• Táplálékainkkal szervezetünk egészségéért! - Itt a böjt ideje!

        Szerző: Bálint Cseppek

        A farsangi habzsolós időszak vége után következik a böjti időszak. A hagyomány és a vallási szertartásrend szerint ennek 40 napig kellene tartania, de ilyen hosszú böjtre csak orvosi felügyelet, és kellő böjti gyakorlat mellett szabad vállalkoznunk. Azonban néhány napos odafigyelés is sokat jelenthet egészségünk, vitalitásunk szempontjából.(x)

        A hideg évszakokban a legtöbben egészségtelenebbül táplálkozunk, mint tavasszal és nyáron, sőt nagyobb mennyiségű táplálékot is fogyasztunk. Ez a több táplálékbevitel megterheli a szerveinket, a májat, bélrendszert, csökkenti a vitamin-, ásványi anyag-, és élelmi rost bevitel. Ezek hosszabb távon különböző betegségek kialakulásához is hozzájárulhatnak.

        A böjt elsődleges célja, hogy a szervezetünket hozzásegítse ahhoz, hogy önmagát gyógyítsa, méregtelenítse, vagy esetleg újítsa meg. A kevesebb táplálékbevitel miatt felszabaduló energiát így a testünk erre a hálás feladatra fordítja.

        Nem célja, de az egyik eredménye lehet a testsúlycsökkenés, hiszen a hosszabb ideig tartó kevesebb táplálékbevitel, a különböző ételfélék kihagyása étrendünkből akaratlanul is a testsúlyunk csökkenéséhez vezethet.

        Mikor lehet szükség böjtre?

        Fáradékonynak érezzük magunkat, elvesztettük korábbi lendületünket? - segíthet az idegrendszeri aktivitást negatívan befolyásoló anyagok távozását.

        Gyakran sajog a könyöke, térde? Fáj a háta? - a testsúly csökkenéssel az ízületek terhelése is csökken, de a gyulladást kiváltó anyagok is kiürülnek szervezetünkből.

        Megfázott? Gyulladás van a szervezetében? - a böjt lehet az egyik legjobb gyógymód. Ilyenkor étvágytalanabbak vagyunk, hiszen a szervezet lecsökkenti a táplálékfelvételt, hogy minden energiát a betegség leküzdésére fordíthasson.

        Emésztőrendszeri problémákkal küzd? - a csökkentett táplálékbevitel felszabadítja a megterhelt bél- és emésztőrendszert.

        40 éves kor felett ajánlott a rendszeres - akár 1-1 napos gyümölcskúra – böjt tartása, hiszen csökkenti az olyan rizikófaktorokat, mint a magas koleszterinszint, magas vérnyomás, túlsúly, savtúltengés stb.

        Ön dohányzik? - szintén ajánlott a többször 1-2 napos böjt tartása, hiszen segít helyreállítani a dohányzás okozta károkat.

        Hogyan böjtöljünk?

        • Ne egyik napról a másikra, fokozatosan szoktassuk szervezetünket a kevesebb táplálékhoz.
        • Fogyasszunk naponta legalább 2,5-3 liter vizet.
        • Az első napon ingerlékenyebbek, fáradékonyabbak lehetünk, így érdemes a kezdést hétvégére időzíteni.
        • Ahogy fontos a kezdés, ugyanúgy fontos a felépítés is, így a böjt végeztével fokozatosan térjünk csak vissza a megszokott étrendhez.

        Mikor nem szabad böjtölni?

        Nem javasolt nagyfokú böjt tartós gyógyszerszedés esetén, veseelégtelenségben, vérképzőszervi megbetegedésekben, tuberkulózisban, pajzsmirigy-túlműködés, terhesség és szoptatás idején, valamint kóros energiahiányos és súlyhiányos esetben. És ami a legfontosabb gyermekek esetében sem ajánlott a böjtölés.

        A természet patikájában bátran kereshetünk segítséget a szervezet méregtelenítéséhez.

        A legismertebb méregtelenítő hatású gyógynövény a máriatövis, valamint a belőle sajtolt 100%-os hidegen sajtolt máriatövismag-olaj, mely hozzájárulhat szervezetünk méregtelenítő folyamatainak harmonizálásához.

        Böngésszen termékeink közt a Bálintcseppek weboldalán>>

        Az étrend-kiegészítő nem helyettesíti a kiegyensúlyozott vegyes étrendet.

        Ne lépje túl az ajánlott napi fogyasztási mennyiséget!


        (Bálint Cseppek.hu)

        Módosítva: 2012.02.23 17:12, Megjelenés: 2012.02.23 17:12
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Meseolvasás

        Meseolvasás

        Szponzorált tartalom

        Számos jótékony hatása van, ha rendszeresen olvasunk gyermekünknek! (x)

        Migrén

        Migrén

        Szponzorált tartalom

        A migrén megközelítőleg 1,2-1,4 millió magyart érint. A migrén nem csak neked fáj! (x)

        Dietetikus vagy táplálkozási tanácsadó? Kit válasszunk?

        Ma már az interneten bármi megtalálható, és bárkiből lehet úgynevezett szakember is. Azonban nem árt tudnunk, hogy kihez érdemes fordulnunk, ha biztos tudáson alapuló, valódi segítséget szeretnénk kapni.

        Régi-új találmány: Erjesztett ételek

        Az utóbbi évtizedekben született kutatási eredmények fényében a táplálkozás jelentősége felértékelődött, hiszen ma már tudjuk, hogy az emésztőrendszer meghatározó szerepet tölt be a test és lélek működésében.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA