• Csökkentse a testzsír-százalékot!

        Szerző:
        WEBBeteg

        Tévedés azt gondolni, hogy a testsúly az egyetlen mérőszám, amely megmutatja, milyen formában vagyunk. Hiszen pusztán a kilók számából nem derül ki, milyen arányban zsíros vagy izmos a testünk. Borsos Péter, az Oxygen Wellness vezető személyi edzője a testzsír-százalék jelentőségére hívta fel a figyelmet.

        Nagyobb súllyal fittebben  

        Mielőtt bárki úgy gondolná, hogy a zsír csakis káros lehet, fontos tisztázni, hogy a zsír szükséges, hiszen ez párnázza ki a vázrendszert, védi a belső szerveket, rész vesz a test hőmérsékletének szabályozásában, és tárolja a vitaminokat. Ráadásul az „éhezés” időszakaiban (amely akár egy fogyókúrát is jelenthet), a szervezet a tartalékokból tud gazdálkodni. Vagyis a cél nem a zsír teljes kiiktatása a szervezetből, csupán az egészséges szintre csökkentése. Ráadásul a testzsír nem függ egyértelműen össze a testsúllyal.

        A zsigeri zsírok veszélye

        Sutba dobhatjuk a BMI-t, mint mérőszámot! Legalábbis az egészségi kockázatok szempontjából sokkal pontosabb mutató a testzsír-százalék. Dr. Keresztényi Zoltán, az Oxygen Medical humánkineziológusa elmondása szerint a zsigeri zsírok arányának csökkentésével nem csak csinosabbak lehetünk, de az egészségünkért is sokat tehetünk. A zsigeri zsírok veszélye - Így szabaduljon meg tőlük!>>

        Képzeljünk el példaként egy rendszeresen sportoló nőt, akinek a testsúlyát jelentős részben az izomtömege teszi ki. Előfordulhat, hogy alatta többet mutat a mérleg, mint egy fogyókúrázó, de nem sportoló nő alatt, hiszen ő csupán az izomtömegéből veszített. Ebben az esetben hiába mennek lefelé a kilók, a testzsír-százalék növekszik, mert a zsír nagyobb arányban lesz jelen kisebb testsúlynál is.

        A testzsír-százalék határai

        A test zsírtartalmát befolyásolja a nem és az életkor is, ezt figyelembe véve az alábbiak szerint alakulnak az arányok.

        Nők

        • 20-39 év között: 21 százalékig túl vékony, 22-33 százalék egészséges, 34-39 százalék túlsúlyos, 39 százalék fölött elhízott

        • 40-59 év között: 23 százalékig túl vékony, 24-34 százalék egészséges, 35-40 százalék túlsúlyos, 40 százalék fölött elhízott

        • 60 év fölött: 24 százalékig túl vékony, 25-35 százalék egészséges, 36-42 százalék túlsúlyos, 42 százalék fölött elhízott

        Hirdetések

        Férfiak

        • 20-39 év között: 8 százalékig sovány, 9-20 százalék egészséges, 21-25 százalék túlsúlyos, 25 százalék fölött elhízott

        • 40-59 év között: 11 százalékig sovány, 12-22 százalék egészséges, 23-28 százalék túlsúlyos, 28 százalék fölött elhízott

        • 60 év fölött: 13 százalékig sovány, 14-25 százalék egészséges, 26-30 százalék túlsúlyos, 31 százalék fölött elhízott

        A számítások alapján kilogrammban is kifejezhető, ki mennyi zsírt tárol. Ha egy 60 kilós nőnek 22 százalék a testzsírja, akkor ő 60x0,22= 13,2 kg zsírral rendelkezik.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Aki a testzsír-százalékát figyelembe véve a túlsúlyosnak számít, nem csupán esztétikai problémával kell számolnia, de nő a kockázata a szív-és érrendszeri betegségeknek, a magas vérnyomásnak, a mozgásszervi- és a cukorbetegségnek, a depressziónak, sőt, bizonyos daganatos betegségeknek is.

        A zsír mennyisége csökkenthető

        Bár sokféle csodaszerről, diéta és mozgás nélkül ható mesés eljárásokról hallani, a zsír mennyiségét nem a „csodák” csökkentik - mondja Borsos Péter, az Oxygen Wellness vezető személyi edzője.  A legjobb módszer a heti legalább 3 x 1 óra intenzív edzés. A cél az, hogy megizzadjunk és lihegjünk, égessük a kalóriákat.

        A fogyás elérése részben azon is múlik, hogy kevesebb kalóriát vigyünk be (lehetőleg jó minőségű tápanyagokból) mint amennyit elégetünk. Remek zsírégető az intenzív gyaloglás, a futás, a biciklizés és akár a csoportos aerobik órák. Emellett érdemes korlátoznunk a szénhidrát-bevitelt, fogyasszunk több fehérjét (legalább 1.5 -2 g/testsúly kg), zöldségeket, gyümölcsöket, valamint rengeteg folyadékot! A tudatos életmód az egészség, a fittség és a kellemes megjelenés legnagyobb „titka”.

        (www.oxygenwellness.hu)



         

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Rett-szindróma

        Dr. Debreczeni Anikó

        A fejlődés 1 éves korig általában a szokottnak megfelelő, ekkor azonban megreked.

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        Hatékony zsírégető edzésterv kezdőknek

        A fogyáshoz az alapokkal mindenki tisztában van, hogy hetente négyszer mozogjon legalább egy órát, figyeljen oda a táplálkozásra és legyen türelmes, mert a fogyás beindulásához és a látványos eredményekhez legalább 2 hónap kell. De ez kevés támpont ahhoz, hogy tudjuk, mit sportoljunk. Ebben segít az alábbi néhány ötlet, amely útmutató a zsírégető edzés elkezdéséhez.

        BMI index, haskörfogat, testzsírszázalék - Jó, ha tudja!

        Több módszer létezik, amelyek segítségével megállapítható az elhízás ténye, illetve annak mértéke. Az elmúlt időszakban egyre inkább elfogadottá vált, hogy a BMI jó jelzőmódszer az elhízottság mértékének meghatározására.

        Hasi zsírréteg - Ezekkel a veszélyekkel kell szembenézni

        A túlságosan vastag hasi zsírréteg akkor is veszélyesnek számít, ha nem társul magas testtömeg-indexszel. A szakemberek minden figyelemfelhívása ellenére az emberek többsége alulbecsüli a hasi elhízás kockázatát.

        Akár kikapcsolódni is lehet a zsírégetés közben

        A technológiai vívmányok az alakformálásnál abban próbálnak segíteni, hogy minél könnyebb legyen a megterhelő zsírégetés. A kollagén lámpa, az infralámpa és a vákuum gyorsítja a zsírbontást, egy jó film pedig segít a kikapcsolódásban.

        Tej és tejtermékek: Ön tudta?

        A legújabb magyar táplálkozási ajánlás, az OKOSTÁNYÉR® szerint naponta fél liter tejet vagy ennek megfelelő tejterméket javasolt fogyasztani. Ennek oka, hogy a tejben és tejtermékekben számos értékes tápanyag - fehérjék, zsírok, szénhidrátok, vitaminok és ásványi anyagok - található, melyekre a szervezetnek szüksége van, bizonyos összetevői (kalcium) pedig ebből az élelmiszercsoportból hasznosulnak a legjobban. A tej és tejtermékek minden korcsoport számára ajánlottak, különösen a növekedésben lévő gyerekeknek az erős, egészséges fogak és a megfelelő csonttömeg kialakulása érdekében.

        Narancsbőr elleni orvosi tanácsok

        A narancsbőr (cellulit) legfőbb oka a vér- és nyirokkeringés funkcionális zavara, a hajszálerek falán keresztül több folyadék jut ki a sejtek közzé, lassul a visszaszívódás és elszállítás, ami ödémához vezet. Már egy egész sereg cég próbál segíteni a nők millióit érintő problémán, a narancsbőr eltüntetésén. A narancsbőr csökkentésére és megelőzésére már nagyon sokfajta stratégia létezik.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA