Hirdetés
      • Csapdák az étkezésben - Tévhitek az egészséges táplálkozásról

        WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos
        Szerző: WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Napjainkban egyre többen odafigyelnek az egészséges táplálkozásra. Sajnos sokszor csak azt hisszük, hogy egészségesen étkezünk, valójában gyakran egészségtelen ételeket fogyasztunk, ha nem figyelünk a részletekre.

        Íme csokorba szedve néhány csapda, amit érdemes elkerülni:

        A müzlik és müzliszeletek

        Az összetett szénhidrátok, gabonák fogyasztása nagyon hasznos, több jótékony hatása ismert. A rostok segítik a vastagbél működését, sok rákkeltő anyagot megkötnek a belekben, egyenletes felszívódásuknak köszönhetően kiegyensúlyozott vércukorszintet biztosítanak. Sok termék nem igazi müzli, csak a nevében az.

        Az édesített, esetleg cukorral, mézzel, aromákkal dúsított gabonák, nem szolgálják az egészséget. Az egyik legmegdöbbentőbb élelmiszeripari bravúr a csokoládé darabos müzli! Ha valaki fogyókúrája részeként ilyet fogyaszt, ne is reménykedjen az eredményben. 

        Hirdetés

        A multivitaminos üdítők

        Sok multivitaminos üdítő igencsak távol áll az egészség témakörétől. A gyümölcstartalom kevés, a hozzáadott cukor sok, a vitamin pedig mind mesterséges. Az ilyen üdítőkben rengeteg plusz kalória van, ha valaki egész nap csak ezzel oltja a szomját, az a testsúlyán is meg fog látszani.

        Ön tudta?

        Az ember energiaszükséglete az életkorral fokozatosan csökken, legnagyobb serdülőkorban, majd kb. 10 évenként 5-10 százalékkal kevesebb!

        A cukormentes üdítők

        Zéró kalória, tökéletes ízhatás - jó lenne. De a szervezetet nem lehet becsapni. Kimutatott tény, hogy cukormentes üdítők fogyasztása mellett számos egyéb forrásból fölösleges kalóriákat viszünk be. Egyrészt könnyebben elcsábulunk egy kis nassolásra, mert a nullkalóriás üdítő fogyasztása feloldoz bűneink alól, másrészt a szervezet az édes ízhez energiabevitelt is társít.

        Ez azt jelenti, hogy ha megvolt az édes íz élménye, akkor várja a hozzá társított energiát, ha ezt nem kapja meg, más forrásból követeli. Így kifejezett éhségérzet, és ennek következtében táplálékfelvétel révén előbb vagy utóbb úgyis megkapja.

        Az alkoholos italok

        Tökéletes álcája a kalóriáknak. 1-2 koktél akár egész étkezésnyi energiát is tartalmazhat, de számos rejtett kalória van a borban, a sörben és a röviditalokban is.

        A salátaöntetek

        Nincs is jobb egy tál friss salátánál. Tele természetes vitaminnal, rosttal, ásványi anyagokkal. De mit ér az egész, ha leöntjük egy zsíros öntettel? A hidegen sajtolt olajok és a joghurt a legalkalmasabbak öntetnek, a majonéz, az előre elkészített bolti dresszingek pedig a legegészségtelenebbek.



        Forrás: WEBBeteg
        Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Előző oldal   | 2/1 | 2/2 Tévhitek az egészséges táplálkozásról II.
        Legutóbb frissült: 2018.03.14 09:41
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Haspuffadás

        Haspuffadás

        Cs. K. fordító

        Az állandó stressz károkat okozhat az emésztőrendszerben.

        Küzdje le az aftát!

        Küzdje le az aftát!

        WEBBeteg

        A fájdalmas gyulladással az emberek többsége találkozik életében. Mit tehet? (x)

        Mit jelez a kívánósság akkor, ha valaki nem terhes?

        Az olthatatlan vágy (sóvárgás) egy-egy étel után leggyakrabban terhesség alatt jelentkezik. Na de mit jelent akkor, ha az ember nem várandós? Legtöbbször valamilyen tápanyaghiány állhat a háttérben, de ritkán akár betegség is.

        Dr. Forgács Attila: Az emberi faj hajlama és őstudattalan túlélési technikája a túlevés

        Jól tudjuk, hogy sajnos nem minden étel egészséges, amit a reklámokban látunk, de a fejlődés is kezdetét vette a helyes táplálkozás irányába. Dr. Forgács Attila, gasztropszichológussal az eddigi életútjáról, valamint az evéssel kapcsolatos pszichés mozgatórugóinkról beszélgettünk.

        Pajzsmirigybetegek étrendje

        A jód olyan ásványi anyag, amely fontos szerepet tölt be az emberi szervezet működésében. A pajzsmirigy kiszűri a jódot a véráramból és elraktározza, ezért fontos, hogy a táplálékkal és ivóvízzel elegendő mennyiségben vigyük be a szervezetbe, ha valamilyen pajzsmirigyproblémánk van.

        Táplálkozási tippek stresszes életmódúaknak

        A legfontosabb az alapos rágás, a nyugodt étkezés és a sok gyümölcs, na meg persze zöldség. Igyon sok folyadékot, lehetőleg másfél litert naponta. Változtasson életmódján, táplálkozzon egészségesen, tegyen a stressz ellen.

        Mikor és milyen ételekkel kezdjük a hozzátáplálást?

        Gyermekünk fejlődésének egyik meghatározó pillanata, amikor az anyatej mellett új ízekkel ismerkedhet meg. A két legfontosabb kérdés, hogy mikor és milyen élelmiszerekkel kezdjük meg a hozzátáplálást.

        Furcsa kifejezések a csomagoláson? Segítünk!

        Mitől bio a bioélelmiszer? Mi az az emulgeálószer? És a térfogatnövelő meg az ízfokozó? Mitől homogénezett a tej? Tartósítószer és társai, avagy segítünk eligazodni a csomagoláson olvasható kifejezésekben.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.