• Miért fontos a helyes testtartás?

        Szerző:
        WEBBeteg

        A helyes testtartás elsajátítása a tartáshibákból adódó gerinc- és mozgásszervi problémák megelőzése és kezelése szempontjából alapvető fontosságú.

        A gerinc- és mozgásszervi problémák jelentős része a helytelen testtartás következtében, az izomegyensúly megbomlása miatt alakul ki.

        A betegek nagy része nem tud róla, hogy testtartása nem megfelelő. Azok közül pedig sokaknak, akik tisztában vannak tartáshibájukkal, eszükbe sem jut változtatni azon, nem is gondolva, hogy panaszaikkal összefüggésben állhat tartáshibájuk.

        Ha a beteg tudatában van tartáshibájának és tenni is kíván ellene, jellemzően hosszú évek/évtizedek helytelen szokásait kell helyrehozni, így az esetek nagy részében nem elegendő egyszerűen megmutatni a betegnek a helyes testtartást.

        Személyre szabott korrekciós mozgásprogramra van tehát szükség. A hatékony kezelés alapja a helyes testtartás elsajátítása, illetve az állapotnak megfelelő, szakember által összeállított komplex mozgásterápia. A megbomlott izomegyensúly helyreállításához jó néhány hónapnyi munka szükséges. Mindezeket kiegészítve még a következőket tehetjük a problémák kialakulásának megelőzéséért, illetve a terápia sikeréért:

        • Ha íróasztalnál, széken ül, használjon ék alakú ülőpárnát, ami automatikusan előrebillenti a medencét.
        • Ha autóban ül, használjon háttámaszt, amely nem engedi kisimulni az ágyéki homorulatot. Ha ezt az eszközt nem áll módjában beszerezni, tegyen egy összecsavart törölközőt háta alsó, homorú szakasza mögé.
        • Amennyiben háton vagy oldalt fekve alszunk, használjunk anatómiai párnát. Oldalt fekve a két lábunk közé tehetünk egy sima kispárnát is. Hason fekvéshez érdemes memóriahabos párnát használni, ami a gerinc fiziológiás görbületeit automatikusan átveszi.
        • A helyes testtartás tudatosításában a szakember által felhelyezett kineziológiai szalag is segítséget nyújt, érdemes ezt is alkalmazni.
        • A helyes testtartásra állás közben is oda kell figyelni!

        WEBBetegForrás: WEBBeteg

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Miért fáj a hátam?

        WEBBeteg

        A hátfájás az egyik legfőbb közegészségügyi probléma a világon. (x)

        A szív útja

        Tóth András, újságíró

        A szív útját nyomon követő 11 perces filmjéről Nyárai Gerzsonnal beszélgettünk.

        Mit érdemes tudni a hátfájásról?

        A hátfájás rendkívül gyakori, az emberek 60-70 százalékát érinti élete során. A fájdalom többek között eredhet a gerinccsigolyákból, illetve kisízületekből, a gerinc melletti szalagokból és izmokból, az ideggyökökből, de a belső szervekből is kisugározhat.

        Tanácsok a derékfájás megelőzéséhez

        Mit tehet dereka és háta egészségének megőrzéséért?

        A derékfájás: hogyan kezelhető?

        A derékfájósok számához képest csak kevés embernek van műtétre szüksége, a legtöbb esetben néhány hetes otthoni kezeléssel, fokozott elővigyázatossággal, esetleg gyógyszeres kezeléssel javulhat.

        Az aranyér kezelése házi gyógymódokkal

        Az aranyerek gyulladását követő fájdalom, duzzadás a megelőzésre ajánlott eljárások megtartása mellett számos hasznos házi praktikával is enyhíthető. Amennyiben nem csillapodnak panaszai, keresse fel orvosát!

        Gyógyítható-e a gerincferdülés?

        A gerincferdülés a gerinc oldalirányú elhajlását jelenti, amelynek alapvetően két típusát különböztetjük meg.

        Mondd meg a foglalkozásod és megmondom, mi bajod - Az ülőmunka

        Bizonyos foglalkozások erőteljesen hajlamosítanak egyes mozgásszervi problémákra, betegségekre. Sorozatunk első részében az ülőmunkával, és az azzal gyakran együtt járó betegségekkel foglalkozunk részletesebben.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.