• Kegel-gyakorlatok - A férfi vizelet inkontinencia kezelése

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Papos István, urológus

        A férfi vizelet inkontinencia megelőzhető és kezelhető. Az úgynevezett Kegel medencefenék gyakorlatok segítenek átvenni az irányítást a vizeletcsepegés felett.

        Ha naponta 2-3 alkalommal öt percig végez Kegel-gyakorlatokat, jelentősen javíthatja a vizeletcsepegés feletti kontrollját. Emellett a Kegel-gyakorlatok segítségével erőteljesebb orgazmust és erekciót tapasztalhat.

        Mik azok a Kegel-gyakorlatok?

        A Kegel-gyakorlatok olyan medencefenék erősítő gyakorlatok összefoglaló neve, amelyek segítenek a medencefenék izmok erősítésében, a vizelettartás szabályozásában.

        A férfiaknál a vizelet inkontinenciát a húgycsövet körülvevő záróizomzat gyengesége okozhatja, ez kialakulhat prosztataműtétet követően, okozhatja a húgyhólyag izomzatának rendellenessége. A Kegel-gyakorlatokkal a záróizom szabályozásának képessége javul, vagy bizonyos esetekben teljesen regenerálódik.

        Hirdetés

        Hogyan kell a férfiaknak a Kegel-gyakorlatokat végezni?

        A Kegel-gyakorlatok végzése könnyű, ha tudjuk, mely izmokat célozzuk meg. Ezeket vizelés közben a legegyszerűbb megtalálni. Íme, hogyan

        • Vizelés közben félúton próbálja megállítani vagy lelassítani a vizelet áramlását.
        • Ne feszítse a fenék-, láb- vagy has izmait, és ne tartsa vissza a lélegzetét!
        • Ha sikerül lassítani vagy leállítani a vizelet áramlását, sikeresen megtalálta ezeket az izmokat.

        Vannak, akiknek úgy sikerül megtalálni ezeket az izmokat, hogy azt képzelik, próbálják megállítani a bélgázokat. Az ehhez szükséges izmok összeszorítása húzó érzést okoz; ezek a megfelelő izmok a kismedencei gyakorlatokhoz. Fontos, hogy ne szorítson össze más izmokat.

        Egyeseknek biofeedbackre van szükség a megfelelő izmok megtalálásához.

        • Szorítsa össze ezeket az izmokat, mialatt lassan elszámol ötig.
        • Fokozatosan lazítsa el az izmokat, mialatt lassan elszámol ötig.
        • Ismételje meg a feladatot 10-szer.
        • Napi három alkalommal végzett 10 ismétlés ajánlott!

        Eleinte könnyebbséget jelenthet, ha a Kegel-gyakorlatokat fekvő helyzetben végzi, így nem kell az izmoknak a gravitációval is küzdeni. Emellett az is segítség lehet, ha kezdetben csak két-három másodpercre szorítja össze az izmokat, majd fokozatosan növelve az időt végül egy lassú öt vagy tíz másodpercig, már álló helyzetben is tudja végezni a gyakorlatokat. Így nagyobb súly nehezedik az izmokra, növelve az edzés hatékonyságát, javítva az izmok feletti kontrollt.

        Mikor tapasztalható a Kegel-gyakorlatok eredménye?

        Bármely edzésről legyen is szó, az érezhető eredményhez idő kell, ezért legyen türelmes. Ha napi háromszor végez Kegel-t, három-hat héten belül jobb hólyag-kontrollt kell tapasztalnia – de vannak, akiknek ennyi idő sem kell hozzá. Próbálja meg napi rendszerességgel nyilvántartani a vizeletcsepegését, így hamarabb észreveszi a javulást!

        Ha egy hónap múlva sem tapasztal változást, valószínűleg nem találta meg a megfelelő izmokat a Kegel-gyakorlatokhoz. Hívja orvosát vagy urológusát, aki tippjeivel segít abban, hogyan lehet megtalálni és sikeresen edzeni a megfelelő izmokat.

        Bővebben Vizelet inkontinencia férfiaknál - Teendők a megelőzésért

        3 tipp a Kegel gyakorláshoz

        A leghatékonyabb gyakorlatok azok, amelyeket rendszeresen végzünk. Az alábbi egyszerű tippek segítségével könnyebb lesz rendszeresen végezni a Kegel-gyakorlatokat:

        • Állandóság - Minden nap ugyanabban az időben gyakoroljon – legyen ez az első dolog reggel, vizelés, fogmosás vagy TV-nézés közben.
        • Koncentráljon az előnyökre. Ha rendszeresen végzi a Kegel-gyakorlatokat, valós változás következik be a vizelet inkontinenciában.
        • Figyeljen a fejlődésre. Idővel észreveszi, hogy az inkontinenciája javul, kevesebb a vizeletszivárgás, csepegés.

        A Kegel-gyakorlatok végzésének további előnyei

        1. Segít az ejakuláció szabályozásában

        A Kegel-gyakorlatok végzése segít a korai magömlés kezelésében is. A kismedencei izmok erősítése segít abban, hogy visszatartsa az ejakulációt.
        Amikor ejakuláció közeli állapotban találja magát szex közben, feszítse meg a medencefenék izmait, hogy megakadályozza azt. Ezzel időt nyer és olyan pozícióra válthat, ami segíthet elodázni az orgazmust.

        2. Növeli az erekció erejét és méretét

        A Kegel-gyakorlatok végzése több vért juttat a péniszbe, mely következtében az erekció nagyobb, keményebb és hosszabb ideig tartó lehet. Emellett a Kegel-gyakorlatok akkor is segítenek, ha a már fennálló erekció valami miatt (pl. óvszer felvétele) lanyhulna. A medencefenék izmait erősítő torna segíthet az erekciós zavarban szenvedő férfiakon is.

        3. Intenzívebb orgazmus

        A Kegel-gyakorlatok rendszeres végzése intenzívebb orgazmust, sőt, egyeseknél többszörös orgazmust segít elő.

        Olvasson tovább! Az inkontinencia kezelése - A Kegel-gyakorlat

        Forrás: WEBBeteg
        Cs. K., fordító; webmd.com
        Lektorálta: Dr. Papos István, urológus

        Töltse le itt az ingyenes férfi gátizomtorna füzetet!

        Módosítva: 2018.10.08 09:41, Megjelenés: 2018.10.03 08:42
      • Cikkajánló

        Új típusú koronavírus

        Új típusú koronavírus

        MTI/Konzuli Szolgálat

        Nemzetközi szinten is magas az új típusú koronavírus veszélyessége.

        Gyógymasszázs

        Gyógymasszázs

        Dr. Bender Tamás

        Gyógymasszőr vagy gyógytornász végzi. Leginkább kiegészítő kezelésnek rendelik.

        Százezreket érint Magyarországon az inkontinencia

        3600 fő bevonásával készült hazai felmérés a vizeletvisszatartási problémában, közismert nevén inkontinenciában szenvedőkről. A betegségben egyébként több mint 400 millió ember érintett világszerte.

        Az inkontinencia kezelése - A Kegel-gyakorlat

        A Kegel-gyakorlat az inkontinencia kezelésére szolgáló módszer. Arnold Kegel 1952-ben elsők között publikált a pubococcygeus (PC) női izomcsoport jelentőségéről. Ez az alhasi izomcsoport felelős a hüvely és húgycső körüli, valamint méh- és gátkörnyéki szervek felfüggesztéséért, feszességéért.

        Hogyan birkózzon meg az inkontinenciával a munkahelyén?

        A hiperaktív hólyag különösen sok kényelmetlenséget okozhat a munkahelyen, ám tippjeink segítenek.

        Hogyan kezelhető a férfi vizelet inkontinencia?

        A vizelet inkontinencia nem kizárólag a nők problémája, gyakran előfordul a férfiaknál is. Az inkontinenciával járó kellemetlenségek ellen ma már számos olyan termék áll rendelkezésre, amely kifejezetten a férfiak anatómiáját figyelembe véve készült, ennek köszönhetően pedig a legnagyobb kényelmet tudja biztosítani minden érintett számára.

        Vizelet inkontinencia férfiaknál - Teendők a megelőzésért

        A férfiak körében előforduló vizelet inkontinencia hátterében állhat szervi ok, valamilyen betegség vagy beavatkozás, ugyanakkor fakadhat helytelen életmódbeli sajátosságokból is. Az sem igaz, hogy az inkontinencia az öregedés feltétlen velejárója lenne a férfiaknál. Mit lehet tenni annak érdekében, hogy az inkontinencia kellemetlen tüneteit elkerüljük?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.