• A 9 leggyakoribb fitness mítosz

        Szerző: KamaszPanasz

        Úgy gondolja, már mindent tud a megfelelő edzésről? Meglepően sok a tévhit a fitness körül!

        1.Kevésbé megterhelő futópadon futni

        A futás egy nagyszerű edzésforma, viszont terheli a térdet. És miután a térdízületekre ránehezedik szinte az egész testsúlyunk, így a futópadon való futás ugyanolyan terheléssel jár a térdízületek számára, mint a bárhol másutt (salak, aszfalt, stb.) való futás - nyilatkozta Todd Schlifstein  a new yorki egyetem professzora.

        Hirdetés

        A legjobb módszer arra, hogy csökkentsük a térd terhelését az, hogy kevesebbet edzünk.Viszont hogyha a futást más kardio-gyakorlatokkal egészítjük ki, például szobabiciklizéssel, akkor jelentősen csökkenthetjük a térdízületek terhelését.

        2. A hasizom erősítő gépeken végzett gyakorlatok megelőzik a zsír lerakódását a hason

         

         Mit jelent, ha valakinek "sportszíve" van?
        A rendszeres mozgás növeli az állóképességet, segít fiatalságunk megőrzésében és számos súlyos egészségügyi probléma kialakulását megelőzi. Aki sportol, egészséges, vélhetjük mindezek alapján. Miért van szükség mégis a hobbi- és élsportolók rendszeres szűrésére?
        Mit jelent, ha valakinek "sportszíve" van?>>

        Ne higgyen el mindent, amit a tv-shopban hall! A hasizom gyakorlatok arra valók, hogy erősítsék a hasfalat, a hasizmokat; ez nem jelenti azt, hogy ettől kevesebb zsír fog ott lerakódni.

        Persze hogyha nagyon sok hasizom gyakorlatot végzünk, a has izmai dominálnak a zsír helyett, és ez ekkor eredményezhet látványos fogyást.

        Mindezek mellett a sokat reklámozott hasizom erősítő gépek, önmagukban nem jelentenek fogyást, használatuk csak az izmokat erősíti, fogyni nem fogunk tőle.

        A fogyáshoz szükségesek a kardio és az erőnléti edzések, melyektől ténylegesen csökken a tested zsírtartalma.

        3. Az aerobic anyagcsere gyorsító hatása több órával az edzés után is érezhető

         

        WEBBeteg Testtömegindex kalkulátor
        Az elhízás mértékének számszerűsített meghatározására a testtömeg index (BMI) szolgál, mely a kilogrammban mért testtömeg és a méterben mért testmagasság négyzetének hányadosa.  
        Tesztelje magát!>>

        Ez az állitás részben igaz. Viszont a kalória égetés edzés után nem olyan nagy mennyiségű, mint gondolná.

        Az anyagcsere felgyorsul egy aerobic edzés után, viszont ilyenkor már a kalória égetés nagyon csekély mennyiségű, maximum 20 extra kalóriát égetünk el.

        Legjobb módszer a kalóriák elégetésére a sok kardio és erőnléti edzés.

        4. Az úszás jó módszer a súlyvesztésre

        Az úszás talán az egyik legjobb edzésforma: növeli a tüdőkapacitásunkat, szálkásítja az izmokat, javítja az erőnlétünket, és még az ízületeinket sem terheli meg annyira. Bármilyen meglepő, a tudósok azt állítják, hogy az úszás nem alkalmas a fogyásra. Ez azért van, mert a vízben a test dehidratálódik, és ilyenkor nem veszít súlyt.

        5. A jóga jó hatással van mindenféle hátfájdalomra

         

         Az izomláz - pihentessük vagy dolgozzunk rá?
        A manapság egyre népszerűbb fitnesz terjedésével joggal kérdezhetjük, hogy vajon nem ártunk-e szervezetünknek az izomlázat okozó erőteljes fizikai terheléssel. Mi áll a kellemetlen tünetcsoport hátterében?
        Az izomláz - pihentessük vagy dolgozzunk rá?>>

        Tény, hogy a jóga nagyon jó gyógyír sokfajta hátfájdalomra, bár korántsem hatásos annak mindegyik fajtája ellen.

        Hogyha a hátfájás izom jellegű, akkor igen: a jóga, a nyújtások, és különböző pozíciók segítenek elűzni a fájdalmat.

        Ha a fájdalma nem izomhoz köthető, hanem inkább a gerinchez - például gerincsérv -, akkor a jóga kifejezetten rossz döntés ilyenkor, hiszen ahelyett hogy megszüntetné, előidézi a fájdalmat. Mielőtt bármilyen gyakorlatot is végezne hátfájásra, kérje ki az orvosa véleményét.

        6. Aki nem izzad, nem edz elég keményen

         

         Mindent a sport egészségügyi hatásairól
        Sportról a WEBBetegen>>

        Az izzadás nem feltétlenül annak a mérője, hogy milyen keményen edz, hiszen az izzadtság csak arra szolgál, hogy hűtse a testet, ha nagyon felhevült.

        Az izzadásnak nincs köze ahhoz, hogy hány kalóriát éget, ezért a sétálás, és más olyan gyakorlatok, amelyektől nem izzad le, szintén hatásosak.

        7. Ha edzés közben jó a közérzet, akkor biztosan nem hajszolja túl magát

         

         Téli sport a szabadban - Mikortól veszélyes?
        "Nulla fok körül még nem rossz futni, de mínusz tíz foknál már azt javaslom pácienseimnek, hogy ne a szabadban sportoljanak" - hívta fel a figyelmet Christian Gäbler osztrák szakember.
        Téli sport a szabadban - Mikortól veszélyes?>>

        A legnagyobb hiba, amikor az emberek úgy kezdenek bele, vagy térnek vissza egy edzésprogramhoz, hogy kezdetben sokkal többet edzenek, mint amennyit kellene.

        Ez általában azért van, mert ilyenkor ’jól’ érezzük magunkat edzés közben.

        Bármilyen jó is közérzetünk az első edzésen, semmi estre sem szabad ilyenkor túlhajszolni magunkat. Ilyenkor a szervezet még nincs hozzászokva ekkora megterheléshez, és nem is fejlődik még, ráadásul az eredmény csak egy kiadós izomláz lesz később.

        8. A kondigépek hatásosabb módjai az edzésnek, hiszen rajtuk csak szabályosan lehet edzeni

         

         Mire utal a pulzusszám?
        A pulzus vizsgálata az egyik legrégebben alkalmazott orvos-diagnosztikai módszer, mely a szív hallgatózásával, a vérnyomás mérésével együtt végezve a mai napig nélkülözhetetlen része az általános betegvizsgálatnak. Hogyan érdemes mérni? >>

        Talán úgy látszik, hogy egy kondigép automatikusan a megfelelő pozícióba rakja a testet, hogy szabályosan végre tudja hajtani a gyakorlatokat.

        Ez így nem teljesen igaz, mert a kondigépek testsúlyra, vagy testmagasságra vannak tervezve, igy a korrekt beállítások nagyon fontosak.

        Ezek mellett a kondigépeknek is vannak különféle ’szabályai’, ezért rengeteg fajta módon el lehet rontani egy gyakorlatot. A helyes használatukról kérdezze meg egy edző, vagy hozzáértő személy tanácsát, és tartsa is be azt.

        9. Fájdalom nélkül nincs eredménye az edzésnek?

         

         Kezdő futók 10 leggyakoribb hibája
        A futás nem csak az állóképességet javítja, és segít az ideális testsúly elérésében, de fiatalon is tart. A felhőtlen örömért azonban kerüljük el a leggyakoribb hibákat!
        Kezdő futók 10 leggyakoribb hibája>>

        A szakértők szerint az az állítás, hogy fájdalom nélkül nincs eredmény, a legveszélyesebb hibát takarja, amit az emberek edzés közben elkövethetnek.

        A fitnesz gyakorlatoknak nem szabad fájniuk, mialatt végrehajtjuk azokat, mert különben valamit rosszul csinálunk.

        Hogyha a gyakorlatok fájdalmat okoznak, hagyja abba az edzést, mert ilyenkor komoly sérüléseket is összeszedhet.

        (Kamaszpanasz.hu)

        Módosítva: 2010.03.02 19:07, Megjelenés: 2010.03.02 19:07
      • Cikkajánló

        Koronavírus

        Koronavírus

        MTI

        Kiket sújt leginkább a járvány az eddigi legátfogóbb tanulmány szerint?

        PMS

        PMS

        WEBBeteg - Szponzorált tartalom

        Ötféle alaptípust lehet megkülönböztetni. Te melyikbe tartozol? Teszteld magad!

        Ingyenes kardiológiai szűrés az amatőr sportolóknak

        Részletes sportkardiológiai szűrővizsgálattal is készülnek a Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinika munkatársai a februári Semmelweis Egészségnapra.

        Sokszor túlfeszítik a húrt az amatőr futók

        Nem biztos, hogy a futás a legjobb mozgásforma mindenkinek, ennek ellenére az amatőr futók túlnyomó többsége még soha nem kérte ki szakember tanácsát edzés előtt.

        Edzéstervek - Néhány tanács kezdőknek

        Edzéstervet összeállítani és az edzést elkezdeni nem egyszerű feladat. Következetesen, kornak és állóképességnek megfelelően kell végezni, hiszen egy rosszul létrehozott tervezés akár el is veheti a fitneszre vágyók kedvét.

        Pályázz az aranyra! - 10 fitnesz tanács a mindennapok olimpikonjainak

        Nem kell profi sportolónak lenned ahhoz, hogy a mindennapok hőse legyél! Kerülj csúcsformába, akár csak egy olimpikon! Ha nem tudod hogyan láss neki, íme néhány tanács.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA