• Hogyan nyerheti vissza lendületét? Tippek tavaszra

        Szerző: WEBBeteg

        Miért is lustulunk el télen, és mit tehetünk annak érdekében, hogy visszanyerjük fittségünket?

        A téli hónapok alatt a legtöbb ember szervezete elszokik a rendszeres mozgástól, a fényhiány negatívan hat a pszichére és a testi teljesítőképességre, az alvás-ébrenlét ritmus is összezavarodik, az egyoldalú táplálkozás és a téli hónapokra jellemző gyakori fertőző betegségek legyengítik az immunrendszert. Az évszakok változásaihoz a szervezetnek nem könnyű alkalmazkodni. Mindezek miatt tavasszal sokan érzik magukat fáradtnak és levertnek.

        Hasznos tanácsok

        Fizikai aktivitás

        • Mielőtt rendszeres edzésbe kezdene, vizsgáltassa meg magát orvossal, hogy ízületei, szíve és érrendszere bírják-e a terhelést.
        • Ne terhelje túl magát! Az edzések időtartamát és intenzitását csak fokozatosan növelje!
        • Tartózkodjon sokat a friss levegőn! A séta, a kirándulás, túrázás jó időben remek időtöltés. Ne feledkezzen meg a kullancsokkal szembeni védekezésről és a naptej használatáról!
        • A sportsérülések megelőzése érdekében mindig melegítsen be sporttevékenységek végzése előtt!
        • Ha izom- vagy ízületi fájdalmat észlel, tartson pihenőt! Végezzen nyújtó gyakorlatokat és masszírozza a fájdalmas területet! Ha ismét fájdalom jelentkezik, hagyja abba az edzést és forduljon orvoshoz!

        Táplálkozás

        • Fogyasszon sok friss zöldséget, gyümölcsöt és teljes kiőrlésű gabonaterméket!
        • Igyon sok folyadékot! A verejtékkel együtt a szervezet ásványi anyagokat is veszít. Folyadékpótlásra a legmegfelelőbbek az ásványvizek, illetve a cukrozatlan zöldség- és gyümölcslevek. Vese-, szív- és anyagcsere-betegségben szenvedők a napi fogyasztható folyadékmennyiséggel kapcsolatban kérjék kezelőorvosuk tanácsát!
        • Nagyon fontos megfelelő táplálkozással biztosítani a vitaminszükségletet, tavasszal elsősorban az E- és C-vitaminra, valamint a béta-karotinra kell odafigyelni, mert ezek a leghatékonyabbak a szöveteket károsító szabadgyökökkel szemben. Hiánybetegség esetén orvosa vitaminkészítmények szedését rendelheti el, melyeket orvosa előírásai szerint kell szedni.

        Ha a fáradtság érzése tartósan fennáll, gyakran jelentkezik, nem tudja kipihenni magát, forduljon orvoshoz, mert ez a panasz önmagában is orvosolandó, ráadásul hátterében kezelést igénylő betegségek is állhatnak!

        WEBBetegForrás: WEBBeteg

        Módosítva: 2019.03.29 11:06, Megjelenés: 2018.03.16 11:35
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Az Ön bőre milyen?

        Az Ön bőre milyen?

        Peterman Krisztina

        Bőrünk típusának megfelelő ápolást igényel. Milyen jelekből határozható meg bőrtípusunk?

        Önálló fejfájások

        Önálló fejfájások

        Dr. Ertsey Csaba PhD, Med. Habil

        A visszatérő fejfájások túlnyomó többsége az önálló fejfájások közé sorolható.

        Hogyan mérje helyesen a vérnyomását otthon?

        A vérnyomás több tényezőtől függ, így a testhelyzettől, a napszaktól, az érzelmi állapottól, a fizikai aktivitástól. A mérést befolyásolja a kar vastagsága és a mandzsetta mérete.

        Fagyási sérülés - Mit tegyen és mit ne?

        Száraz hidegben, amikor a hőmérséklet 0 Celsius-fok körüli, különösen gyakoriak a fagyási sérülések.

        Életmódváltás: valóban olyan nehéz? Kiderítjük!

        Rengeteget hallunk arról, hogy mit kell tennünk egészségünk megőrzése érdekében, de a gyakorlatban sokszor mégsem olyan egyszerű áttérni a kiegyensúlyozott étrendre és beiktatni az életünkbe a rendszeres testmozgást. A sikeres életmódváltás mégsem lehetetlen, ezt egy olvasónk segítségével be is bizonyítjuk.

        Út az életmódváltáshoz

        Az életmódváltás a megfelelő tudás birtokában csak elhatározás kérdése. Egyszerűnek hangzik, de természetesen még így sem egyszerű, hiszen számos olyan nehézségbe ütközhetünk, amire a kezdet kezdetén nem is gondoltunk. Mit tehetünk? Hogyan szabjuk személyre az életmódváltással járó ajánlásokat?

        Az egészséges táplálkozás elengedhetetlen

        A sportolóknál kiemelkedően nagy hangsúlyt kap az egészséges táplálkozás, mely elengedhetetlen ahhoz, hogy szervezetük megfeleljen a sokszor túlzott mértékű terhelésnek és elvárásoknak. Cikkünkben a különböző szervek egészséges működéséhez szükséges alapvető élelmiszereket és tápanyagokat vesszük sorra.

        Ideális táplálkozás szabadidős sportolóknak - II. rész

        Mikor és mit érdemes enni edzés után? Mire kell figyelnie annak, aki azért sportol, mert fogyni szeretne? Cikkünkből megtudhatja a válaszokat.

        Ne csak álom legyen a fogyás!

        A sport nem csak alakunknak tesz jót, hanem önértékelésünket is javítja. Egy kis életmódbeli változtatással feszes izmokra és jó közérzetre tehet szert.

        Alapvető táplálkozási tippek sportolóknak

        Az egészséges megfelelő élelmiszerekből összeállított étrend fontos feltétele annak, hogy a sporttal elérjük a kívánt eredményt hobbi- és élsportolóként is. Akár azért edzünk, hogy leadjuk a fölösleges kilókat, akár erősebb izmokat vagy jobb állóképességet szeretnénk, akár az aranyéremre pályázunk, nagyon fontos, hogy odafigyeljünk a kiegyensúlyozott táplálkozásra.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.