Téma: Cukorbetegség - 17. oldal

Az esti étkezés után egészséges járni egy kicsit, kiváltképp azoknak, akik 2-es típusú cukorbetegségben szenvednek - állapította meg egy új amerikai tanulmány, amelynek eredményeit a...
A legfrissebb kutatások eredményei azt mutatják, hogy csontjaink nem egyszerűen azt a vázat jelentik, mellyel állni tudunk, hanem a vércukor szabályozása során is fontos szerepet töltenek...

Mintaétrend cukorbetegeknek, 1400 kcal

Tudomány Kiadó - 2010.07.19. 10:53
Cukorbetegek számára ajánlott egyhetes mintaétrend, 1400 kcal energiabevitelre összeállítva az alábbiakban olvashatja.
Összefüggést talált a fehér rizs fogyasztása és a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának nagyobb kockázata között egy hétfőn közzétett amerikai tanulmány.
A porított szőlő hatékony lehet a szívbetegség és a cukorbetegség ellen. A biztató eredményeket a Kísérleti Biológia nemzetközi kongresszusán ismertették Kaliforniában.
Kanadai kutatók Andrew House vezetésével az ország öt egyetemi orvosi központjában, 238 diabéteszes páciensnél alkalmazták a B-vitamin terápiát, a próbát placebót szedő betegcsoporttal...
A nem megfelelően kezelt, magas vércukorszintű betegek csoportjában a szívritmuszavar kétszer gyakoribb, mint a cukorbajban nem szenvedők körében.

Olivaolajjal és zöldséggel a cukorbaj ellen

Független Hírügynökség - 2010.03.16. 16:03
A mediterrán étrend, amely arról ismert, hogy hasznos az érrendszernek, a felnőttkori cukorbaj ellen is jó, állapították meg spanyol kutatók.
Az Amerikai Diabétesz Szövetség szerint „Az orvosoknak fel kell világosítaniuk a szülőképes korban lévő nőket a terhességi cukorbetegségről, hogy azok terhességük során egészséges életmódot...

A kamilla a cukorbaj szövődményei ellen is jó

Független Hírügynökség - 2010.02.10. 22:12
A napi rendszerességgel fogyasztott kamillatea segíthet megelőzni a 2-es típusú cukorbaj komplikációit: a szem-, ideg- és vesekárosodást - fedezték fel brit és japán kutatók. Erről a BBC...

Cukorbetegség és sugárterápia

MTI - 2009.08.12. 09:21
Azoknál az embereknél, akik gyerekkorukban sugárterápiát kaptak rákkezelésként, mintegy kétszer nagyobb a diabétesz kialakulásának kockázata - állítják amerikai kutatók hétfőn megjelent...

H1N1: Kikre a legveszélyesebb a járvány?

WEBBeteg - Bodó Mariann, fordító - 2009.07.26. 19:46
Bizonyos egészségügyi problémáktól szenvedő emberek esetében, a sertésinfluenza fertőzés során súlyosabb komplikációk, szövődmények léphetnek fel. Tanácsok azzal kapcsolatban, hogyan...
Az olajos magvak vagy a mogyoróvaj fogyasztása csökkenti a szívbetegség kockázatát a 2-es típusú cukorbetegséggel élő nők körében - állítják kutatók.
Zöldségek és gyümölcsök bőségesebb, rendszeres fogyasztásával csökkenthető a felnőttekre jellemző 2. típusú cukorbetegség megjelenésének kockázata. A csaknem két évtizedes megfigyelések...

Újdonság - folyamatos vércukor monitor

WEBBeteg - Szigeti Ildikó, újságíró - 2009.02.13. 17:32
Összesen 15 egészségügyi intézmény diabetológiai centrumában lesz elérhető a BASF Hungária Kft. 7 millió forintos adománya, amely jelentősen javítja a cukorbetegek életminőségét a ma...

Felnőttkori betegségek már a gyerekeknél is

WEBBeteg - Cs. K., fordító - 2008.12.15. 15:55
Egyre gyakrabban jelennek meg a gyerekeknél is az eddig csak felnőttekre jellemző betegségek, mint az artériák elkopása, a pre-diabétesz, a magas koleszterin-szint és a hipertónia. A...

Disznó hasnyálmirigysejtek transzplantációja

Független Hírügynökség - 2008.10.21. 12:05
Új-Zélandon kedden engedélyezték a disznó hasnyálmirigysejtek beültetésének klinikai tesztjét. A disznósejtek emberekbe való transzplantációjától áttörést várnak a cukorbetegség...