• Kegel-gyakorlatok - A férfi vizelet inkontinencia kezelése

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Papos István, urológus

        A férfi vizelet inkontinencia megelőzhető és kezelhető. Az úgynevezett Kegel medencefenék gyakorlatok segítenek átvenni az irányítást a vizeletcsepegés felett.

        Ha naponta 2-3 alkalommal öt percig végez Kegel-gyakorlatokat, jelentősen javíthatja a vizeletcsepegés feletti kontrollját. Emellett a Kegel-gyakorlatok segítségével erőteljesebb orgazmust és erekciót tapasztalhat.

        Mik azok a Kegel-gyakorlatok?

        A Kegel-gyakorlatok olyan medencefenék erősítő gyakorlatok összefoglaló neve, amelyek segítenek a medencefenék izmok erősítésében, a vizelettartás szabályozásában.

        A férfiaknál a vizelet inkontinenciát a húgycsövet körülvevő záróizomzat gyengesége okozhatja, ez kialakulhat prosztataműtétet követően, okozhatja a húgyhólyag izomzatának rendellenessége. A Kegel-gyakorlatokkal a záróizom szabályozásának képessége javul, vagy bizonyos esetekben teljesen regenerálódik.

        Hirdetés

        Hogyan kell a férfiaknak a Kegel-gyakorlatokat végezni?

        A Kegel-gyakorlatok végzése könnyű, ha tudjuk, mely izmokat célozzuk meg. Ezeket vizelés közben a legegyszerűbb megtalálni. Íme, hogyan

        • Vizelés közben félúton próbálja megállítani vagy lelassítani a vizelet áramlását.
        • Ne feszítse a fenék-, láb- vagy has izmait, és ne tartsa vissza a lélegzetét!
        • Ha sikerül lassítani vagy leállítani a vizelet áramlását, sikeresen megtalálta ezeket az izmokat.

        Vannak, akiknek úgy sikerül megtalálni ezeket az izmokat, hogy azt képzelik, próbálják megállítani a bélgázokat. Az ehhez szükséges izmok összeszorítása húzó érzést okoz; ezek a megfelelő izmok a kismedencei gyakorlatokhoz. Fontos, hogy ne szorítson össze más izmokat.

        Egyeseknek biofeedbackre van szükség a megfelelő izmok megtalálásához.

        • Szorítsa össze ezeket az izmokat, mialatt lassan elszámol ötig.
        • Fokozatosan lazítsa el az izmokat, mialatt lassan elszámol ötig.
        • Ismételje meg a feladatot 10-szer.
        • Napi három alkalommal végzett 10 ismétlés ajánlott!

        Eleinte könnyebbséget jelenthet, ha a Kegel-gyakorlatokat fekvő helyzetben végzi, így nem kell az izmoknak a gravitációval is küzdeni. Emellett az is segítség lehet, ha kezdetben csak két-három másodpercre szorítja össze az izmokat, majd fokozatosan növelve az időt végül egy lassú öt vagy tíz másodpercig, már álló helyzetben is tudja végezni a gyakorlatokat. Így nagyobb súly nehezedik az izmokra, növelve az edzés hatékonyságát, javítva az izmok feletti kontrollt.

        Mikor tapasztalható a Kegel-gyakorlatok eredménye?

        Bármely edzésről legyen is szó, az érezhető eredményhez idő kell, ezért legyen türelmes. Ha napi háromszor végez Kegel-t, három-hat héten belül jobb hólyag-kontrollt kell tapasztalnia – de vannak, akiknek ennyi idő sem kell hozzá. Próbálja meg napi rendszerességgel nyilvántartani a vizeletcsepegését, így hamarabb észreveszi a javulást!

        Ha egy hónap múlva sem tapasztal változást, valószínűleg nem találta meg a megfelelő izmokat a Kegel-gyakorlatokhoz. Hívja orvosát vagy urológusát, aki tippjeivel segít abban, hogyan lehet megtalálni és sikeresen edzeni a megfelelő izmokat.

        Bővebben Vizelet inkontinencia férfiaknál - Teendők a megelőzésért

        3 tipp a Kegel gyakorláshoz

        A leghatékonyabb gyakorlatok azok, amelyeket rendszeresen végzünk. Az alábbi egyszerű tippek segítségével könnyebb lesz rendszeresen végezni a Kegel-gyakorlatokat:

        • Állandóság - Minden nap ugyanabban az időben gyakoroljon – legyen ez az első dolog reggel, vizelés, fogmosás vagy TV-nézés közben.
        • Koncentráljon az előnyökre. Ha rendszeresen végzi a Kegel-gyakorlatokat, valós változás következik be a vizelet inkontinenciában.
        • Figyeljen a fejlődésre. Idővel észreveszi, hogy az inkontinenciája javul, kevesebb a vizeletszivárgás, csepegés.

        A Kegel-gyakorlatok végzésének további előnyei

        1. Segít az ejakuláció szabályozásában

        A Kegel-gyakorlatok végzése segít a korai magömlés kezelésében is. A kismedencei izmok erősítése segít abban, hogy visszatartsa az ejakulációt.
        Amikor ejakuláció közeli állapotban találja magát szex közben, feszítse meg a medencefenék izmait, hogy megakadályozza azt. Ezzel időt nyer és olyan pozícióra válthat, ami segíthet elodázni az orgazmust.

        2. Növeli az erekció erejét és méretét

        A Kegel-gyakorlatok végzése több vért juttat a péniszbe, mely következtében az erekció nagyobb, keményebb és hosszabb ideig tartó lehet. Emellett a Kegel-gyakorlatok akkor is segítenek, ha a már fennálló erekció valami miatt (pl. óvszer felvétele) lanyhulna. A medencefenék izmait erősítő torna segíthet az erekciós zavarban szenvedő férfiakon is.

        3. Intenzívebb orgazmus

        A Kegel-gyakorlatok rendszeres végzése intenzívebb orgazmust, sőt, egyeseknél többszörös orgazmust segít elő.

        Olvasson tovább! Az inkontinencia kezelése - A Kegel-gyakorlat

        Forrás: WEBBeteg
        Cs. K., fordító; webmd.com
        Lektorálta: Dr. Papos István, urológus

        Töltse le itt az ingyenes férfi gátizomtorna füzetet!

        Módosítva: 2018.10.08 09:41, Megjelenés: 2018.10.03 08:42
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Éjszakai bepisilés

        Éjszakai bepisilés

        Dr. Sándor György

        Kezelésével megelőzhetők a betegség következményei. Hogyan gyógyítható?

        Onkológiai kezelés

        Onkológiai kezelés

        Dr. Ujj Zsófia Ágnes

        A terápia egyik mellékhatása szájnyálkahártya-gyulladás lehet. Hogyan előzze meg?

        Férfi inkontinencia - egy kicsit más szemmel

        Az inkontinencia manapság már a férfiak körében is egyre gyakrabban megjelenő probléma, amely jelentős hatással lehet az egyén életminőségére. A legtöbben azonban nem szívesen beszélnek róla, hajlamosak eltitkolni, és még mindig meglehetősen tabutémának számít, így nem ritkán pszichológiai distressz, szorongás és depresszió is társul hozzá.

        Nem csak a műtét segíthet a vizelettartási problémákon

        A vizelet inkontinencia hátterében számos probléma állhat, de bármi is a kiváltó ok, egy biztos: ahhoz, hogy a tünetek enyhüljenek, az izomzat eredeti állapotának visszaszerzésére is törekedni kell. A kismedencei izmok edzése egyáltalán nem olyan egyszerű, mint sokan gondolják, de megvan már a módszer, ami segíthet a vizelettartási problémákon - mondja Dr. Pácsa Szilvia, a Belvárosi Orvosi Centrum nőgyógyász szakorvosa.

        Az inkontinencia kezelése - A Kegel-gyakorlat

        A Kegel-gyakorlat az inkontinencia kezelésére szolgáló módszer. Arnold Kegel 1952-ben elsők között publikált a pubococcygeus (PC) női izomcsoport jelentőségéről. Ez az alhasi izomcsoport felelős a hüvely és húgycső körüli, valamint méh- és gátkörnyéki szervek felfüggesztéséért, feszességéért.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.