkor nem volt gond. Most meg úgy érzi hogy az érben göbök vannak.Jelenleg nem tartozkodik Londonban.Kérdésem, hogy mivel lehet kenegetni, vagy óvatosan masszirozható-e? Magnézium tablettát szedhene-e vagy valami étvágyjavítót? Nagyon elkeseredett vagyok. Szeretném, ha jó tanácsot kaphatnék a Dr.Úrtól? Előre is köszönöm Üdv. A.R.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Plósz János válasza colitis témában

A végtag-fájdalom lehet a steroid mellékhatása, de akár az alapbetegség tünete is. A szóló prednisolon terápia nem elegendő colitis ulcerosa esetén, ráadásul tartósan nem is használható. Mindenképp tisztázni kell, hogy a colit sokozta izületi gyulladás vagy gyógyszer-mellékhatás áll a panaszok hátterében valamint a colitist megfelelően kezelni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. szeptember 16., 21:18; Megválaszolva: 2015. szeptember 17., 09:40
Kérdések és válaszok: Egyéb
belgyógyászat
Tisztelt Dr.Úr! Nekem vastagbélgyulladásom van már több mint 10 éve.Járok ellenőrzésekre.De reggelente 3 alkalommal is van székletem. Amikor...
Bélgyulladás diagnózis
Tisztelt Doktor úr! Másfél éve bélgyulladást diagnosztizáltak nálam. (gyakori székletűrítés, görcsös fájdalom, véres széklet.) Azóta...
Alacsony EGFR-epi
Tisztelt Dr. Nő! A napokban elmentem munkahelyem általi szűrővizsgálatra. Endokrinológus javaslatára csináltattam egy részletesebb labort, melyből...