• Előzze meg a fejfájást sporttal!

        Szerző:
        WEBBeteg

        Az izomfeszülés hatására keletkező nyak-, váll-, arc- és szemkörnyéki fájdalom hatásos ellenszere lehet a sport. Aki rendszeresen sportol, könnyedén megelőzheti ezt a fejfájástípust, az úgynevezett tenziós fejfájást, a feszítő fájdalmat, illetve elérheti panaszi enyhülését.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        A tenziós fejfájás oka igen gyakran a nyak és vállizomzat tartós összehúzódása, a feszültség, a stressz, a konfliktusok, a túl kevés alvás, illetve a dohányzás és az alkoholfogyasztás. A fejfájás hátterében sokszor szemünk megerőltetése vagy a helytelen testtartás áll, pl. számítógép előtti munkavégzéskor.

        Hirdetések

        Tenziós fejfájás estén a fájdalom jellege:

        A tenziós fejfájás és tünetei


        A tenziós fejfájás a fejfájások leggyakoribb típusa. Bár nem jár súlyos szövődményekkel, a munkavégző képességre és az életminőségre jelentős befolyással bír. A tenziós fejfájás és tünetei>>
        • Nyomó, de nem lüktető!
        • Fizikai aktivitás hatására nem erősödik
        • Nem túl erős
        • A fej mindkét oldalán érezhető a fájdalom
        • Sem szédüléssel, sem hányingerrel, sem zsibbadással, sem bénulással, sem érzészavarral, sem zaj- és/vagy fényérzékenységgel nem jár!

        Ellenkező esetben a fájdalmat súlyos betegség okozhatja, ezért mihamarabb forduljon orvoshoz, hogy megállapíthassák a fájdalom okát és megkezdhessék a kezelést!

        A tenziós fejfájás rendszerint ártalmatlan. Ám ha havonta minimum 15 alaklommal jelentkezik, krónikus tenziós fejfájásról beszélünk, ami szintén orvosi kivizsgálást és kezelést igényel.

        Mely sportágak segíthetnek a tenziós fejfájás enyhítésében?

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Sportoljon rendszeresen, válasszon könnyű, kitartó sportot! A tenziós fejfájás kiváló ellenszere lehet az úszás, a kerékpározás vagy a nordic walking. Heti háromszori edzés az ideális.

        Ha sok időt tölt számítógép-használattal, végezzen rendszeresen nyakizmokat nyújtó gyakorlatokat!

        A stresszkezelési technikák (pl. Jacobson-féle progresszív izomlazítás) elsajátításával is eredményes javulás érhető el.

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: onmeda.de; Lektorálta: Dr. Árki Ildikó)

         
        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Kiégés szindróma

        Dr. Balogh Katalin

        Azokat sújtja, akik munkájuk során társadalmi segítő funkciót látnak el.

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Az idegrendszer befolyásolhatja a daganatos megbetegedések előfordulását

        Ha valaki hosszan stresszben él, annak az idegrendszere, majd az immunrendszere is legyengül. Összefüggést találtak a legyengült idegállapot, a szív- és érrendszeri, illetve a daganatos betegségek kialakulása között. Fontos tehát, hogy a stressz napi szinten kezelve legyen, mert hosszú távon komoly betegségek kialakulását okozhatja.

        Nemcsak szépek, de hasznosak is a kristályok

        A kristályterápiát sokan alkalmazzák kisebb problémák otthoni kezelésénél. A fejfájásra például az ametisztet, emésztési zavarokra a topázt, menstruációs görcsökre a tűzachátot, köhögésre az akvamarint szokták ajánlani.

        Futballőrület - ne vegyük a szívünkre!

        2006-ban müncheni kutatóorvosok különleges témát dolgoztak fel, történetesen megvizsgálták, hogy az országukban rendezett labdarúgó világbajnokságon szereplő hazai csapatért való izgalom hogyan befolyásolja a szurkolók egészségi állapotát.

        Migrénje van? Ezeket az ételeket kerülje, és így kezelje a fájdalmat

        A migrénes fejfájás általában hirtelen és pulzáló fájdalommal jelentkezik. A fájdalomérzet fény hatására erősödhet, s gyakran a migrént egy figyelmeztető jelenség, az úgynevezett aura előzi meg.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA