• Hogyan ne hízzon karácsonykor?

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Ujj Zsófia, belgyógyász, hematológus

        Hízás nélkül túl lenni a karácsonyon? Első hallásra szinte lehetetlennek tűnik, pedig lehetséges! Nyugodtan ehet a bejgliből, ha közben nem feledkezik meg a céljáról.

        Tény, hogy az ünnepek nem a nélkülözés vagy a fogyókúra időszaka, így kihívást jelenthet, hogy anélkül csinálja végig, hogy visszaszedné azokat a kilókat, melyeket kemény munkával dolgozott le.

        A fogyókúra az év bármely más szakában is nehéz, ám az ünnepekkel járó stresszel való megbirkózás, és a kalóriadús ünnepi ételek különösen megnehezítik azt. A legtöbb ember átlagosan fél-1 kg-ot hízik ez idő alatt.

        Az ünnepek közeledtével 2 egészséges választása van: ragaszkodjon az edzésprogramjához és fogyjon tovább, vagy legalább őrizze meg a jelenlegi testsúlyát!

        Hirdetés

        A 200 kalóriás stratégia

        A testsúlyfenntartásra nincsenek olyan általános szabályok, melyek mindenki számára egyformán működnek. Picit lazítson az étrendjén, és mérje magát rendszeresen – így megtudhatja, mennyi extra kalóriát vihet be a szervezetébe, anélkül, hogy hízna. Ez általában 200 kalória!

        Íme, 10 tipp a karácsonyi hízás elkerülésére:

        1. Figyeljen az adagokra! – Tanulmányok bizonyítják, minél több étel van felszolgálva, hajlamosak vagyunk annál többet enni, még abban az esetben is, ha nem igazán szeretjük az adott ételt! Különösen a mártásoknál, desszerteknél figyeljen oda – ezek több kalóriát tartalmaznak!

        2. Mozogjon! – A testmozgás a testsúly megtartásánál még fontosabb, mint fogyásnál! Emellett segít a stresszkezelésben is és energiával tölt fel, mely által könnyebben megbirkózik az ünnepi feladatokkal! Ha nincs ideje edzőterembe menni, végezzen egy 10-15 perces intervallum edzést! Ebből ma már számos telefonra letölthető alkalmazás is létezik!

        3. Mérje magát rendszeresen! – Legalább hetente egyszer mérje a testsúlyát! Történjen ez reggel, hólyagürítés után – ha mindig ugyanakkor méri magát, reális képet kap arról, mikor kell visszafogni a kalóriákat és többet mozogni!

        4. Fogyasszon sok sovány fehérjét! – A sovány húsokból, tejtermékekből származó fehérjebevitel rostgazdag zöldségekkel és gabonafélékkel párosítva segíti abban, hogy kevesebb kalória mellett is tovább legyen teltségérzete.

        5. Ne feledkezzen meg az egészséges reggeliről!  - Azok, akik reggeliznek, kevesebb kalóriát visznek be a szervezetükbe a nap hátralévő részében. Az egészséges reggeli azáltal is segíti a fogyást, hogy felpörgeti a metabolizmust és elegendő energiával lát el a napi feladatokhoz.

        6. Szedje ki tányérra! – Sokkal nehezebb követni, miből mennyit evett, ha azt a nagy közös tálról falatozza a többiekkel, vagy a zacskóból eszi. Éppen ezért, legyen szó snackről vagy bármi másról, mindig szedje ki tányérra és onnan fogyassza el!

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        7. Ha nem ízlik, ne egye! – Miért vinne be olyan kalóriát a szervezetébe, mely még csak nem is okoz örömet? Egyetlen falatból meg tudja állapítani, hogy ízlik-e valami, vagy sem!

        8. Fogyasszon levest vagy salátát a parti előtt! – Egy nagy zöld saláta vagy zöldségleves a főétel előtt csökkenti a később bevitt kalóriamennyiséget!

        9. Csillapítsa sóvárgását pár falattal! – Egy szelet bejgli vagy zserbó, és egy pohár likőr könnyen tartalmazhat akár 400 kalóriát is. Csillapítsa sóvárgását egy –két falattal, vagy válasszon alacsony kalóriájú alternatívát!

        10. Élvezzen minden falatot! – Üljön le, lazítson és élvezzen minden falatot, ízt, textúrát a szájában! Étkezzen lassan, hogy az agyához eljusson az üzenet, a gyomra tele van!

        WEBBetegForrás: WEBBeteg
        Cs. K., fordító; webmd.com
        Lektorálta: Dr. Ujj Zsófia, belgyógyász, hematológus

        Legutóbb frissült: 2016.12.23 18:37
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Diabétesz gyermekeknél

        Diabétesz gyermekeknél

        Dr. Horváth Balázs

        Gyermekkorban többnyire az 1-es típus alakul ki, de a 2-es is egyre gyakoribb.

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Miért fontos reggelizni?

        Egészségünk megőrzése érdekében elengedhetetlen a rendszeres, életkorunknak megfelelő testmozgás, valamint a káros szenvedélyektől mentes életmód és a helyesen összeállított étrend.

        Halételek - Miért értékes elemei az étrendnek?

        Hazánkban valamikor nagy hagyománya és kultúrája volt a halfogyasztásnak, napjainkban azonban ez sajnos már nem mondható el. Az európai átlagtól messzemenően elmaradó halmennyiség az egészségi állapotunkat is befolyásolja, és hozzájárul a szív- és érrendszeri betegségek kockázatának növekedéséhez.

        Fogyókúra: hogyan maradhat feszes a bőrünk?

        Gyakori probléma a fogyókúrázók életében, hogy fogyókúra után nem a várt karcsú testet nyerik, hanem csíkos, lógó bőrtömeg marad rajtuk. Elég a televízió népszerű fogyókúrás műsorainak versenyzőit megnézni: hiába érték el a kívánt testsúlyt, mégsem nyerték el azt az önbizalmat, amit a fogyástól reméltek.

        Nyári táborok - Mit tegyen, ha cukorbeteg vagy táplálékallergiás a gyermeke?

        A több mint 1200 elérhető táborturnus közül a hagyományos táborok mellett egyre több különleges témájú tábort találni. Régészkedhetnek, nagyjátékfilm rendezésében segíthetnek, vagy éppen kertészeti táborban ügyeskedhetnek a kicsik. Mi a helyzet, ha például cukorbeteg, táplálékallergiás vagy laktózérzékeny a gyermekünk?

        Hormonális fogamzásgátlás és testsúly - Valóban okozhat súlygyarapodást?

        A súlygyarapodástól való félelem számos hölgyet gátol meg a tablettaszedés elkezdésében. Pedig ez az esetek legnagyobb részében a helytelen életmódnak, táplálkozási szokásoknak és nem a hormonkészítmények szedésének köszönhető.

        A tél végére kritikus a lakosság D-vitamin szintje - Miért veszélyes?

        A D-vitamin-hiány veszélyeire figyelmeztetnek az orvosok. A magyarok több mint kétharmada szenved D-vitamin-hiányban tél végére.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.