• Hogyan ne hízzon karácsonykor?

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Ujj Zsófia, belgyógyász, hematológus

        Hízás nélkül túl lenni a karácsonyon? Első hallásra szinte lehetetlennek tűnik, pedig lehetséges! Nyugodtan ehet a bejgliből, ha közben nem feledkezik meg a céljáról.

        Tény, hogy az ünnepek nem a nélkülözés vagy a fogyókúra időszaka, így kihívást jelenthet, hogy anélkül csinálja végig, hogy visszaszedné azokat a kilókat, melyeket kemény munkával dolgozott le.

        A fogyókúra az év bármely más szakában is nehéz, ám az ünnepekkel járó stresszel való megbirkózás, és a kalóriadús ünnepi ételek különösen megnehezítik azt. A legtöbb ember átlagosan fél-1 kg-ot hízik ez idő alatt.

        Az ünnepek közeledtével 2 egészséges választása van: ragaszkodjon az edzésprogramjához és fogyjon tovább, vagy legalább őrizze meg a jelenlegi testsúlyát!

        Hirdetés

        A 200 kalóriás stratégia

        A testsúlyfenntartásra nincsenek olyan általános szabályok, melyek mindenki számára egyformán működnek. Picit lazítson az étrendjén, és mérje magát rendszeresen – így megtudhatja, mennyi extra kalóriát vihet be a szervezetébe, anélkül, hogy hízna. Ez általában 200 kalória!

        Íme, 10 tipp a karácsonyi hízás elkerülésére:

        1. Figyeljen az adagokra! – Tanulmányok bizonyítják, minél több étel van felszolgálva, hajlamosak vagyunk annál többet enni, még abban az esetben is, ha nem igazán szeretjük az adott ételt! Különösen a mártásoknál, desszerteknél figyeljen oda – ezek több kalóriát tartalmaznak!

        2. Mozogjon! – A testmozgás a testsúly megtartásánál még fontosabb, mint fogyásnál! Emellett segít a stresszkezelésben is és energiával tölt fel, mely által könnyebben megbirkózik az ünnepi feladatokkal! Ha nincs ideje edzőterembe menni, végezzen egy 10-15 perces intervallum edzést! Ebből ma már számos telefonra letölthető alkalmazás is létezik!

        3. Mérje magát rendszeresen! – Legalább hetente egyszer mérje a testsúlyát! Történjen ez reggel, hólyagürítés után – ha mindig ugyanakkor méri magát, reális képet kap arról, mikor kell visszafogni a kalóriákat és többet mozogni!

        4. Fogyasszon sok sovány fehérjét! – A sovány húsokból, tejtermékekből származó fehérjebevitel rostgazdag zöldségekkel és gabonafélékkel párosítva segíti abban, hogy kevesebb kalória mellett is tovább legyen teltségérzete.

        5. Ne feledkezzen meg az egészséges reggeliről!  - Azok, akik reggeliznek, kevesebb kalóriát visznek be a szervezetükbe a nap hátralévő részében. Az egészséges reggeli azáltal is segíti a fogyást, hogy felpörgeti a metabolizmust és elegendő energiával lát el a napi feladatokhoz.

        6. Szedje ki tányérra! – Sokkal nehezebb követni, miből mennyit evett, ha azt a nagy közös tálról falatozza a többiekkel, vagy a zacskóból eszi. Éppen ezért, legyen szó snackről vagy bármi másról, mindig szedje ki tányérra és onnan fogyassza el!

        7. Ha nem ízlik, ne egye! – Miért vinne be olyan kalóriát a szervezetébe, mely még csak nem is okoz örömet? Egyetlen falatból meg tudja állapítani, hogy ízlik-e valami, vagy sem!

        8. Fogyasszon levest vagy salátát a parti előtt! – Egy nagy zöld saláta vagy zöldségleves a főétel előtt csökkenti a később bevitt kalóriamennyiséget!

        9. Csillapítsa sóvárgását pár falattal! – Egy szelet bejgli vagy zserbó, és egy pohár likőr könnyen tartalmazhat akár 400 kalóriát is. Csillapítsa sóvárgását egy –két falattal, vagy válasszon alacsony kalóriájú alternatívát!

        10. Élvezzen minden falatot! – Üljön le, lazítson és élvezzen minden falatot, ízt, textúrát a szájában! Étkezzen lassan, hogy az agyához eljusson az üzenet, a gyomra tele van!

        WEBBetegForrás: WEBBeteg
        Cs. K., fordító; webmd.com
        Lektorálta: Dr. Ujj Zsófia, belgyógyász, hematológus

        Módosítva: 2019.12.24 15:06, Megjelenés: 2016.12.23 18:37
      • Cikkajánló

        Adókedvezmény

        Adókedvezmény

        MTI

        Mintegy 700 betegségre vehető igénybe adókedvezmény, idén éves szinten 96 600 forint.

        Ezerarcú PMS

        Ezerarcú PMS

        F. Zs, fordító

        A premenstruációs szindróma számos panaszt okozhat. Hogyan enyhíthetőek ezek?

        Karácsonyi veszélyek

        A média nem ritkán jelentős szerepet tulajdonít a karácsonyi balesetek és vészhelyzetek reflektorfénybe állítására, azonban a hazai statisztikák szerencsére ezt nem támasztják alá. Mindemellett nem árt, ha legalább kicsit ilyenkor átismételjük vagy éppen megalapozzuk elsősegélytudásunkat.

        Nem az ünnepi ételektől válunk túlsúlyossá

        Karácsony a szeretet és a család ünnepe, Jézus születésének a méltatása. A különféle szokások, szertartások számos ponton találkoznak, de abban mindenképpen nagy a hasonlóság, hogy ilyenkor ünnepi ételek sora kerül az asztalra. Vannak, akik ragaszkodnak a régen megszokott menüsorhoz, ami gyakorta zsírosabb, jobban megterheli a szervezetet, mások már a reformkonyha híveiként készítik a leveseket, a második fogásokat és a süteményeket.

        A szőlőmag élettani hatásai

        Napjainkban - az egészségtudatosság elterjedésének köszönhetően - a szőlőt egyre többen fogyasztják, nemcsak nyers állapotában, hanem a benne található szőlőmagokból készült kivonatot, őrleményt vagy olajat is beépítik az étrendjükbe pozitív élettani hatásaik miatt.

        Mire figyeljünk, hogy meghitten tölthessük a karácsonyt?

        A karácsony az emberiség és az év egyik legszebb ünnepe. Azonban ahhoz, hogy ez a néhány nap mindenki számára valóban boldog és meghitt hangulatban teljen, nem árt, ha néhány dologban kellőképpen elővigyázatosak és körültekintőek vagyunk. Nem is gondolnánk, hogy ez a családi ünnep milyen veszélyeket rejt magában.

        Karácsonykor is étkezhetünk egészségesen! Hogyan?

        Az adventi időszakban nagyon sok ünnepi finomság, különlegesség kerül az asztalra, de az ünnepi vásári forgatagban is szívesen kóstolgatjuk az édességeket, a jellegzetes ünnepi ételeket.

        Karácsonyi lakoma lelkiismeret furdalás nélkül

        A Karácsony a szeretet ünnepe, együtt a család, meghitt hangulat, gyönyörűen díszített karácsonyfák, és persze hatalmas lakomák. A szorgos háziasszonyok és a konyhában jártas urak mindent beleadnak egy 5 fogásos menüsor elkészítésébe, kezdve a töltött káposztától, egészen a mákos bejgliig.

        Ünnepi kalóriák: Nem muszáj meghízni!

        Hogyan élje túl az ünnepeket súlygyarapodás nélkül? Decemberben mindenhonnan kalóriák leselkednek ránk, ám ha követi tanácsainkat, megúszhatja az ünnepeket súlygyarapodás nélkül!

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA