Téma: Cukorbetegség - 16. oldal
Egyszerű módszer a cukorbetegség megelőzéséhez
WEBBeteg - K. J., fordító - 2012.01.07. 09:41
Jó hír a sporttal és testmozgással hadilábon állók számára: már tizenöt perc testi aktivitás is – heti három alkalommal – beindítja annyira anyagcserénket, hogy kisebb esélyünk legyen szív...
Az omega-3 zsírsavak szerepe a cukorbetegek étrendjében
MTI - 2011.12.06. 14:47
A szív-és érrendszeri betegségek szempontjából igen nagy kockázatúnak számítanak a cukorbetegek, de az omega-3 zsírsavak adásával ez a veszély még akkor is hatásosan csökkenthető, ha már...
Cukorbetegség és a vastagbél daganatok
WEBBeteg - Cs. K., fordító - 2011.11.22. 23:23
Egy új kutatás szerint a cukorbetegeknél fokozott a vastagbélrákot megelőző daganatok, úgynevezett adenómák kialakulásának kockázata.
2-es típusú diabétesz
Médiatár - WEBBeteg szerkesztőség - 2011.09.19. 09:55
Éveken keresztül is fennállhat anélkül, hogy diagnosztizálnák. Előfordulhat, hogy a cukorbetegséget a kezdetét követően 15...
1-es típusú diabétesz
Médiatár - WEBBeteg szerkesztőség - 2011.09.19. 09:48
Az 1-es típusú cukorbetegség általában gyorsan, jellegzetes tünetek kíséretében jelentkezik, mégpedig annál...
Mérgező zsírsavak és a diabétesz
MTI - 2011.07.30. 19:27
Közismert, hogy az elhízás szorosan összefügg a cukorbetegség kialakulásával, de ennek oka, mechanizmusa egyelőre nem ismert.
Törékenyebbek a cukorbetegek csontjai - Kutatás
Medipress - 2011.06.19. 08:06
Bár sok cukorbetegnél normális tartományban van a csontsűrűség, a csonttörési hajlam mégis hasonló, mint a csontritkulásban szenvedőknél – állítják a Kaliforniai Egyetem (San Francisco)...
Esküvőszervezés cukorbetegen
WEBBeteg - Nagy Attila, fordító - 2011.06.17. 18:37
Itt a nyári esküvőszezon! Az esküvő megszervezése önmagában is nehéz feladat, és nem könnyíti meg, ha mellette a cukorbetegségre is figyelni kell.
Cukorbetegek gyógyítása gyomorműtét segítségével
MTI - 2011.06.05. 09:51
Az igen súlyosan elhízott cukorbetegek esetében a gyomorműtét hatékonyabban javítja a cukorbaj anyagcserezavarát, mint ha a páciens súlytöbbletét más úton csökkentik.
A túl magas és a túl alacsony vércukorszint is veszélyes
MTI - 2011.05.07. 17:33
A cukorbetegek több mint felének esetében, alacsony vércukorszintre utaló tünetek jelentkeznek, pedig a diabéteszben szenvedőknek azért kell megfelelő diétát tartani, gyógyszereket szedni...
Krónikus betegségek és halálozás
MTI - 2011.05.03. 15:12
A krónikus betegségek, közöttük a rák, a cukorbaj és a szívbetegség felelősek a legtöbb halálesetért világszerte - figyelmeztetett szerdán az Egészségügyi Világszervet (WHO).
Befolyásolja az immunrendszer működése az inzulinrezisztanciát?
Medipress - 2011.04.26. 01:21
A Nature Medicine oldalain közölt tanulmány szerint, kapcsolat lehetséges az immunrendszer működése és a zsírsejtekben jelen lévő inzulinrezisztencia között.
A cukorbetegség növeli a rák kockázatát - Kutatás
Medipress - 2011.04.08. 18:37
A cukorbetegséget már korábban is számos szövődménnyel hozták összefüggésbe, de egyre több bizonyíték utal arra, hogy a rák megnövekedett kockázatát is hozzá lehet adni ehhez a listához.
Cukorbeteg gyerekek óvodai ellátása: Szándék kérdése a megoldás?
WEBBeteg - Abonyi Anita, újságíró - 2011.03.17. 05:17
Egyik oldalon tanácstalanság és szabályozatlanság, a másikon folyamatos kiútkeresés és lelkes összefogás tapasztalható a cukorbeteg gyermekek oktatási intézményekbe integrálásával...
Mesterséges hasnyálmirigy az 1-es típusú diabétesz ellen
MTI - 2011.02.13. 00:18
Mesterséges hasnyálmirigyet próbáltak ki 1-es típusú diabétesszel élő, állapotos nőknél brit kutatók, akik szerint a módszer jelentősen csökkentheti a terhes nők halálozását és a...
A terhességi cukorbetegség később is kockázati tényező marad
MTI - 2011.02.08. 13:07
Nagyobb a kockázata, hogy később 2-es típusú diabéteszük lesz azoknak a nőknek, akiknél várandósságuk idején terhességi cukorbetegség alakul ki, mégis keveseknél végzik csak el a szülés...
Egyes vegyületek is okozhatnak cukorbetegséget
MTI - 2011.01.15. 18:11
Bizonyos kémiai elemek, mint az arzén, vagy a számos műanyagban, rovarirtóban, cigarettafüstben lévő vegyület is hozzájárulhat a 2-es típusú diabétesz kialakulásához.
"Lábujjtörés után amputáció - Orvosi mulasztás?"
WEBBeteg - 2011.01.09. 05:17
"Cukorbeteg édesapám eltörte a lábát, és szerintem nem kapott megfelelő kezelést. Ennek eredménye az lett, hogy sajnos amputálni kell az egyik lábát. Mit gondol erről az esetről?" Válogatás...
A sajt hozzájárulhat a cukorbetegség megelőzéséhez
MTI - 2011.01.02. 14:14
A tejtermékekben olyan zsírsav található, amely csökkenti a felnőttkori cukorbetegség kifejlődésének kockázatát. Amerikai kutatók vizsgálatának eredményeit az Annals of Internal Medicine...
A túl vékony comb rizikófaktornak számít?
WEBBeteg - K. J., fordító - 2010.11.30. 20:23
Számos tényező ismert, amely a szív- és érrendszeri megbetegedés kialakulásának kockázatát növeli. Ide tartozik a túlsúlyosság, a hasi elhízás, s mostantól a túl vékony comb is. Utóbbi dán...
Autoimmun diabétesz: az értelmiségiek betegsége?
MTI - 2010.10.26. 18:37
A felsőfokú végzettségűeknél nagyobb valószínűséggel alakul ki a cukorbetegség ritkább, autoimmun formája - vélik a stockholmi Karolinska Intézet kutatói, akik több mint 56 ezer felnőtt...
Cukorbetegeknél gyakoribb a szívhalál
MTI - 2010.10.15. 10:33
A cukorbetegeknek nemcsak az érelmeszesedésre és ezzel összefüggésben a koszorúér-szűkületre nagyobb az esélyük, de a hirtelen szívhalálra is - állapították meg finn kutatók ötéves...
A magas vércukorszint növeli a műtétek utáni fertőzésveszélyt
Medipress - 2010.10.02. 18:05
A vércukorszint normalizálást célzó kezelés csökkenti a fertőzési arányt – olvasható az Archives of Surgery folyóirat szeptemberi számában.
A cukorbetegség megelőzése: a magnézium is segíthet
MTI - 2010.09.28. 09:10
Elegendő magnézium fogyasztása segíthet megelőzni a cukorbetegség kialakulását - vélik amerikai kutatók. Az Észak-Karolinai Egyetem szakemberei új kutatásukban rámutatnak arra, hogy mintegy...
Omega-3 zsírsavak: így csökkentik a gyulladást
Medipress - 2010.09.27. 12:47
A halolaj esetében régóta ismert, hogy serkenti az agyműködést és jót tesz a szívünknek és az érrendszerünknek is. A híres-neves omega-3 zsírsavval kapcsolatos pozitív hatások közül...